Romantiikkaa ja joulureseptejä majakkasaaren leipomosta – Jenny Colganin herkullinen jouluromaani ilmestyy 15.11.

”Tänä vuonna aion tehdä listan. SUUNNITELMAN”, Polly julisti reippaana ja nousi istumaan peiton suojissa. ”Tästä vuodesta ei tule katastrofia.” ”Milloin joulu olisi ollut katastrofi?” Huckle ihmetteli”

Joulunaika on saapunut Mount Polbearnen saarelle Cornwalliin. Polly Waterfordin pienestä leipomosta leviää ulos houkutteleva piparkakkujen ja muiden jouluisten herkkujen tuoksu. Polly on onnellinen, sillä edessä on vihdoin joulu yhdessä mehiläistenhoitajapoikaystävä Hucklen kanssa. Mutta millaisia koettelemuksia Pollyn on kohdattava ennen kuin hän pääsee nauttimaan yhteisestä jouluaatosta takkatulen äärellä?

Jouluvaloja ja takkatulen rätinää (Gummerus) on skotlantilaisen Jenny Colganin lämmin jouluromaani, joka on täydellinen tunnelman virittäjä ja lukunautinto kaikille jouluihmisille ja joulusta nauttiville. Kirja ilmestyy suomeksi 15.11. ja se sisältää myös jouluisia reseptejä.

Kirjailija Jenny Colgan on viihteen kärkinimiä esimerkiksi Britanniassa, Ruotsissa ja Saksassa. Hyvän mielen romaanien kestosuosikin kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti jo yli 5 miljoonaa kappaletta. Colgan on löytänyt tiensä myös suomalaislukijoiden sydämiin sarjoillaan Beach Streetin pienestä leipomosta ja skotlantilaisesta kirjakaupasta. Jouluvaloja ja takkatulen rätinää on Colganin kolmas cornwallilaisen majakkasaaren leipomoon sijoittuva romaani.

Jenny Colgan: Jouluvaloja ja takkatulen rätinää

alkuteos Christmas at Little Beach Street Bakery

suomentanut Paula Takio

ilmestyy äänikirjana 29.11., lukija Anniina Piiparinen

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:

Pauliina Pietilä, tuottaja, p. 040 779 2942, pauliina.pietila@gummerus.fi

Pauliina Pietilä
Tuottaja
pauliina.pietila@gummerus.fi

PL 1000 / Käenkuja 3 A

Julia Thurénin Kaikki kuluttamisesta on Tietokirjallisuuden Finlandia-palkinnon ehdokkaana9.11.2021 10:30:00 EET | Tiedote

Palkitun toimittajan Julia Thurénin Kaikki kuluttamisesta – Näin aloin käyttää rahojani paremmin on yleissivistävä ja käytännönläheinen tietokirja, joka kertoo konkreettisin vinkein, miten turhan kuluttamisen voisi lopettaa ja mihin omat rahat on järkevintä käyttää. Thurén avaa kirjassaan, miten hän on onnistunut muuttamaan omia kulutustapojaan, ja samalla auttaa ymmärtämään muun muassa kuluttamisen juuria, kapitalismia, kiertotaloutta ja vastuullista sijoittamista.

Diorin salaisuus on hurmaava romaani muotiluomuksista ja aikansa ahtaita rooleja rikkoneista naislentäjistä19.10.2021 08:12:00 EEST | Tiedote

Australialainen bestseller-kirjailija Natasha Lester kirjoittaa kansainvälisissä menestysromaaneissaan urheista naisista, jotka uhmaavat aikansa ahdasta naiskuvaa. Diorin salaisuus (Gummerus) on unohtumaton tarina toisen maailmansodan aikana vastarintaliikkeeseen kuuluneista naisista, ikuisesta rakkaudesta, sanoin kuvaamattomasta petoksesta ja mittaamattoman arvokkaasta muotileninkien kokoelmasta. Fiktiivisen tarinan taustalla on historiallisia tapahtumia ja henkilöitä: muotisuunnittelija Christian Dior ja hänen sisarensa, keskitysleiriltä selviytynyt vastarintataistelija Catherine Dior sekä joukko naislentäjien pioneereja.

Miten kylmyys vaikuttaa hyvinvointiimme? Kylmä kutsuu on rakkauskirje kylmille vesille ja talvelle14.10.2021 10:35:44 EEST | Tiedote

Toimittaja-tietokirjailija Tiina Torpan Kylmä kutsuu – Hyvinvointia talvesta (Gummerus) kertoo kylmävesiuinnin, hiihdon ja muiden talvilajien sekä viileyden vaikutuksesta ihmisen hyvinvointiin. Samalla kirja ylistää Suomen ilmastoa ja luontoa. Suomi on Torpan mukaan maailman paras kylmävesiuinnin ja talvilajilajien maa, mutta mitä voimme tehdä, jotta nykyisenkaltainen talvi säilyy? Kirja ilmestyy 18.10.