Riihimäen Merkoksen Alko uudistuu

Riihimäen toinen Alko Atomikorttelissa (Voimalankatu 2) palvelee normaalisti.
“Saamme remontin myötä käyttöön sekä asiakkaidemme että henkilöstömme kannalta sopivammat tilat. Selkeytämme myymälän ilmettä ja toiminnallisuuksia, jotta asiointi olisi vaivatonta ja valikoimamme esillepanot toimivia”, kertoo palvelujohtaja Pirjo Hirvonen.
Uudistuneessa myymälässä 900 tuotetta
Merkoksen Alkon valikoima koostuu noin 900 tuotteesta: viinejä on 550, panimotuotteita 100, väkeviä 225 ja alkoholittomia 25.
”Yksittäisen Alkon tuotevalikoima vaihtelee paikallisen kysynnän, asiakkaiden toiveiden sekä myymäläkoon mukaan. Seuraamme vahvasti trendejä ja asiakkaiden esittämiä toiveita suunnitellessamme valikoimaa. Lisäksi asiakkaat voivat toivoa omaa lempijuomaansa valikoimaan Alkotoiveella”, palvelupäällikkö Jaana Turta sanoo.
”Elämyksellisyys on yhä vahvempi osa ruokailua. Kotimaisten raaka-aineiden hankinta on osa elämyksellisyyttä, ja vapaa-aikaa vietetään syksyllä marja- ja sienimetsässä. Vaivalla hankituille laadukkaille raaka-aineille halutaan laatua lasiin. Autamme mielellämme löytämään sopivat juomat syksyn raaka-aineiden ja ruokien pariksi”, Turta lisää.
Juomapakkauksilla huomattavia ilmastovaikutuksia
Juomapakkauksella ja sen valmistamisella on merkittävä osuus juoman hiilijalanjäljestä. Helppo muistisääntö on: mitä kevyempi ja kierrätettävämpi pakkaus on, sitä pienemmät ovat sen ilmastovaikutukset. Pakkauksen osuus viinin ilmastovaikutuksista on kolmannes, ilman kierrätystä jopa yli 40 prosenttia.
Perinteiselle lasipullolle etsitäänkin juomatoimialalla aktiivisesti uusia vaihtoehtoja. Hanapakkausten lisäksi viiniä pakataan muovisiin viinipusseihin, kartonkitölkkeihin, pienempiin yksittäispakkauksiin tai muovipulloihin. Kevyt lasipullo suojaa viiniä yhtä hyvin kuin raskas, mutta sen hiilijalanjälki on huomattavasti pienempi.
”Kun viiniä on tarkoitus säilyttää pitkään, lasinen viinipullo on vaihtoehdoista paras. Suhteellisen pian nautittaville tuotteille sopivat muutkin pakkausmateriaalit. Suosittelenkin rohkeasti kokeilemaan myös muovipulloon pakattua viiniä”, Jaana Turta sanoo.
Lisätiedot
Etelä-Suomen palvelujohtaja Pirjo Hirvonen, p. 050 544 1664, Pirjo.M.Hirvonen@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
viestintäpäällikkö Varpu Göös
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Alkon syyskuun myyntitiedote – panimotuotteiden myynnissä kasvua reilut 24 prosenttia8.10.2025 07:33:00 EEST | Tiedote
Syyskuun litramyynti laski 2,2 prosenttia verrattuna viime vuoden syyskuuhun. Glögien ja alkoholittomien suosio pitää pintansa. Pinot noir ja erikoiserien Beaujolais’n kyläviinit maistuvat syksyn sienisadon kanssa. Viinimatka Ranskan Provenceen alkaen 12 euroa.
Alkon glögit myyntiin syyskuussa: glögiä kaikille makumieltymyksille klassikoista fantasiaglögeihin25.9.2025 10:09:39 EEST | Tiedote
Alkoissa glögikausi alkaa 25. syyskuuta, kun runsas, lähes 30 erilaisen glögin valikoima saapuu myymälöihin. Valikoimassa on tänä vuonna niin rakastettuja klassikoita kuin uusia, rohkeita makuyhdistelmiä.
Jyväskylän Sokkarin Alkolle uusi ilme16.9.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Jyväskylän keskustan Sokkarin Alko saa lokakuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan. Sokkarin myymälässä näkyy syksyn tulo Oktoberfest-oluissa ja syyskuussa alkavassa glögikaudessa.
Alkon elokuun myyntitiedote – syksyn sävyt näkyvät asiakkaan ostoskorissa10.9.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Elokuun vertailukelpoinen litramyynti laski neljä prosenttia verrattuna viime vuoden elokuuhun. Syksyn sadonkorjuuaika houkuttaa asiakkaita valitsemaan täyteläisimpiä punaviinejä ja juhlistamaan Oktoberfestiä.
Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme