Rovaniemen Original Sokos Hotel Vaakunalle jälleen kansainvälistä tunnustusta

Rovaniemen Original Sokos Hotel Vaakuna oli mukana maailmanlaajuisessa hotellialalla arvostetussa World Luxury Hotel Awards -äänestyksessä ja hotelli voitti omassa kategoriassaan jo toista vuotta peräkkäin.

Hotellinjohtaja Jussi Perkkiö ja hotellipäällikkö Tiina Määttä (vasemmalla) vastaanottivat palkinnon World Luxyry Awards:n Executive Manager Tanique Echardtilta.

Kansainvälinen World Luxury Hotel -palkinto on jaettu vuodesta 2006 alan toimijoille ja se on yksi hotellialan arvostetuimmista kilpailuista. Hotelli voi joko asettua itse ehdolle äänestyksen tai hotellin vieraat, matkatoimistot tai matkanjärjestäjät voivat nimetä sen. Hotellien osallistuminen arvioidaan vielä tämän jälkeen asiakaspalautteiden perusteella ja tämän jälkeen hyväksytyt hotellit kutsutaan mukaan kisaan. World Luxury Hotel -palkinnon voittajat valitaan yleisöäänestyksen perusteella. Vuosittain yli 300 000 kansainvälistä matkustajaa äänestää netin kautta omaa suosikkiaan neljän viikon ajan.

Äänestyksessä hotellit on jaettu eri kategorioihin ja palkinnot myönnetään sekä maittain, maanosittain että maailmanlaajuisesti. Original Sokos Hotel Vaakuna voitti Pohjois-Euroopan Luxury City Hotel - sarjassa. Palkintokategorioita on yhteensä yli 100.

Vuosittain järjestettävää World Luxury Hotel Awards -tapahtumaa on kuvattu alan Oscar-gaalaksi ja tänä vuonna tapahtuma järjestettiin Rovaniemellä lokakuun 12. päivänä Arctic Treehousessa ja SantaParkissa. Tilaisuuden tunnelma oli rennon juhlava ja Santapark tarjosi upeat puitteet palkintogaalaan. Paikalle kokoontui yli 300 kansainvälisten luksushotellien edustajaa nauttimaan jääbaarin tunnelmasta ja lappilaisesta vieraanvaraisuudesta.

Punaiselle matolle gaalassa Rovaniemen Original Sokos Hotel Vaakunan palkintoa saapuivat vastaanottamaan hotellinjohtaja Jussi Perkkiö ja hotellipäällikkö Tiina Määttä.

– Se, että saamme tämän palkinnon toisena vuonna peräkkäin, kertoo siitä, että palvelumme korkea taso on säilynyt ja olemme onnistuneet tarjoamaan asiakkaillemme unohtumattomia elämyksiä. Suurin kiitos kuuluu henkilökunnalle, joka tekee tätä työtä täydestä sydämestä ja onnellistaa asiakkaitamme päivittäin, kommentoi palkintoa Original Sokos Hotel Vaakunan hotellinjohtaja Jussi Perkkiö.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa lähes 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja yli 170 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea lähes 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa.

Osuuskauppa Arina mukana perustamassa Wanha Raahe -säätiötä22.11.2019 14:50:14 EETTiedote

Raahen vanha kaupunki on yksi Suomen parhaiten säilyneitä 1800-luvun puutalokaupunkeja. Vaikka rakennukset ovat vanhoja, on kyseessä silti vireä osa kaupunkia, jossa sulassa sovussa elävät sekä alueen asukkaat että yritykset. Wanha Raahe koostuu noin 150 päärakennuksesta ja noin 200 piharakennuksesta. Asemakaavalla suojeltua Raahen vanhaa kaupunkia kehittämään ja tukemaan perustettiin tällä viikolla Wanha Raahe -säätiö.

Omistajat päättivät Kannustajat-tuen saajat – Arina lahjoitti jälleen 50 000 € tukipotin25.10.2019 15:55:32 EESTTiedote

Osuuskauppa Arina lahjoitti vuonna 2019 Kannustajat-tukea yhteensä 100 000 €. Tukea jaetaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä, á 50 000 € kerrallaan. Syksyn Kannustajat-tuen saajat on nyt valittu 55 ehdokkaan joukosta ja tukipottia pääsi jakamaan tällä kertaa 22 yhteisöä. Suurimman potin nappasivat tänä syksynä Hope ry Oulusta ja Pohjois-Suomen autismin kirjo ry.