Rovaniemen Saarenkylän Alko uudistuu toukokuussa

Rovaniemen Saarenkylän Alkon myymälä uudistuu toukokuun aikana. Myymälä palvelee ennen remonttia lauantaihin 7.5. klo 18 saakka ja avautuu uudistettuna perjantaina 20. toukokuuta klo 14. Rovaniemen muut Alkot keskustassa (Koskikatu 25) ja Eteläkeskuksessa (Teollisuustie 2) ovat normaalisti auki Saarenkylän remontin aikana.
”Saarenkylän myymälän ilme saadaan kesän kynnyksellä uudelle mallille. Myymälässä on jatkossa entistäkin selkeämpää ja inspiroivampaa asioida. Kokonaisuuden kruunaa kiinnostava ja monipuolinen valikoima, jossa otamme huomioon vaihtuvat sesongit. Toivotamme asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi asioimaan uudistettuun myymälään”, palvelujohtaja Kaija-Leena Kerkelä sanoo.
Vapun makuparivinkit osaavilta myyjiltä
Tuttu henkilöstö palvelee ja auttaa makuparien löytämisessä Saarenkylässä.
”Henkilöstömme on myymälässä asiakkaita varten, ja vinkkaamme mielellämme sopivat juomat ruokien pariksi. Roseeviinien suosion voimakas kasvu näkyy vapun roseekuohuvissa, jotka sopivat mainiosti myös vappupöytään. Toinen kasvava ryhmä, alkoholittomat, on hyvä muistaa myös vappuna”, vinkkaa palvelupäällikkö Joni Jylhä.
Rovaniemen saarenkylän myymälässä on noin 1150 tuotetta, joista viinejä on 660, panimotuotteita 150, väkeviä 330 ja alkoholittomia 30.
”Reagoimme vuoden eri ajankohtiin valikoimassa jatkossa yhä paremmin. Kuuntelemme herkällä korvalla asiakastoiveita varmistaaksemme ajassa elävän valikoiman. Toiveita voi jättää helposti verkko-osoitteessa alkotoive.fi tai suoraan myymälässämme”, Jylhä sanoo.
Verkkokaupasta on tilattavissa koko Alkon kattava yli 11 000 tuotteen valikoima ja tuotteet voi noutaa omasta lähimyymälästä. Verkkokauppa ja digitaaliset palvelumme, kuten Alko-äppi, täydentävät myymälöiden tarjoamaa palvelua. Verkkokauppatilauksen voi tehdä myös Alkossa myyjän avustuksella.
Parempia valintoja
Oman terveyden ja hyvinvoinnin vaaliminen näkyy myös juomissa. Yhä useampi valitsee Alkon tuotteista alkoholittoman juoman, ja niissä onkin jo paljon kiinnostavia vaihtoehtoja sekä valinnanvaraa.
Alkoholittomien juomien rinnalle ovat nousseet matala-alkoholiset tuotteet, joihin saadaan pienellä alkoholipitoisuudella hieman vahvempi runko ja runsaampi maku. Matala-alkoholisen oluen lisäksi tarjolla on viinejä ja myös kevyempiä vaihtoehtoja väkevistä alkoholijuomista.
Moni haluaa karsia liiallista sokeria ruokavaliostaan, ja ehkä juuri siksi matalasokeriset seltzerit ovat kasvattaneet suosiotaan globaalisti viime aikoina. Ne ovat matalakalorisia raikkaita juomasekoituksia, jotka muistuttavat makuvesiä alkoholipitoisina.
Viiniä voi nykyään ostaa myös pienessä pullossa ja jopa tölkissä. Myös juomien pienet pakkauskoot kiinnostavat Alkon asiakkaita.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Palvelujohtaja Kaija-Leena Kerkelä, p. 040 570 2498, kaija-leena.kerkela@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 368 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2021 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 55 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Jyväskylän Sokkarin Alkolle uusi ilme16.9.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Jyväskylän keskustan Sokkarin Alko saa lokakuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan. Sokkarin myymälässä näkyy syksyn tulo Oktoberfest-oluissa ja syyskuussa alkavassa glögikaudessa.
Alkon elokuun myyntitiedote – syksyn sävyt näkyvät asiakkaan ostoskorissa10.9.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Elokuun vertailukelpoinen litramyynti laski neljä prosenttia verrattuna viime vuoden elokuuhun. Syksyn sadonkorjuuaika houkuttaa asiakkaita valitsemaan täyteläisimpiä punaviinejä ja juhlistamaan Oktoberfestiä.
Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.
Hangon Alkolle uusi ilme4.9.2025 07:15:00 EEST | Tiedote
Hangon Alko saa syyskuussa uuden ilmeen. Roseeviinipääkaupungiksikin tituleeratussa Hangossa siirrytään syksyn saapuessa täyteläisiin punaviineihin ja maltaisiin Oktoberfest-oluisiin.
Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote
Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme