Ruoan verkkotilaamisesta tuli pääkaupunkiseudulla tapa – S-marketit vahvistamaan kasvavaa ruoan verkkokauppaa

Pääkaupunkiseudulla toimiva HOK-Elanto jatkaa verkkokauppapalveluidensa vahvistamista. Syyskuun aikana myös kymmenen S-marketia aloittaa ruokatilausten kotiinkuljetukset Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Tuusulassa. Koronakevät moninkertaisti ruoan verkkokauppatilaukset pääkaupunkiseudulla. Kysyntäpiikki tasoittui, mutta ruoan nettitilaaminen jäi tavaksi.

Nyt myös S-marketit toimittavat kauppakasseja kotiin Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Tuusulassa

”Ruoan verkkokauppa kasvaa edelleen yli kaksinkertaisesti viime vuoteen verrattuna. Keväällä tilausmäärät räjähtivät muutamassa päivässä. Suosio on tasaantunut, mutta taso jäi selkeästi korkeammalle. Vastaamme kysyntään painamalla kaasua verkkokauppahankkeissa joka rintamalla. Tällä verkostolla olemme valmiina yllättäviinkin kysyntäpiikkeihin,” kertoo verkkokaupan kehityspäällikkö Jukka Ranua.

Kymmenen S-markettia aloittaa vaiheittain syyskuun aikana kotiinkuljetukset kotiovelle Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Tuusulassa. Ensimmäiset myymälät ovat jo avanneet kuljetuspalvelun. Moni arvostaa lähimmän myymälän tuttua valikoimaa. Siihen S-market-ketjun verkkokauppa pyrkii vastaamaan.

”Netistä tilatut kauppakassit saa kotiovelle tai noutopisteeseen seuraavaksi päiväksi pääkaupunkiseudulla. Tuomalla verkkokauppapalvelun nyt kaikkiin ruokakauppaketjuihimme Prismaan, S-marketiin, Alepaan ja Food Market Herkkuun asiakkaamme voivat valita vaivattomimman asiointitavan”, Ranua kertoo.

Ruoan nettitilaaminen on suosituinta lapsiperheiden keskuudessa, mutta ruoan verkkotilaaminen on kasvanut merkittävästi myös dinkkutalouksissa ja ikäihmisten keskuudessa.

Kysynnän kasvuun on tänä vuonna vastattu monin keinoin. HOK-Elanto laajensi Prisman kotiinkuljetuspalvelun kattamaan koko pääkaupunkiseudun kattavaksi ja avasi ruoan verkkokaupan noutopisteen jokaiseen Prismaan. Lisäksi avattiin kokonaan uusi ruoan verkkokauppa Food Market Herkulle sekä S-Market Klaukkalalle ja Mäntsälälle pikavauhdilla.

Ruoan verkkokauppapalveluiden vauhdittaminen ja uusien toimipisteiden avaaminen pääkaupunkiseudulla Prisma, S-market, Alepa ja Food Market Herkku -ketjuissa on tarkoittanut satojen uusien kerääjien perehdyttämistä. Lisää henkilöstöä perehdytetään jatkuvasti.

Ruoan verkkokauppapalvelu on auennut seuraavissa S-marketeissa:

-          S-market Arabia Helsingissä

-          S-market Konala Helsingissä

-          S-market Maunula Helsingissä

-          S-market Columbus Helsingissä

-          S-market Espoon keskus

-          S-market Koivuhaka Vantaalla

-          S-market Tuusula

Lähiviikkoina ruoan verkkokauppapalvelua saa myös seuraavista S-marketeista: S-market Itälahdenkatu Lauttasaaressa, S-market Kivenlahdentie Espoossa sekä S-market Jakomäki.

Ruoan verkkokaupan toimitusalueet ja -ajat: www.s-market.fi

Jukka Ranua, verkkokaupan kehityspäällikkö, HOK-Elanto, jukka.ranua(at)sok.fi

Alkaako jouluruoka tympiä nopeasti? Hävikkiruoan hyödyntämisen asiantuntija neuvoo reseptit, joilla syöt kinkkua ja laatikkoa vielä vaikka uutenavuotena22.12.2020 12:45:00 EETTiedote

S-marketin hävikkiruokaa annoksissaan hyödyntävän Happy Farmer -ravintolaperheen keittiöpäällikön Jussi Kuuluvaisen kehittämät uudet reseptit tuovat joulun yli jääneeseen ruokaan uutta elämää niin, että jouluherkkuihin helposti kyllästyväkin voivat niitä syödä. Kuuluvainen kehottaa ruoan poisheittämisen sijaan kokeilemaan rohkeasti uusia yhdistelmiä.

HOK-Elanto palkitsee jo toistamiseen henkilökuntaansa koronavuoden erinomaisesta työstä17.12.2020 08:00:00 EETTiedote

HOK-Elanto kiittää kaupoissaan ja ravintoloissaan työskenteleviä työntekijöitään erinomaisesta työstä, jaksamisesta ja joustavuudesta palkitsemalla heidät kannustepalkkioilla koronapandemian aiheuttamana poikkeuksellisena vuotena. Nyt joulukuussa maksetun kannustepalkkion lisäksi HOK-Elanto kiitti henkilöstöään kannustepalkkiolla myös toukokuussa, jolloin elettiin koronapandemian alkua. Kokonaisuudessaan koronavuoden kannusteita maksetaan kauppa- ja ravintolahenkilökunnalle 2 miljoonan euron arvosta.

Pääkaupunkiseudun julkisessa liikenteessä muistutetaan turvaväleistä pehmeillä keinoilla - penkeillä istuvilla jättipehmoleluilla15.12.2020 07:30:00 EETTiedote

Julkinen liikenne on tärkeä osa toimivaa yhteiskuntaa myös poikkeusaikana. HOK-Elannon Prismat haluavat yhdessä Savonlinjan kanssa ilahduttaa asiakkaitaan joulun alla hauskalla tempauksella pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä. Paikallisbussien penkeille on tuotu istumaan nalleja, jotka muistuttavat pitämään pientä väliä kanssamatkustajiin. Tempauksen jälkeen pehmot lahjoitetaan Uuden lastensairaalan potilaille yhteistyössä Lastenklinikoiden Kummien kanssa.