Retriever ja STT yhdistävät voimansa Suomen mediaseurantamarkkinalla

Suomen Tietotoimisto STT ja Pohjoismaiden johtava mediaseurannan ja -analyysin tuottaja Retriever liittoutuvat mediaseurantaliiketoiminnassa. Yritykset perustavat yhteisyrityksen Retriever Suomi Oy:n, joka tuo Retrieverin korkealaatuiset digitaaliset palvelut Suomen markkinoille.

Osana tätä yritysjärjestelyä STT myy 51 % mediaseurantaliiketoiminnastaan Retrieverille. Uuden yrityksen nimeksi tulee Retriever Suomi Oy. STT on yrityksen toinen suuri omistaja 49 % osuudellaan.

- Kumppaneina täydennämme toisiamme. STT tuntee Suomen markkinan ja Retriever tuo kansainvälisen osaamisen sekä pitkälle kehitetyn teknologian. Asiakas voittaa, toteaa STT:n vastaava päätoimittaja ja toimitusjohtaja Mika Pettersson.

- Tavoitteenamme on tuoda Suomen markkinoille kilpailijoitaan monipuolisempi ja kattavampi mediaseurannan ja -analyysin palvelukokonaisuus. Haluamme tarjota asiakkaillemme palveluportaalin, joka tyydyttää tarpeet kaikissa Pohjoismaissa, sanoo Retriever-konsernin toimitusjohtaja Robert Söderling.

Retriever Suomi Oy aloittaa toimintansa 1. marraskuuta 2016.

Lisätietoja:

Vastaava päätoimittaja, toimitusjohtaja, STT, Mika Pettersson, puh 040 5078803, mika.pettersson@stt.fi

Toimitusjohtaja Robert Söderling, Retriever, (ruotsiksi tai englanniksi), puh +46 70 9997791, robert.soderling@retriever.se

Liiketoimintajohtaja, STT Viestintäpalvelut, Mika Roman, puh 0400 393155, mika.roman@stt.fi

STT (Oy Suomen Tietotoimisto - Finska Notisbyrån Ab) on media- ja viestintäkonserni, joka luo, jalostaa ja välittää tietoa 24 tuntia vuorokaudessa, 365 päivää vuodessa. STT on uutistoimisto, kuvatoimisto sekä viestinnän asiantuntijapalveluiden tarjoaja.

Retriever on Pohjoismaiden johtava mediaseurannan, uutisarkistojen ja liiketoimintatiedon tarjoaja. Olemme jo lähes 20 vuoden ajan kuunnelleet, seuranneet, mitanneet ja analysoineet mediatietoa ja pilkkoneet sitä selkeäksi tiedoksi, jonka pohjalta voi tehdä päätöksiä. Meillä on Pohjoismaiden suurin media-analyytikkojen tiimi. Teemme jatkuvasti työtä tuottaaksemme parhaat oivallukset ja johtopäätökset mediatiedon pohjalta. Näin asiakkaamme voivat tehdä oikeita, tietoon perustuvia päätöksiä.