Romantiikkaa ja joulureseptejä majakkasaaren leipomosta – Jenny Colganin herkullinen jouluromaani ilmestyy 15.11.

”Tänä vuonna aion tehdä listan. SUUNNITELMAN”, Polly julisti reippaana ja nousi istumaan peiton suojissa. ”Tästä vuodesta ei tule katastrofia.” ”Milloin joulu olisi ollut katastrofi?” Huckle ihmetteli”

Joulunaika on saapunut Mount Polbearnen saarelle Cornwalliin. Polly Waterfordin pienestä leipomosta leviää ulos houkutteleva piparkakkujen ja muiden jouluisten herkkujen tuoksu. Polly on onnellinen, sillä edessä on vihdoin joulu yhdessä mehiläistenhoitajapoikaystävä Hucklen kanssa. Mutta millaisia koettelemuksia Pollyn on kohdattava ennen kuin hän pääsee nauttimaan yhteisestä jouluaatosta takkatulen äärellä?

Jouluvaloja ja takkatulen rätinää (Gummerus) on skotlantilaisen Jenny Colganin lämmin jouluromaani, joka on täydellinen tunnelman virittäjä ja lukunautinto kaikille jouluihmisille ja joulusta nauttiville. Kirja ilmestyy suomeksi 15.11. ja se sisältää myös jouluisia reseptejä.

Kirjailija Jenny Colgan on viihteen kärkinimiä esimerkiksi Britanniassa, Ruotsissa ja Saksassa. Hyvän mielen romaanien kestosuosikin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti jo yli 5 miljoonaa kappaletta. Colgan on löytänyt tiensä myös suomalaislukijoiden sydämiin sarjoillaan Beach Streetin pienestä leipomosta ja skotlantilaisesta kirjakaupasta. Jouluvaloja ja takkatulen rätinää on Colganin kolmas cornwallilaisen majakkasaaren leipomoon sijoittuva romaani.

Jenny Colgan: Jouluvaloja ja takkatulen rätinää

alkuteos Christmas at Little Beach Street Bakery

suomentanut Paula Takio

ilmestyy äänikirjana 29.11., lukija Anniina Piiparinen

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:

Pauliina Pietilä, tuottaja, p. 040 779 2942, pauliina.pietila@gummerus.fi

Pauliina Pietilä
Tuottaja
pauliina.pietila@gummerus.fi

PL 1000 / Käenkuja 3 A

The New Yorkerissa tutkivana journalistina työskentelevän Patrick Radden Keefen Älä sano mitään – Tositarina menneisyydestä, murhasta ja Pohjois-Irlannista (Gummerus) on henkeäsalpaavan jännittävä, toteutukseltaan ainutlaatuinen tietokirja Pohjois-Irlannin konfliktista. Romaanimainen lukukokemus edustaa 2000-luvun parasta tietokirjallisuutta. Älä sano mitään on ollut kansainvälinen myyntimenestys ja palkittu useilla kirjallisuuspalkinnoilla.

Päivi Alasalmen Alamaailman kuningatar aloittaa vetävän dekkarisarjan, jossa tamperelainen rikoskonstaapeli Hallavainen ratkoo kollegoidensa kanssa synkkiä murhatapauksia. Storytel Original -menestyssarjan aloitusosa ilmestyy 23.5. dekkareiden ystävien iloksi kovissa kansissa. Alkukesän käännetyssä jännityskirjallisuudessa on luvassa muun muassa podcastien ja baletin maailmaan sijoittuvia trillereitä tutuilta brittikirjailijoilta.

Vaikuttava ilmiöromaani somejättien vallasta ja nuorten sisältömoderaattoreiden työstä3.5.2022 13:26:30 EEST | Tiedote

Hollantilaisen Hanna Bervoetsin Sopimatonta sisältöä (Gummerus) kysyy, mikä on yhteiskunnassamme normaalia ja kuka sen määrittelee. Romaani kertoo sosiaalisen median sisältömoderaattoreina työskentelevistä nuorista aikuisista, jotka käyvät työkseen läpi some-kuonaa – väkivaltaa, vihapuhetta, salaliittoteorioita ja valeuutisia – ja päättävät, milloin sisältö on sopimatonta ja poistettava. Bervoets esiintyy Helsinki Lit -kirjallisuusfestivaaleilla perjantaina 13.5.