RPT Docu Oy on nyt RPT Byggfakta Oy - Uusi nimi ja entistä paremmat palvelut

Kiinteistö- ja rakennusalan data- sekä mediapalveluja tarjoavan RPT Docu Oy:n nimi on vaihtunut RPT Byggfakta Oy:ksi. Nimenmuutoksen syynä on konsernin nimen muuttuminen Byggfakta Groupiksi. RPT:n uusi nimi on otettu käyttöön elokuun alusta alkaen.

RPT Byggfakta Oy:n 45-vuotisessa historiassa on ollut useita omistajavaihdoksia, joiden seurauksena nimikin on muuttunut. RPT tulee yrityksen alkuperäisestä nimestä: Rakennusalan Projektitiedosto Oy.

RPT Byggfakta on osa Pohjoismaiden johtavaa rakennusalan tietopalveluja tuottavaa Docu Nordic -konsernia. Konserni yhtenäistää brändiään, minkä vuoksi konsernin nimeksi on nyt tullut Byggfakta Group ja sen tytäryhtiöt kaikissa Pohjoismaissa ovat saaneet uudet Byggfakta-nimet.

– Nimenmuutos ei vaikuta asiakkaisiimme, mutta se selkeyttää konsernin vahvuutta kiinteistö- ja rakennusalan pohjoismaisilla markkinoilla, RPT Byggfakta Oy:n toimitusjohtaja Sampsa Seppälä sanoo.

– Uutta nimeämme suurempi uutinen on datapalvelujemme nosto seuraavalle tasolle. Kymmeniä vuosia alan toimijoita Suomessa auttaneen FaktaNet Live -palvelun uusin versio RPT SMART julkistetaan lokakuisilla FinnBuild-messuilla, Seppälä kertoo.

RPT:n tuotemerkkejä ovat FaktaNet Live, RPT SMART, RakennusFakta, CityMark, SIR Tietokanta, Projektiuutiset, Kiinteistöposti ja Rakenna Oikein.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Sampsa Seppälä, puh. 50 543 1185, sampsa.seppala@rpt.fi

RPT Byggfakta Oy:n liikevaihto vuonna 2018 oli 7,2 miljoonaa euroa. Yritys työllistää yli 50 henkeä, ja se on osa Byggfakta Group-konsernia, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Byggfakta Group on Pohjoismaiden johtava rakennusalan tietopalvelujen tuottaja ja kustantaja. Byggfakta Group -konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 513 MSEK, ja yhtiön palveluksessa oli noin 350 työntekijää. Byggfakta Groupin pääomistaja on brittiläinen pääomarahasto Stirling Square III.