SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Rostis ja Boltsi etsivät seuraajaa – keksitkö sinä seuraavan ennätyksiä rikkovan hitin ruokakauppoihin?

Jaa
S-ruokakauppojen paistopisteillä koettiin syksyllä ennennäkemätöntä kuhinaa, kun himoitut Rostikset vietiin käsistä sitä mukaa, kun niitä ehdittiin paistaa myyntiin. Onko sinulla tai yritykselläsi kunnianhimoinen idea ruokakauppojen seuraavaksi hittituotteeksi? Tilaisuutenne on tullut, sillä Suomalaisen Menestysreseptin kolmannen tuotantokauden haku on nyt käynnissä!
Kuvassa Suomalaisen Menestysreseptin toisen tuotantokauden finalistit. Voiton vei Leipomo Rosten, jota kisassa edusti tuotekehittäjä Katariina Vesterinen (oranssissa paidassa).
Kuvassa Suomalaisen Menestysreseptin toisen tuotantokauden finalistit. Voiton vei Leipomo Rosten, jota kisassa edusti tuotekehittäjä Katariina Vesterinen (oranssissa paidassa).

Suomalainen Menestysresepti on kilpailu ja televisio-ohjelma, jossa etsitään uusia ruokainnovaatioita S-ryhmän kauppojen hyllyille. Molemmat aiempien tuotantokausien voittajat, Leivon Leipomon Boltsi ja Leipomo Rostenin Rostis, ovat nousseet omina lanseerausvuosinaan koko vuoden myydyimmiksi uutuustuotteiksi S-ryhmän myymälöissä.

Tämän vuoden elokuussa kauppojen paistopisteille saapuneen Rostiksen myynti ylitti sekä S-ryhmän että Leipomo Rostenin villeimmätkin ennusteet: ensimmäisen kahden kuukauden aikana S-ruokakaupoissa myytiin yli 1,5 miljoonaa Rostista. Kilpailusta seuranneen menestyksen myötä Leipomo Rosten on palkannut lisää työntekijöitä, jotta hittituotteen kysyntään pystyttäisiin vastaamaan.

- Oli hieno kokemus päästä mukaan kisaamaan kovatasoiseen joukkoon. Voitto on ollut ennennäkemätön menestys yrityksellemme, sillä koko leipomomme historiassa meillä ei ole ollut uutuustuotetta, joka olisi myynyt yhtä paljon kuin Rostis. Toki tämä on myös vaatinut paljon, sekä kisan aikana että sen jälkeen. Voimme lämpimästi suositella uudelle kaudelle hakemista kaikille intohimoisille ruoka-alan kehittäjille, sanoo Leipomo Rostenin markkinointijohtaja Veera Meltovaara.

Kilpailu on varsin tiukka puristus osallistujille: tuotekehitys ideasta kauppojen hyllyille tapahtuu vain reilussa puolessa vuodessa. Miksi kisaan kannattaa hakea mukaan?

- Meillä on vahva halu edistää kotimaista ruoka-alaa ja auttaa myös pienempiä yrityksiä luomaan uusia innovaatioita kuluttajien saataville. Kilpailu tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden saada apua tuotekehitykseen sekä S-ryhmän asiantuntijoilta että muilta suomalaisen ruoka-alan huippuosaajilta. Toki myös kilpailun ja tv-sarjan aikana saatu näkyvyys on erinomainen startti uuden tuotteen lanseeraukselle, kannustaa S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.

Kunnianhimoisia ruokainnovaatioita etsitään jo kolmatta kertaa

Pienille ja keskisuurille, alle 30 miljoonaa euroa vaihtaville suomalaisille ruokayrityksille suunnattu Suomalainen Menestysresepti -kilpailu järjestetään nyt kolmatta kertaa. Kilpailun haku on auki 7.12.2020-13.1.2021. Alkukarsintojen jälkeen jatkoon valitut 5-7 finalistia saavat S-ryhmältä 15 000 euroa tuotekehitykseen. Heidän matkaansa seurataan TV-sarjassa, joka esitetään MTV:llä kesällä 2021.

Tv-sarjassa kilpailijoita sparraa ruoan, markkinoinnin ja kaupan alan ammattilaisista koostuva tuomaristo. Sarjaa luotsaa kokki ja ruoan monialayrittäjä Jyrki Sukula, joka on itsekin lanseerannut monta ruokabrändiä. Mukana ovat myös Finlaysonin nostamisesta nykykuluttajien tietoisuuteen tunnettu Jukka Kurttila ja tuotekehitysyhtiö Foodwestin tutkimusjohtaja, kuluttajaymmärryksen oivaltava asiantuntija Suvi Luoma. S-ryhmän näkemystä kilpailuun tuo pitkän uran vähittäiskaupan parissa tehnyt päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.

Viime vuonna kilpailuun haki yli 70 yritystä. Finaalivaiheen loppuun saakka selviytyi lopulta viisi yritystä tuotteineen: Rostis, Huonon Äidin valmisruoka, Kuusamon kalalastu, Äidin patukka sekä Villipesto.

Rostiksen lisäksi kaikki muutkin näistä tuotteista lunastivat paikkansa S-ryhmän ruokakauppojen hyllyiltä ja asiakkaiden sydämistä. Menestystä tuotteille on tullut myös kisan ulkopuolella: Menestysresepti-finalisti Villipesto valittiin tänä syksynä Vuoden luomutuotteeksi. Äidin Patukasta puolestaan on kilpailun jälkeen lanseerattu jo uusi jouluinen kausimaku, joka luonnollisesti löytyy myös kaikista S-ryhmän myymälöistä.

- Suomalainen Menestysresepti -innovaatioita yhdistää se, että kaikki niistä ovat aidosti uudistaneet omaa kategoriaansa ja tuoneet siihen jotain uutta ja erilaista asiakkaille. Tähän joukkoon haemme nyt seuraavia kunnianhimoisia, yllättäviä ja ennen kaikkea herkullisia ruokainnovaatioita, Päällysaho sanoo.

- Tulevaisuuden menestystuote yhdistää muun muassa kotimaisuuden, hyvinvoinnin ja vastuullisuuden trendejä. Menestysreseptituotteiden finalisteissa on viime kausina nähty vegeilyä, kalavallankumousta, terveellisyyttä ja ruokaperinnettä päivitettynä. Löytyisikö nyt kotimainen sushi-innovaatio tai monen kaipaama ravintolamainen valmisruoka? Uusien kotimaisten ruokainnovaatioiden kautta haluamme myös auttaa asiakkaitamme kohti ilmastolle ja itselle viisasta syömistä, lisää Päällysaho.

Onko S-ryhmän myymälöiden paraatipaikoilla ensi vuonna sinun kehittämäsi uutuustuote? Haku kilpailuun on käynnissä 13.1.2021 saakka!

Linkki hakulomakkeeseen: https://www.mtv.fi/osallistu 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Sampo Päällysaho, päivittäistavarakaupan johtaja, S-ryhmän marketkauppa, 010 768 0665, sampo.paallysaho@sok.fi

Kuvat

Kuvassa Suomalaisen Menestysreseptin toisen tuotantokauden finalistit. Voiton vei Leipomo Rosten, jota kisassa edusti tuotekehittäjä Katariina Vesterinen (oranssissa paidassa).
Kuvassa Suomalaisen Menestysreseptin toisen tuotantokauden finalistit. Voiton vei Leipomo Rosten, jota kisassa edusti tuotekehittäjä Katariina Vesterinen (oranssissa paidassa).
Lataa
Suomalainen Menestysresepti -voittajatuote 2020: Rostis, Leipomo Rosten
Suomalainen Menestysresepti -voittajatuote 2020: Rostis, Leipomo Rosten
Lataa
Suomalainen Menestysresepti - voittajatuote 2019: Boltsi, Leivon Leipomo
Suomalainen Menestysresepti - voittajatuote 2019: Boltsi, Leivon Leipomo
Lataa
Sarjaa luotsaa kokki ja ruoan monialayrittäjä Jyrki Sukula, joka on itsekin lanseerannut monta ruokabrändiä.
Sarjaa luotsaa kokki ja ruoan monialayrittäjä Jyrki Sukula, joka on itsekin lanseerannut monta ruokabrändiä.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Jopa +60 % myyntipiikkejä – Prisman data osoittaa kuinka suomalaiset hurahtivat huoltamaan pyöriään25.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset ovat innostuneet tänä keväänä toden teolla pyöräilystä, kertoo Prisman tuore myyntidata. Pyoräilyn myynti kasvoi maaliskuussa peräti 60 prosenttia verrattuna vuodentakaiseen. Etenkin sähköpyörien suosio kasvaa jatkuvasti ja taustalla näkyy myös työsuhdepyöräilyn nousu sekä ympäri vuoden tapahtuvan pyöräilyn lisääntyminen. Suomalaiset vaikuttavat myös huoltavansa pyöriään aiempaa enemmän itse, sillä pyöräilytarvikkeiden kuten renkaiden paikkaustarvikkeiden ja ketjuöljyjen myynti on kasvanut voimakkaasti.

S-ryhmän ja S-Pankin asiakkaat voivat nyt käyttää S-Etukortti Visa -korttia Apple Payssä ja lisätä S-Etukortin Applen Lompakkoon23.4.2024 11:30:00 EEST | Tiedote

S-ryhmä ja S-Pankki tuovat S-Etukortti Visa -asiakkailleen mahdollisuuden Apple Payn käyttöön. Se on turvallinen ja helppo maksutapa, joka auttaa asiakkaita välttämään maksukorttinsa luovuttamisen toiselle henkilölle, fyysisten painikkeiden koskettamisen tai käteisellä maksamisen. Siinä käytetään iPhone-puhelimen tehokkaita toimintoja jokaisen maksutapahtuman suojaamiseen. Asiakasomistajat voivat myös lisätä S-Etukorttinsa Applen Lompakkoon. Näin he voivat kerryttää Bonusta iPhone-puhelimellaan tai Apple Watch -älykellollaan.

Bomban lomakohteen odotetut uutuudet kesällä 202423.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote

Pielisen rantamaisemassa Pohjois-Karjalassa sijaitsevasta Bombasta on viime vuosina muodostunut monipuolinen ja suosittu lomakohde. Ylellinen kylpylä, omaleimainen kulttuuri, lukuisat luonnossa tapahtuvat aktiviteetit sekä herkullinen ruoka houkuttelevat Bomballe. Kesällä 2024 palvelutarjonta laajenee entisestään, kun Bomballa avautuu sekä oma elämyspalveluyritys että Break Sokos Hotel Bomban uusi laajennusosa maisemahuoneineen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye