Rosso Kirkkopuiston yt-neuvottelut ovat päättyneet – Rosso Kirkkopuisto suljetaan syyskuun lopulla

Jyväskylän keskustassa vuodesta 1985 asti toimineen Rosso Kirkkopuiston toiminta loppuu syksyllä. Rosso Kirkkopuiston henkilökunnalle tarjotaan töitä Keskimaan muista toimipaikoista toiminnan loppuessa. Keskimaa haluaa panostaa täysillä toukokuun alussa avattuun uuteen Rosso Jyväskylään.

Vuodesta 1985 asti toimineen Rosso Kirkkopuiston toiminta loppuu syksyllä. Kuva: Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaa Rosso Kirkkopuistoa koskevat yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen. Yt-neuvottelut koskivat koko Rosso Kirkkopuiston henkilöstöä, yhteensä kuutta (6) henkilöä. Kaksi viikkoa kestäneiden neuvottelujen päätyttyä on päätetty lopettaa Rosso Kirkkopuiston toiminta syksyn aikana. Kaikille Rosso Kirkkopuiston työtekijöille tullaan tarjoamaan töitä ensisijaisesti Keskimaan muista ravintoloista.

− Kerroimmekin jo yt-neuvottelujen alkaessa, että neuvottelujen taustalla on Rosso Kirkkopuiston vuokrasopimuksen päättyminen. Helatorstaina avatun Rosso Jyväskylän toiminta on lähtenyt onnistuneesti käyntiin ja haluamme keskittyä nyt täysillä uuden Rosson toimintaan. Nämä asiat puoltavat ratkaisuamme lopettaa Rosso Kirkkopuiston toiminta kesän jälkeen, toteaa Osuuskauppa Keskimaan matkailu- ja ravitsemisalan toimialajohtaja Pasi Kunelius.

− Rosso Kirkkopuistossa meillä tulisi vastaan mittavat remontit, joten tämä on nyt oikea hetki tehdä päätös Rosson toiminnan lopettamisesta Kirkkopuiston miljöössä. Täytyy kuitenkin muistaa, että uusi Rossomme sijaitsee vain muutaman korttelin päässä Kirkkopuistosta, Kunelius lisää.

Rosso Kirkkopuisto on ensimmäinen Rosso Jyväskylässä ja se on toiminut nykyisellä paikalla vuodesta 1985 lähtien. Rosso Kirkkopuiston toiminta tullaan lopettamaan kesän jälkeen, todennäköisesti syyskuun loppuun mennessä.

Osuuskauppa Keskimaa, Pasi Kunelius, matkailu- ja ravitsemisalan toimialajohtaja, 010 767 3060, pasi.kunelius@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Parviainen, ryhmäpäällikkö, 010 767 3062, mikko.parviainen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

S-market Lievestuoreen myymäläuudistus on valmis – piha-alueet valmistuvat syksyllä8.6.2021 13:15:00 EEST | Tiedote

S-market Lievestuoreella kevään aikana tehty kokonaisvaltainen uudistus on valmistunut. S-marketin myymäläilme on päivitetty uuden S-market konseptin mukaiseksi ja myymälään on rakennettu uusi sisäänkäynti. Pysäköintialueiden muutostyöt jatkuvat vielä läpi kesän ja valmistuvat loppusyksyn aikana. Uudistuneen myymälän avajaisia juhlitaan avajaistarjousten merkeissä.

Keskimaa maksaa kesäkuussa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta ja osuusmaksun korkoa yli 5,5 M€12.5.2021 12:50:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa Keskimaan asiakasomistajille ylijäämänpalautusta vuoden 2020 tuloksesta. Ylijäämänpalautusta ja osuusmaksun korkoa maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna yhteensä yli 5,5 miljoonaa euroa. Lisäksi kevätkokouksessa todettiin, että Osuuskauppa Keskimaa valmistautuu vaalisyksyyn. Keskimaalle valitaan vaaleissa uusi edustajisto seuraavaksi nelivuotiskaudeksi.

Jyväskylän Sokoksen yt-neuvottelut päättyneet – vaikutukset ennakoitua pienemmät11.5.2021 14:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan Sokos Jyväskylään kohdistuneet yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelut koskivat Sokoksen vakituisia työntekijöitä, yhteensä 44 henkilöä. Yt-neuvottelujen lopputulos vaikuttaa yhteensä 25 henkilöön. Lomautuksien ja irtisanomisien sijaan neuvotteluissa on keskusteltu ensisijaisesti osa-aikaistamisista, sopimustuntien muutoksista sekä toimenkuvamuutoksista.