Romantiikkaa, ystävyyttä, kotoilua ja koiria – Kesän ihaninta lomalukemista Jenny Colganilta, Jenny Fagerlundilta ja Cecelia Ahernilta

Feelgood-suosikkien Jenny Fagerlundin ja Jenny Colganin uusissa hyvänmielen romaaneissa laitetaan kotia kesäisessä Tukholmassa ja tutustutaan skotlantilaisen pikkukylän sairaalaelämään. Huippusuositun Cecelia Ahernin Pisamat kuin tähdet vie puolestaan pysäköinninvalvojan matkaan Dublinin kaduille ja puistoihin.

Jenny Colgan: Vehreitä kukkuloita ja kaukorakkautta

Hyvänmielen romaanien kuningattaren Jenny Colganin sarja skotlantilaisesta kirjakaupasta jatkuu sairaalamaailmaan sijoittuvalla tarinalla. Lissa on sairaanhoitaja Lontoossa, Cormac skotlantilaisessa Kirrinfiefin pikkukylässä. Lissalle ja Cormacille ehdotetaan työvaihtoa kolmeksi kuukaudeksi ja pian Lissa asettuu Cormacin suloiseen taloon samalla kun Cormac totuttelee Lontoon vilinään. Lissa ja Cormac ryhtyvät viestittelemään tutuista potilaista, mutta ennen pitkää viestien sävy muuttuu henkilökohtaisemmaksi. Mitä tapahtuu, kun on aika kohdata kasvokkain?

Suomentanut Paula Takio

Äänikirjan lukija: Anni Kajos

Jenny Fagerlund: Kesän suuret ja pienet salaisuudet (ilmestyy 30.5.)

Jouluisesta menestysromaanista 24 pientä ihmettä tunnettu ruotsalainen Jenny Fagerlund esittelee kesäisessä kotoiluromaanissaan kiltin Moan, joka perii yllättäen isoäitinsä asunnon. Isoäidin koti on kulahtanut ja aivan väärällä puolella Tukholmaa, ainakin Moan poikaystävän Rubenin mielestä. Moa päättää myydä asunnon, mutta ensin se on siistittävä myyntikuntoon ja ratkaistava, kuka huolehtii isoäidin villakoirasta Iriksestä. Mitä enemmän aikaa Moa viettää asunnolla, sitä kotoisammalta se tuntuu. Moa alkaa rakentaa uutta, salaista elämää. Samaan aikaan postiluukusta alkaa ilmestyä salaperäisiä kirjeitä. Kuka niitä lähettää? Ja kuinka kauan Moa voi piilotella omaa salaisuuttaan?

Suomentanut Antti Saarilahti

Äänikirja ilmestyy 30.5., lukija Karoliina Niskanen

Cecelia Ahern: Pisamat kuin tähdet (Ilmestyy 13.6.)

”Sanotaan, että olet keskiarvo niistä viidestä ihmisestä, joiden kanssa vietät eniten aikaa, hän sanoo ja tuijottaa minua sieraimet laajentuneena kuin sudella.” Sakoista tuohtuneen miehen tiuskaisu jää vaivaamaan pysäköinninvalvojana työskentelevää Allegraa. Entä jos hänellä ei ole edes viittä ihmistä elämässään? Ulkopuoliseksi itsensä tunteva, Pisama-lempinimen saanut Allegra on aloittanut uuden elämän Dublinissa, ja kaikki läheiset ovat kaukana kotiseudulla Valentia Islandilla. Allegra saa kuitenkin huomata, että joskus ystävyys piilee yllättävissä paikoissa. Pisamat kuin tähdet on bestselleristi Cecelia Ahernin toiveikas uutuus. Ahernin romaaneja on myyty 40 maassa yli 25 miljoonaa kappaletta.

Suomentanut Anna Heroja

Äänikirja ilmestyy 13.6., lukija Anni Kajos

Pauliina Pietilä
Tuottaja
pauliina.pietila@gummerus.fi

PL 1000 / Käenkuja 3 A

Vuonna 1872 perustettu Gummerus on Suomen vanhin yleiskustantamo. Toteutamme edelleen perustajamme Kaarle Jaakko Gummeruksen alkuperäistä visiota julkaista kirjallisuutta ”huviksi ja hyödyksi”. Omaperäiset ja uskaliaat kustannuspäätökset ovat aina olleet Gummeruksen toiminnan ydin. Suhtaudumme kirjallisuuteen rakastavasti ja intohimoisesti, ja meitä ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän.

Täydellinen rantaromaani – Menestyskirjailija Taylor Jenkins Reidin Juhlat Malibussa on kuuma ja nostalginen kertomus kasaribileistä22.6.2022 08:14:00 EEST | Tiedote

Yhdysvaltalaiskirjailija Taylor Jenkins Reidin Juhlat Malibussa (Gummerus) on yhden yön bileromaani Malibun paratiisirannan eeppisistä kesäkauden päättäjäisistä ja kuuluisien sisarusten vaietusta menneisyydestä. Kirjan TV-sarjaoikeudet on myyty, ja se on kirjailijan kahden muun viimeisimmän romaanin tavoin noussut myyntihitiksi ja valittu lukuisille vuoden parhaiden kirjojen listoille.

Tietokirjallisuuden Finlandia-palkinnon voittanut Jenni Räinä kirjoitti polttavan ajankohtaisen romaanin soista ja ihmisistä ekokriisin keskellä20.6.2022 11:38:37 EEST | Tiedote

Suo muistaa (Gummerus) on toimittaja-kirjailija Jenni Räinän ensimmäinen kaunokirjallinen teos. Se kuvaa pohjoisen soita ennallistavan ekoyhteisön elämää – idealismia, yhteisöllisyyttä ja ristiriitoja. Romaani kertoo luonnon, maiseman ja muistojen katoamisesta sekä nykyihmisen yrityksestä hallita ekokriisiä ja löytää yhteys luontoon. Kirja ilmestyy 4.8.2022.

Koskettava kasvutarina, kiellettyä rakkautta ja maailmanhistorian suuria mullistuksia – Sari Aron romaani kertoo Brasilian suomalaissiirtokuntaan muuttaneesta naisesta15.6.2022 08:15:00 EEST | Tiedote

Nukkuvan jättiläisen laakso (Gummerus) on Ylen tv-uutisissa työskentelevän Sari Aron tositapahtumista alkusysäyksen saanut esikoisromaani. Se kertoo lapsena Brasilian suomalaissiirtokuntaan muuttaneen Alinan elämänvaiheista 1930–1940-luvuilla. Romaani kuljettaa lukijan tiukkoja sääntöjä noudattavaan siirtokuntaan sademetsän siimeksessä ja elämää sykkivään Rio de Janeiroon toisen maailmansodan kynnyksellä.