Runosmäen alueella kaukolämpöverkossa vuoto

Turku Energian kaukolämpöverkossa on havaittu vuoto Runosmäen alueella sunnuntaina aamulla. Vuoto on aiheuttanut häiriön kaukolämmön ja lämpimän käyttöveden jakeluun Runosmäessä keskeytyskartallamme näkyvällä alueella. Vikakohta on paikallistettu, ja se korjataan sunnuntain aikana.

Kaukolämmön keskeytyskarttaan päivittyy ajantasainen tilanne häiriöstä: https://lammonkeskeytyskartta.turkuenergia.fi/

Vuodosta johtuen Runosmäen alueen ojissa saattaa näkyä vihreäksi värjäytynyttä vettä. Kaukolämpöverkoston veteen on lisätty vihreää väriainetta vuotokohtien paikantamiseksi. Kaukolämpöveteen lisätty väriaine eli pyraniini on hajuton, myrkytön ja terveydelle vaaraton eikä aiheuta ympäristölle vahinkoa.

Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Lisätietoja:
Sanna Perttunen, käyttöinsinööri, Turku Energia
sanna.perttunen@turkuenergia.fi

Turku Energia -konsernin vuosikertomus ja vastuullisuusraportti vuodelta 2020 on julkaistu22.4.2021 12:42:58 EEST | Tiedote

Tervetuloa tutustumaan julkaisuun osoitteessa: https://vsk2020.turkuenergia.fi/ Vuotemme pähkinänkuoressa: Tuloksemme parani edellisvuodesta – kaukolämmöstä jo 80 % tuotettiin uusiutuvilla energianlähteillä Turku Energia -konsernin liikevoitto parani ja liikevaihto laski edellisvuoteen verrattuna. Sähkönkulutus laski Turussa 1,8 % edellisvuoteen verrattuna. Lämpimät talvikuukaudet vähensivät kaukolämmön kysyntää, mutta tehokkaan perustuotannon ansiosta kaukolämmön kannattavuus parani edellisvuodesta. Jatkoimme panostamista uusiutuvaan energiaan, ja vuoden lopussa kaukolämmöstä jo 80 % tuotettiin uusiutuvilla energianlähteillä. Maaliskuussa alkanut koronavirusepidemia muutti konsernin työskentelytapoja. Sähkön ja lämmön toimitusvarmuus sekä asiakastyytyväisyys säilyivät hyvällä tasolla. Turku Energian kuluttaja-asiakkaat olivat EPSI Ratingin tekemän Sähkön vähittäismyynti -tutkimuksen mukaan toimialan toiseksi tyytyväisimpiä. Poimintoja vuosikertomuksestamme: Toimitusjohtajan katsaus: h

Turku Energia varmistaa kaukolämmön toimitusvarmuutta kuvaamalla koko kaukolämpöverkkonsa lämpökameran ja helikopterin avulla9.3.2021 15:06:28 EET | Tiedote

Turku Energia suorittaa kaukolämpöverkkonsa teknisen kuntokartoituksen helikopterilennolla lämpökameroiden avulla viikon 10 aikana. Säävaraus huomioiden kuvauksen ajankohta on tämän hetkisen arvion mukaan keskiviikon 10.3. – torstain 11.3. välisenä yönä. Kuvaus suoritetaan koko Turku Energian kaukolämpöverkon alueella Turussa, Raisiossa, Naantalissa ja Kaarinassa. Kuvauksista saattaa aiheutua ajoittaista meluhaittaa etenkin Härkämäen alueelle, jossa sijaitsee helikopterin lähtö- ja nousupaikka.

Turku Energia -konsernin tulos parani – kaukolämmöstä jo 80 % tuotettiin uusiutuvilla energianlähteillä23.2.2021 09:21:20 EET | Tiedote

Turku Energia -konsernin liikevoitto parani ja liikevaihto laski edellisvuoteen verrattuna. Sähkönkulutus laski Turussa 1,8 % edellisvuoteen verrattuna. Lämpimät talvikuukaudet vähensivät kaukolämmön kysyntää, mutta tehokkaan perustuotannon ansiosta kaukolämmön kannattavuus parani edellisvuodesta. Yhtiö jatkoi panostuksiaan uusiutuvaan energiaan. Vuoden 2020 lopussa jo 80 % (2019: 61%) kaukolämmöstä tuotettiin uusiutuvilla energianlähteillä. Koronavirusepidemia muutti konsernin työskentelytapoja ja hidasti yritysten investointipäätösten tekoa etenkin aurinkopaneeleissa ja jonkin verran myös sähköautojen latausratkaisuissa. Sähkön ja lämmön toimitusvarmuus sekä asiakastyytyväisyys säilyivät hyvällä tasolla.