RSC Group: Jyväskylän yliopisto liittyi monikansalliseen työryhmään covid-19-taudin torjumiseksi

Jyväskylän yliopiston Nanotiedekeskus ja kemian laitos ovat liittyneet kansainväliseen tiederyhmään – Venäjältä, Italiasta ja Kanadasta – joka sai ensisijaisen pääsyn venäläiseen RSC Tornado -supertietokoneeseen covid-19-koronavirusinfektion torjuntaa koskevien menetelmien tutkimiseksi.

Tämä lehdistötiedote sisältää multimediaa. Katso koko julkaisu täällä: https://www.businesswire.com/news/home/20200423005573/fi/

Nähdäksesi tämän sisällön lähteestä mms.businesswire.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.

RSC Tornado supercomputer at JSCC RAS (Photo: Business Wire)

Monikansallinen tutkimusryhmä käyttää hiljattain päivitettyä klusterijärjestelmää, joka perustuu 2. sukupolven Intel® Xeon® Scalable -prosessoreihin, jotka RSC Group, Venäjän johtava ratkaisujen tarjoaja suurteholaskennan alalla, on ottanut käyttöön.

Kansainvälisen hankkeen tavoitteena on kehittää lääke maailmanlaajuisen pandemian aiheuttaneen tarttuvan koronavirustaudin diagnosointia ja hoitoa varten. Hoitokeinojen löytäminen covid-19-taudin haitallisen vaikutuksen estämiseksi ja lieventämiseksi on tällä hetkellä maailmanlaajuisen tiedeyhteisön tärkein tavoite. Kansainvälisessä ja monitieteisessä hankkeessa hyödynnetään kokeellisen fysiikan, kemian ja biologian uusinta kehitystä viruksen elinkaaren tutkimiseksi ja erityisesti tiettyihin proteiineihin keskittymiseksi. Pitkälle kehitetyt simulointimallit edellyttävät superlaskentatehoa, jotta voidaan tutkia kaikki yksityiskohdat koronaviruksen pinnalla olevan piikkiproteiinin ja ihmisen ACE2-proteiinin, jonka tiedetään olevan SARS- ja SARS-2-koronavirusten pääsykohta, vuorovaikutuksen välillä. Tämän avulla kaikki tutkimusvaiheet voidaan saattaa päätökseen lyhyessä ajassa.

”Covid-19-koronavirusinfektion pandemian nopea maailmanlaajuinen leviäminen on osoittanut, että uusien virusten ihmiskunnalle aiheuttamiin uhkiin ei ole selkeitä maailmanlaajuisia valmiussuunnitelmia. Yksi ilmiselvistä puutteista on diagnosointiin ja hoitoon tarvittavien lääkkeiden nopeaan kehittämiseen tarvittavan tekniikan puute. Meillä kaikilla on erilaista osaamista, tietoa, taitoja ja resursseja. Maantieteellisesti hajautuneeseen työryhmäämme kuuluu virologeja, biologeja, kemistejä, matemaatikkoja ja fyysikkoja. Kansainvälinen yhteistyö on erittäin tärkeää, jotta saavutetaan edistystä ja voidaan reagoida nopeasti maailmanlaajuisen koronaviruspandemian alati muuttuvassa tilanteessa. Toivomme, että tutkimuksesta on tosiasiallisesti apua tällaisten infektioiden leviämisen torjumisessa”, kertoo digitaalisesti valvottujen lääkkeiden ja teranostiikan laboratorion johtaja Anna Kichkailo Venäjän tiedeakatemian alaisesta Krasnojarskissa sijaitsevasta liittovaltion tiedekeskuksesta.

Kansainvälinen työryhmä koostuu seuraavista:

• Digitaalisesti valvottujen lääkkeiden ja teranostiikan laboratorio ja magneettisten ilmiöiden fysiikan laboratorio, fysiikan instituutti Kirensky liittovaltion tiedekeskuksessa, Venäjän tiedeakatemian Siperian toimipiste (KIP FSC SB RAS, Krasnojarsk, Venäjä),
  • Biomolekyyli- ja lääketieteellisen tekniikan laboratorio, V.F. Voyno-Yasenetskylle nimetty Krasnojarskin lääketieteellinen valtionyliopisto (KSMU, Krasnojarsk, Venäjä) – hankekoordinaattori,
  • Kemiallisen kybernetiikan laboratorio, Lomonosoville nimetyn Moskovan valtionyliopiston kemian laitos (MSU, Moskova, Venäjä),
  • Biomolekyylijärjestelmien ja nanomateriaalien tietokonesimulaation laboratorio, biokemiallisen fysiikan N. M. Emanuel -instituutti, Venäjän tiedeakatemia (IBCP RAS, Moskova, Venäjä),
  • Orgaanisen synteesin laboratorio, kemiallisen biologian ja peruslääketieteen instituutti, Venäjän tiedeakatemian Siperian toimipiste (ICBFM SB RAS, Novosibirsk, Venäjä),
  • Nanotiedekeskus ja kemian laitos, Jyväskylän yliopisto, Jyväskylä (Suomi),
  • Kokeellisen endokrinologian ja onkologian instituutti (IEOS), osa kansallista tutkimusneuvostoa (CNR), Napoli (Italia),
  • Molekyylilääketieteen ja lääketieteellisen biotekniikan laitos, Napolin Federico II -yliopisto (Italia),

Bioanalyyttisen ja molekyylitason vuorovaikutuksen laboratorio, kemian ja biomolekyylitieteiden laitos, Ottawan yliopisto (Kanada).

Tämän ilmoituksen alkuperäiskielinen versio on tekstin ainoa virallinen versio. Käännös on tarjolla vain lukijan mukavuuden vuoksi, ja sitä tulee verrata alkuperäiskieliseen versioon, joka on ainoa oikeudellisesti todistusvoimainen teksti.

Lehdistö:
Oleg Gorbachov
Viestintäpäällikkö,  RSC Group
+7 (967) 052-50-85
oleg.gorbachov@rscgroup.ru

Pencil Lab Inks Debut in ADIHEX 202125.9.2021 13:04:00 EEST | Press release

The 18th edition of the Abu Dhabi International Hunting and Equestrian Exhibition (ADIHEX) on September 27 - October 3 marks an opportune platform for Pencil Lab Design Studio’s first major participation in the massive event, the largest of its kind in the Middle East and Africa. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20210925005016/en/ Pencil Lab Inks Debut in ADIHEX 2021 (Photo: AETOSWire) Featuring more than 800 brands and companies, the event is held under the theme of ‘Sustainability and Heritage… A Reborn Aspiration’, highlighting heritage, culture and authentic sports and their strong relation with Arab history. As part of its inaugural participation in a major exhibition as a company, Pencil Lab, a UAE initiative, will showcase their artworks with three large oil paintings by Pencil Lab’s citizen artist, to highlight the strong connection of arts, like painting and photography, to Arab history and civilization.

DXC Technology Completes Refinancing Actions24.9.2021 23:30:00 EEST | Press release

DXC Technology Company (NYSE: DXC) (“DXC”) today announced the completion of its refinancing. DXC previously completed the offering of €1.35 billion Senior Notes priced on September 2, 2021 and $1.35 billion Senior Notes priced on September 7, 2021. DXC completed redemption of $2.5 billion principal of (i) EUR term loan in the amount of €400 million due FY23 and FY24, (ii) $500 million 4.25% Senior notes due FY25, (iii) £250 million 2.75% Senior notes due FY25, (iv) $467 million 4.125% Senior notes due FY26, (v) $500 million 4.75% Senior notes due FY28, and (vi) $234 million Senior notes due FY30. The applicable make whole premium for these redemptions was $300 million and accrued and unpaid interest was $40 million. Ken Sharp, Chief Financial Officer, DXC commented: “Our opportunistic debt refinancing of $2.5 billion of our high coupon debt further solidifies our financial foundation by extending our debt maturities, lowering our maturity towers and reducing our ongoing interest expen

Schlumberger Announces Third-Quarter 2021 Results Conference Call24.9.2021 17:00:00 EEST | Press release

Schlumberger Limited (NYSE:SLB) will hold a conference call on October 22, 2021 to discuss the results for the third quarter ending September 30, 2021. The conference call is scheduled to begin at 9:30 am US Eastern time and a press release regarding the results will be issued at 7:00 am US Eastern time. To access the conference call, listeners should contact the Conference Call Operator at +1 (844) 721-7241 within North America or +1 (409) 207-6955 outside of North America approximately 10 minutes prior to the start of the call and the access code is 8858313. A webcast of the conference call will be broadcast simultaneously at www.slb.com/irwebcast on a listen-only basis. Listeners should log in 15 minutes prior to the start of the call to test their browsers and register for the webcast. Following the end of the conference call, a replay will be available at www.slb.com/irwebcast until November 22, 2021, and can be accessed by dialing +1 (866) 207-1041 within North America or +1 (402