Retriever avaa asiakkailleen pääsyn maksumuurien taakse
Mediaseurantapalveluille on ollut haastavaa, että yhä useammat lehtien verkkosivut ovat siirtäneet sisältöjään maksumuurien taakse. Asiakkaat eivät pääse lukemaan artikkeleita palveluiden kautta. Retrieverin tekemät sopimukset mediatalojen kanssa avaavat asiakkaille pääsyn lukemaan heidän seurantaansa osuneet artikkelit.
”Mediaseurantayritysten perustehtävänä on antaa asiakkailleen pääsy heitä kiinnostavaan tietoon. Maksumuurit ovat olleet uusi haaste, jonka olemme nyt ratkaisseet asiakkaidemme hyväksi”, toteaa Retriever Suomi Oy:n toimitusjohtaja Mika Roman.
”Ei ole samantekevää, perustuuko yrityksen tilannekuva osittaiseen vai täydelliseen tietoon. Se, että voimme antaa nyt pääsyn myös maksumuurien takaiseen sisältöön, tulee helpottamaan asiakkaittemme johtamis- ja viestintätyötä merkittävästi. Tämä on tärkeä virstanpylväs sekä meille että asiakkaillemme”, pohtii Roman.
Retriever on jo pitkään tehnyt läheistä yhteistyötä suomalaisten mediatalojen kanssa. Sen palvelun kautta mediaseuranta-asiakkaat pääsevät lukemaan myös painettujen lehtien artikkelit PDF-muodossa. Tässä palvelussa ovat mukana käytännössä kaikki merkittävät mediatalot Suomessa.
”Minulle on tärkeää, että olemme hyvä ja rakentava osa suomalaista mediaekosysteemiä. Maksamme mediataloille vuosittain mittavia hyvityksiä, jotta voimme käyttää heidän sisältöjään osana mediaseurantapalveluitamme. Näin osaltamme edesautamme sitä, että Suomessa on olemassa vahva ja riippumaton lehdistö”, Mika Roman jatkaa.
Maksumuurien takaisen sisällön näyttäminen ei ole uutta muualla Pohjoismaissa. Retriever-konsernin muissa toimintamaissa Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa ovat maksumuurien takaiset sisällöt olleet jo vuosia saatavilla. Suomessa muutos on ollut hieman hitaampaa, mutta pitkäjänteinen yhteistyö mediatalojen kanssa johti nyt uuden palvelun lanseeraukseen.
Lisätietoja: toimitusjohtaja Mika Roman, Retriever Suomi Oy, 0400 393155 mika.roman@retriever.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mika RomanToimitusjohtaja
Puh:+358 (0)400 393 155mika.roman@retriever.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Retriever on Pohjoismaiden johtava mediaseuranta ja -analyysitoimisto. Yrityksellä on toimistot Helsingin lisäksi Tukholmassa, Oslossa ja Kööpenhaminassa. Retriever Suomi Oy on marraskuussa 2016 perustettu yhteisyritys, jonka omistavat Retriever-konserni ja Suomen Tietotoimisto STT.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Retriever Suomi Oy
Jussi Halla-ahon kampanjan loppukiri näkyi myös mediassa – keräsi presidenttiehdokkaista eniten mainintoja tammikuussa ennen vaalipäivää29.1.2024 13:23:39 EET | Tiedote
Presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella kolmanneksi jäänyt Jussi Halla-aho oli mediassa eniten mainintoja kerännyt presidenttiehdokas aikajaksolla 1.1.–27.1.2024. Hänet mainittiin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa lähes 4000 artikkelissa. Eniten ääniä kerännyt Alexander Stubb sai mainintoja toiseksi eniten eli lähes 3800 mainintaa. Pekka Haavistolle mainintoja kertyi noin 3700.
Haavisto ja Stubb kilpailevat kärkipaikasta myös presidenttiehdokkaiden medianäkyvyydessä21.12.2023 01:00:00 EET | Tiedote
Presidenttiehdokkaiden tämän syksyn aikana saamasta julkisuuden määrästä löytyy sekä yhteneväisyyksiä että yllättäviä eroja vaaligallupeihin verrattuna, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Kannatusmittausten kärkeen kirinyt Alexander Stubb jää medianäkyvyyden määrässä hieman eniten mediajulkisuutta keränneestä Pekka Haavistosta. Mediamainintojen määrässä kolmanneksi yltää Jussi Halla-aho.
Näin presidenttikisaan lähteneet ovat näkyneet mediassa: Haavisto ykkönen, Halla-aho kirittää9.8.2023 00:01:00 EEST | Tiedote
Medianäkyvyys on usein keskeinen tiedonlähde äänestyspäätöksissä. Presidenttikisaan lähteneistä ehdokkaista selkeästi eniten medianäkyvyyttä viimeisen vuoden aikana on kerännyt Pekka Haavisto. Toiseksi nousee Jussi Halla-aho, joka näkyi Haavistoonkin verrattuna poikkeuksellisen paljon heinäkuussa. Kolmanneksi eniten on näkynyt Mika Aaltola.
Nato-käsittely, translaki ja saamelaiskäräjät nostivat perussuomalaiset alkuvuoden uutisoiduimmaksi puolueeksi25.2.2023 00:01:00 EET | Tiedote
Helsingin Sanomien viimeisimmässä kannatusmittauksessa kakkospaikkaa pitävä perussuomalaiset on kerännyt alkuvuonna eniten mainintoja eduskuntavaaleihin liittyvässä mediakeskustelussa, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Gallupjohtaja kokoomus kiritti mainintojen määrällä mitattuna toiseksi. Edellisellä tarkastelujaksolla mediajulkisuutta hallinnut keskusta taas putosi kolmanneksi. Analyysi kattaa eduskuntavaaleihin liittyvän uutisoinnin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa 1.1.–19.2.2023.
Keskusta kahmi medianäkyvyyttä loppuvuonna – gallupeissa tämä ei näy29.12.2022 01:00:00 EET | Tiedote
Keskusta keräsi eniten mainintoja loppuvuoden vaaliuutisoinnissa, vaikka puolueen kannatus laahaa ennätysalhaalla, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin analyysistä. Retriever havainnollistaa vaaleihin liittyvää keskustelua ja puolueiden medianäkyvyyttä interaktiivisella analyysityöpöydällä, joka on käytössä ensi kevään eduskuntavaaleihin saakka.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme