Romaani vallasta, rahasta, isien synneistä ja hajottavasta rakkaudesta

Juhani Branderin romaani SILTA YLI VUOSIEN on sukupolviromaani. Se seuraa pankkiiriperheen pojan silmin 1980-luvun nousukauden kultaisia vuosia ja rajua putoamista 1990-luvun lamaan. Tarinan ajalliset säikeet ulottuvat 1930-luvun kieltolakivuosista aina uuden vuosituhannen alkumetreille.

Graafinen suunnittelu Mika Tuominen

Silta yli vuosien on intensiivinen kuvaus X-sukupolvesta, luokkayhteiskunnasta, häpeästä, sopeutumattomuudesta, nuoruuden kiihkosta ja sovituksesta.

Brander kuvaa tarkasti rahaeliittiin kuuluvan perheen haaksirikkoa, suvun tukahdutettuja salaisuuksia ja vanhempien syntejä, jotka siirtyvät uusien sukupolvien kannettavaksi.

Silta yli vuosien on kirjailija ja kulttuurikriitikko Juhani Branderin (s. 1978) ensimmäinen romaani. Viime vuonna Brander julkaisi paljon keskustelua herättäneen esseeteoksen Miehen kuolema. Koulutukseltaan Brander on filosofian maisteri.

Graafinen suunnittelu Mika Tuominen
Kuvaaja Jussi Vierimaa