Restel OyRestel OyRestel Oy

Restel osti Hangon Makaronitehtaan ja Classic Pizza Ravintolat

Kotimainen ja Suomen johtava ravintola-alan yhtiö Restel on ostanut Hangon Makaronitehtaan ja Classic Pizza Ravintolat.

Hangon Makaronitehdas

Ravintolaketjuihin kuuluu yhteensä 23 ravintolaa, joista viittä operoi oma yrittäjä. Hangon Makaronitehtaan ja Classic Pizza Ravintoloiden liikevaihto oli vuonna 2019 ennen koronapandemiaa yhteensä noin 15 miljoonaa euroa.

Restelin pitkäaikainen strateginen tavoite on ollut kasvattaa toimintaansa myös yritysostoin. Tavoitteenamme on helpottaa asiakkaidemme arkea tarjoamalla mahdollisuus laadukkaaseen syömiseen sekä tuomalla elämyksiä ja ajanvietettä asiakkaidemme elämään. Hangon Makaronitehdas ja Classic Pizza Ravintolat täydentävät hienosti Restelin ravintolaportfoliota, jossa painotetaan vahvoja brändejä ja ketjumaista toimintaa”, kertoo Restelin toimitusjohtaja Mikael Backman.

Yhteensä ravintolat työllistävät 150 työntekijää 12 paikkakunnalla. Kaikkien ravintoloiden toiminta jatkuu nykyisellään ja työntekijät siirtyvät Restelille vanhoina työntekijöinä. ”Olemme iloisia saadessamme joukkoomme uusia ravintola-alan ammattilaisia,” jatkaa Backman.

Meitä ilahduttaa, että elämäntyömme sai Restelistä nimenomaan kotimaisen ja vastuullisen omistajan, jolla on vahvat taloudelliset resurssit yhtiön tulevaisuuden kehittämiseen. Hangon Makaronitehtaan ja Classic Pizza Ravintoloiden tarina jatkuu osaavissa käsissä. Työntekijämme saavat Restelistä vahvan kotimaisen työnantajan”, toteaa ravintolaketjujen perustaja Juha Toivanen.

Mikael Backman
Sähköposti: mikael.backman@restel.fi

Hangon Makaronitehdas
Classic Pizza

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan konserni, johon kuuluu noin 200 ravintolaa ja joka työllistää noin 2 200 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Pizzabuffet-, Ísey Skyr Bar-, HelmiSimpukka-, Wanha Mestari-, Hemingway's -ravintolat sekä Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat.

Restelin Food&Events Tapahtumaravintolat on ostanut Ravintola Keisarinsataman liiketoiminnan3.11.2021 07:00:00 EET | Tiedote

Kotkan Metsolassa sijaitsevan Ravintola Keisarinsataman koko liiketoiminta siirtyy Restelille myynnin myötä. Restelin Food&Events Tapahtumaravintolat ryhtyy operoimaan ravintolaa 3.1.2022. Asiakkaiden arvostama Keisarinsataman toiminta säilyy pääosin ennallaan ja ainutlaatuista UKKO-olutta on tarjolla yksinoikeudella. Myös viihtyisät kokous- ja juhlatilat meren ääressä ovat jatkossakin varattavissa erilaisiin tilaisuuksiin.

Mestaritalli laajentaa aukioloaikojaan, uudistaa ruokalistansa ja tuo ainutlaatuiset iglut palvelukokonaisuuteensa15.10.2021 09:02:11 EEST | Uutinen

Mestaritalli aukeaa asiakkaille perjantaina 15.10. ja suositut viikonlopun Skumppabrunssit alkavat 16.10. Remontin läpikäyneessä Mestaritallissa nautitaan jatkossa talviaukioloajoista sekä uudistuneen ruokalistan annoksista, joista osa valmistetaan Big Green Egg® -hiiligrillissä. Täysin uutta ovat terassin ainutlaatuiset lasiset Iglut, joissa voi ihailla Taivallahden maisemia säältä suojassa.