Restel tuottamaan Lahden eturivin tapahtumatalojen ravintolapalvelut

Kilpailutuksessa ratkaisivat laatu ja edistyksellisyys; muun muassa Sibeliustalon ja Lahden Messujen ravintolatoimintaa jatkossa operoiva Restel panostaa palveluissaan elämyksellisyyteen, asiakkaan aitoon kohtaamiseen ja vastuullisuuteen.
Sibeliustalo

Restel on voittanut tapahtumayhtiö KOKO Lahti Oy:n ravintolapalveluiden kilpailutuksen. KOKO Lahti Oy:n brändit Lahden Messut, Lahden Sibeliustalo, Finlandia-klubi, Lahden Konserttitalo sekä Piano Paviljonki siirtyvät ravintolapalveluiden osalta Restelin Food&Events Tapahtumaravintolat -ketjun operointiin 1.1.2020. Sopimus allekirjoitettiin 19.6.2019.

“Ruoka ja sen ympärille rakennettu palvelukokonaisuus on olennainen osa kokonaisvaltaista elämyksellisyyttä. Siksi meille on tärkeää, että ravintolapalvelujen tuottaja on alusta asti kanssamme ideoimassa ja kehittämässä ruoka- ja palvelutarjontaa aina kyseisen tapahtuman luonteen huomioon ottaen”, sanoo KOKO Lahden toimitusjohtaja Emilia Mäki.

Kilpailutus herätti laajasti kiinnostusta ja tarjouksen jätti kahdeksan alan toimijaa. Restelin voiton takasi moderni ja tulevaisuuteen katsova kokonaiskonsepti; ravintolatoimintaa tullaan kehittämään jatkuvasti ja tulevaisuuden ravintolatrendejä seurataan tarkalla silmällä. Henkilökohtaisen palvelun lisäksi Restelin tarjoamat digitaaliset palvelut nopeuttavat ja siten parantavat asiakaspalvelua.

Restelin palvelukonseptissa painotetaan vastuullisuutta, paikallisuutta ja yksilöllisyyttä. Kilpailuetuina ovat asiakkaan kohtaaminen, aito palvelu ja läsnäolo. Asiakasryhmien tarpeiden tunnistamiseen kiinnitettiin konseptin suunnittelussa erityistä huomiota.

”Ekologisuus, välittäminen ja vastuullisuus ovat tärkeitä arvoja, joita haluamme vaalia. Esimerkiksi Lahden Konserttitaloon tuomme nollahävikkiravintolan”, sanoo Restelin Food&Events -ketjun ketjujohtaja Kristian Helanne.

Myös Sibeliustalon Ravintola Lastuun on suunnitteilla mittava uudistus niin ruoka- ja juomavalikoimaan kuin sisustukseenkin. Muutoksen tavoitteena on parantaa ravintolan viihtyvyyttä sekä monipuolistaa asiakaspalvelua.

Ravintolapalveluiden keskiössä on itseoikeutetusti ruoka. Monipuolinen ja hyvinvointia huomioiva ruoka- ja juomavalikoima kutsuvat nauttimaan hetkestä ja hyvästä olosta. Tavoitteena on myös tehdä mahdollisimman paljon yhteistyötä paikallisten ruoka- ja juomatuottajien kanssa ja näin pitää esillä tapahtumien paikallisväri.

Palvelukonsepti rakennetaan vastuullisuus huomioiden aidosti elämykselliseksi. Tapahtumien ravintolaympäristö muokataan alkuperäistä arkkitehtuuria kunnioittaen digitaalisuudella, tekniikalla ja valaistuksella ruokkimaan kävijän kaikkia aisteja.

Johtoteemana on kokonaisvaltainen hyvinvointi ja nautinnot, Helanne summaa.  Ne edellä voimme yhdessä kehittää KOKO Lahden, elämysten suuren kaupungin, merkittävimpiä tapahtumia entistä vetovoimaisemmiksi.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

Kristian Helanne, ketjujohtaja
Food&Events Tapahtumaravintolat -ketju, Restel Ravintolat Oy
00500, Helsinki, Finland
+358 (0) 40 831 8300 | kristian.helanne@restel.fi

Emilia Mäki, toimitusjohtaja
KOKO Lahti Oy
Ankkurikatu 7
15140 Lahti, Finland
+358 (0) 50 582 0953 | emilia.maki@kokolahti.fi

Sibeliustalo

Food&Events Tapahtumaravintolat on osa suomalaista ravintola-alan yritystä Restel Oy:tä. Food&Events huolehtii tilaisuutesi tarjoiluista sekä palvelusta, jolloin sinä voit keskittyä juhlimiseen ja seurusteluun sekä nauttia itsekin tunnelmasta. Food&Events tarjoaa ravintolapalveluita Suomen suurimmilla tapahtuma-areenoilla kuten Hartwall Arenalla, Helsingin Jäähallilla, Espoon Metro Areenalla, Tampereen Jäähallilla, Turun Messukeskuksessa ja Helsingin Musiikkitalossa.

Tapahtumayhtiö KOKO Lahti Oy:n brändit Lahden Messut, Lahden Sibeliustalo, Finlandia-klubi, Lahden Konserttitalo sekä Piano Paviljonki tarjoavat monipuoliset ja muuntuvat tapahtumatilat ja tuotantopalvelut 10-20 000 hengen tilaisuuksille Lahdessa upean luonnon äärellä.KOKO Lahden ammattitaitoinen henkilökunta toteuttaa vaativatkin tapahtumat vuosien kokemuksella. Henkilökohtainen palvelu takaa, että tilaisuus täyttää asiakkaan toiveet ja odotukset. Laadukkaat tapahtumatilat luovat inspiroivan ympäristön niin erikokoisille kokouksille, suurille messutapahtumille, elämyksellisille konserteille kuin juhlaville gaalailloillekin.