Superflash

Robottilähetistä apu virusten leviämisen estämiseksi?

Suomalainen start-up tarjoaa teknologiaa hoitajien avuksi koronatilanteeseen talkoohengessä voittoa tavoittelematta.
Robotti täydessä työssä thaimaalaisessa sairaalassa.

Terveydelle haitallisten virusten leviäminen hoitoalalla on suuri uhka. Virustaudit leviävät ihmisten kontaktissa toisiinsa. Hoitoalalla on syytä suojella erityisesti riskiryhmään kuuluvia sekä hoitoalalla työskenteleviä, jotta hoitotyö voi jatkua laadukkaana.

Suomalainen Superflash maahantuo ja kehittää uutta innovaatiota, joka voi vähentää lähikontaktia hoitoalalla merkittävästi. Robotti kykenee kuljettamaan lääkkeet ja ruoan potilaille, joka vähentää ihmiskontaktia huomattavasti.

- Emme väheksy aitojen ihmiskontaktien tärkeyttä, mutta ajat ovat näyttäneet että ihmiskontaktien radikaalilla vähentämisellä on suuri merkitys tautien ja virusten leviämisen estämiseksi. Puhutaan jopa ihmishenkien pelastumisesta. Robottimme kuljettavat lääkkeet ja ruoan kohteelle itsenäisesti. Näin myös henkilökunnan rajatut voimavarat vapautuvat toimiin, jotka vaativat ihmisen osaamista, kertoo Superflashin viestintäpäällikkö Henri Kinnunen.

Robottiteknologiaa hyödynnetään jo muualla maailmassa terveydenhuollossa. Suomen sairaaloihin tekniikka on vasta tuloillaan. Tarve teknologialle on tällä hetkellä huutava.

- Haluamme tarjota tämän hetkiseen tilanteeseen teknologiaamme voittoa tavoittelematta, jotta apu saadaan mahdollisimman laajalle. Koronavirus rajoittaa sairaaloihin pääsyä ja asettaa yleisesti haasteen auttavan teknologian asentamiselle. Tämä ei ole meille ongelma, sillä robottimme käyttöönotto voidaan tehdä etäyhteydellä, ilman asentajien astumista sairaalaan, sanoo Superflashin toimitusjohtaja Jin Kejia.

- Pyydämme, että mahdollisimman moni yritys osallistuu kukistamaan virusongelman. Yritykset ovat suuri voimavara, lisää Henri Kinnunen.

Lisätietoja:

Henri Kinnunen, viestintäpäällikkö
henri.kinnunen@superflash.io
www.superflash.io

Robotti täydessä työssä thaimaalaisessa sairaalassa.
Lataa
Roboteilla voidaan hoitaa iso osa rutiinitöistä ja näin vapauttaa henkilökunnan voimavarat vaativampiin tehtäviin.
Lataa

Superflash