Ruoan verkkotilaamisesta tuli pääkaupunkiseudulla tapa – S-marketit vahvistamaan kasvavaa ruoan verkkokauppaa

Pääkaupunkiseudulla toimiva HOK-Elanto jatkaa verkkokauppapalveluidensa vahvistamista. Syyskuun aikana myös kymmenen S-marketia aloittaa ruokatilausten kotiinkuljetukset Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Tuusulassa. Koronakevät moninkertaisti ruoan verkkokauppatilaukset pääkaupunkiseudulla. Kysyntäpiikki tasoittui, mutta ruoan nettitilaaminen jäi tavaksi.

Nyt myös S-marketit toimittavat kauppakasseja kotiin Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Tuusulassa

”Ruoan verkkokauppa kasvaa edelleen yli kaksinkertaisesti viime vuoteen verrattuna. Keväällä tilausmäärät räjähtivät muutamassa päivässä. Suosio on tasaantunut, mutta taso jäi selkeästi korkeammalle. Vastaamme kysyntään painamalla kaasua verkkokauppahankkeissa joka rintamalla. Tällä verkostolla olemme valmiina yllättäviinkin kysyntäpiikkeihin,” kertoo verkkokaupan kehityspäällikkö Jukka Ranua.

Kymmenen S-markettia aloittaa vaiheittain syyskuun aikana kotiinkuljetukset kotiovelle Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Tuusulassa. Ensimmäiset myymälät ovat jo avanneet kuljetuspalvelun. Moni arvostaa lähimmän myymälän tuttua valikoimaa. Siihen S-market-ketjun verkkokauppa pyrkii vastaamaan.

”Netistä tilatut kauppakassit saa kotiovelle tai noutopisteeseen seuraavaksi päiväksi pääkaupunkiseudulla. Tuomalla verkkokauppapalvelun nyt kaikkiin ruokakauppaketjuihimme Prismaan, S-marketiin, Alepaan ja Food Market Herkkuun asiakkaamme voivat valita vaivattomimman asiointitavan”, Ranua kertoo.

Ruoan nettitilaaminen on suosituinta lapsiperheiden keskuudessa, mutta ruoan verkkotilaaminen on kasvanut merkittävästi myös dinkkutalouksissa ja ikäihmisten keskuudessa.

Kysynnän kasvuun on tänä vuonna vastattu monin keinoin. HOK-Elanto laajensi Prisman kotiinkuljetuspalvelun kattamaan koko pääkaupunkiseudun kattavaksi ja avasi ruoan verkkokaupan noutopisteen jokaiseen Prismaan. Lisäksi avattiin kokonaan uusi ruoan verkkokauppa Food Market Herkulle sekä S-Market Klaukkalalle ja Mäntsälälle pikavauhdilla.

Ruoan verkkokauppapalveluiden vauhdittaminen ja uusien toimipisteiden avaaminen pääkaupunkiseudulla Prisma, S-market, Alepa ja Food Market Herkku -ketjuissa on tarkoittanut satojen uusien kerääjien perehdyttämistä. Lisää henkilöstöä perehdytetään jatkuvasti.

Ruoan verkkokauppapalvelu on auennut seuraavissa S-marketeissa:

-          S-market Arabia Helsingissä

-          S-market Konala Helsingissä

-          S-market Maunula Helsingissä

-          S-market Columbus Helsingissä

-          S-market Espoon keskus

-          S-market Koivuhaka Vantaalla

-          S-market Tuusula

Lähiviikkoina ruoan verkkokauppapalvelua saa myös seuraavista S-marketeista: S-market Itälahdenkatu Lauttasaaressa, S-market Kivenlahdentie Espoossa sekä S-market Jakomäki.

Ruoan verkkokaupan toimitusalueet ja -ajat: www.s-market.fi

Jukka Ranua, verkkokaupan kehityspäällikkö, HOK-Elanto, jukka.ranua(at)sok.fi

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

S-marketin marketpäällikkö paljastaa: tässä ovat kaupoissa eniten hävikkiä aiheuttavat ruuat – näin jokainen voi vaikuttaa hävikin syntymiseen omalla kauppareissullaan3.9.2020 10:00:00 EESTTiedote

Pääkaupunkiseudulla toimivan HOK-Elannon ruokakaupoissa ja ravintoloissa ruokahävikkiä on vähennetty merkittävästi jo vuosien ajan, ja kehitystyö hävikin minimoimiseksi jatkuu edelleen. Marketin ja ravintolan uraauurtavaan yhteistyöhön perustuvan Happy Farmer -ravintolaperheen kaltaiset uudet avaukset tuovat tarjolle yhä tehokkaampia tapoja hävikinvastaiseen työhön, jossa myös asiakkaat voivat tehdä osansa.

S-market Sokos Helsinki koki täydellisen muodonmuutoksen – uusi ruokakulma avautuu6.8.2020 11:02:00 EESTTiedote

Lattiasta kattoon uudistettu S-market Sokos Helsinki viettää avajaisiaan torstaina 6.8. ja hyppää kesän remontin jälkeen kertaheitolla uuteen aikaan. Kaikki pääkaupunkiseudun S-marketit uudistetaan ja Sokos Helsingin myymälä on uudistuksista laajimpia. Myymälä aloittaa myös uudenlaisen yhteistyön hävikkiruoka-aineiden hyödyntämiseksi yläkerran Happy Farmer -ravintolaperheen kanssa.