Rinnekodin tulos vuodelta 2018 antaa eväitä kasvuun

Rinnekoti-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 83,1 miljoonaa euroa ja tilikaudelta syntyi voittoa 5,6 miljoonaa. Toimitusjohtaja Anu Kallio on tyytyväinen säätiön 91. toimintavuoden tulokseen ja kertoo sen antavan eväitä kasvulle. Rinnekodin tavoitteena on uudistua ja uudistaa myös koko toimialaa, sanoo Kallio. Toiminnan painopisteenä vuonna 2018 oli vastuullisuus ja palveluiden kehittäminen sekä kestävän pohjan rakentaminen, jotta maantieteellinen laajentuminen mahdollistuisi tulevina vuosina.

- Asiakas- ja työntekijäkokemuksen tutkiminen uusilla menetelmillä sekä kumppanuuksien kehittäminen olivat myös keskeisessä roolissa, kertoo Kallio.

Erityisesti yhteistyö Helsingin Diakonissalaitoksen säätiön kanssa tiivistyi. Kallio nostaa tyytyväisenä esille Rinnekodin henkilökunnan työtyytyväisyyden kohoamisen. Henkilökunta kokee työnsä erittäin merkitykselliseksi, ja kokee vastuut sekä odotukset työlleen selkeinä. Henkilöstötutkimuksessa kehityskohteeksi nousi turvallisuuden kokeminen työssä ja siihen Kallio lupaa entisestään lisää panostuksia.

Rinnekoti on Suomen suurin yksityinen kehitysvamma-alan toimija ja viidenneksi suurin hoiva-alan yritys. Rinnekoti on yhteiskunnallinen yritys. Yhteiskunnallisena yrityksenä toiminnan tuotto palautuu asiakkaiden hyväksi, kun Rinnekoti kehittää palveluja kehitysvammaisille ja autismikirjon henkilöille, ja huolehtii ammattitaitoisen henkilökunnan hyvinvoinnista ja kouluttamisesta.

Toimitusjohtaja Anu Kallio kertoo Rinnekodin vuodesta 2018 ja siitä mihin kohtuullinen tulos käytetään oheisella videolla.

Keskeiset talousluvut, Rinnekoti-konserni:

Tilikauden liikevaihto

79,5 M€

83,1M€

Tilikauden tulos

3,7 M€

5,6 M€

Henkilöstö

Rinnekoti on Suomen suurin yksityinen kehitysvamma-alan toimija ja Suomen neljänneksi suurin hoiva-alan yritys. Rinnekodin palvelut on suunnattu kaikenikäisille vammaisuudesta, pitkäaikaisesta sairaudesta tai muusta syystä erityistä tukea tarvitseville sekä heidän perheille ja omaisille. Asiakkaina ovat myös palveluja ostavat tahot, kuten kunnat. Rinnekoti tarjoaa asumisen, terveydenhuollon ja kuntoutuksen sekä työn ja osallisuuden palveluita. Palveluita käyttää noin 3 500 asiakasta 60 kunnasta. Liikevaihtomme noin noin 80 miljoonaa euroa. Työllistämme yli 1100 sosiaali- ja terveysalan ammattilaista pääasiassa Uudellamaalla. Rinnekodin työtä ohjaavat arvot ovat hyvä elämä, asiantuntijuus ja lähimmäisyys.

Lisätietoja: www.rinnekoti.fi

Asiakaskohtaamisiin käytetty aika näkyväksi - Rinnekoti ja Memocate aloittavat yhteistyön13.1.2021 13:00:00 EETTiedote

Rinnekoti ja Helsingin yliopistosta lähtöisin oleva SOTE-alalla toimiva startup-yritys Memocate Oy aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on tutkia ja kehittää asiakaskokemusta, vuorovaikutusta sekä palveluja. Pilottitutkimus käynnistyy tammikuun aikana kolmessa Rinnekodin yksikössä, joissa tarjotaan asumisen tuen palveluja kehitysvammaisille ja autismikirjon henkilöille. Pilottitutkimuksen tuloksia odotetaan kevään 2021 aikana.

Rinnekoti laajentaa Lahteen1.7.2019 09:44:17 EESTTiedote

Rinnekoti avaa heinäkuussa Lahteen ympärivuorokautista palveluasumista kehitysvammaisille ja autisminkirjon henkilöille tarjoavan Teemunkodin. On hienoa, että Rinnekoti laajenee maantieteellisesti uudelle alueelle, Päijät-Hämeeseen. Olemme Suomen suurin kehitysvammaisille asiakkaille palveluja tarjoava yhteiskunnallinen yritys, jonka laajan palveluverkoston avulla pystymme tukemaan asiakasta sekä arjessa että kuntoutumisen polulla.