Ruokaa verkosta – Prisma Rovaniemen uusi ruoan verkkokauppa tuo ostokset jopa kotiovelle asti

Osuuskauppa Arina kehittää palveluitaan ja avaan uuden ruoan verkkokaupan Prisma Rovaniemelle. Rakennustyöt ovat parasta aikaa käynnissä ja toiminta käynnistyy lokakuun aikana. Ruoan verkkokaupassa ostokset tilataan ja maksetaan verkossa ja ne voi noutaa valmiiksi pakattuna Prisma Rovaniemen noutopisteeltä tai tilata kotiinkuljetuksen suoraan kotiovelle.

Arinan Ruoan verkkokauppa avautuu Rovaniemen Prismalle

– Ruoan verkkokauppa on odotettu palvelu omistajien keskuudessa. Erityisesti tämän vuoden aikana olemme saaneet paljon palautetta siitä, että meidän toivotaan tarjoavan Prisman palveluita myös verkossa. Nyt tähän omistajien toiveeseen vastataan, kertoo Prisma Rovaniemen johtaja Matti Puranen.

Prisma ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi tehdä verkossa ja noutaa valittuna ajankohtana Prisma Rovaniemen noutopisteeltä tai tilata kotiinkuljetuksena suoraan kotiovelle asti. Ruoan verkkokaupasta saa tilattua lähes koko Prisman ruokavalikoiman sekä valikoituja päivittäiskäyttötavaratuotteita.

– Verkkokaupan myötä asiakas voi tehdä turvallisesti viikko-ostoksensa vaikka suoraan kotisohvalta käsin. Uusi palvelu mahdollistaa asiakkaillemme entistä laajemman ja joustavamman mahdollisuuden asioida meillä, toteaa Osuuskauppa Arinan marketkaupan toimialajohtaja Mikko Polso.

– Verkosta tilatut tuotteet ovat saman hintaisia kuin Prisman hyllyssä ja Bonusta kertyy koko tilauksesta. Palvelun käyttö kokonaisuudessaan on nopeaa ja edullista. Hintojen vertailu verkossa on helppoa ja kannustamme asiakkaitamme siihen, Polso vinkkaa.

Nouto tai kotiinkuljetus

Rovaniemen ruoan verkkokauppa avataan lokakuun aikana. Verkkokauppaa tullaan kehittämään yhdessä asiakkaiden kanssa ja näin pyritään tarjoamaan asiakkaille mahdollisimman asiakaslähtöinen palvelu.

– Asiakas klikkaa verkossa ostoskoriinsa haluamansa tuotteet ja noutaa ne valittuna ajankohtana Prisma Rovaniemen noutopisteellä tai valitsee kotiinkuljetuksen. Noutopiste on avoinna maanantaista lauantaihin 8-23 ja sunnuntaisin 9-23, kertoo Puranen.

– Noutopisteellä on noutolokerikot, joista asiakas noutaa valmiiksi kerätyt ostokset. Kerätyt tuotteet valitaan tarkasti ja niissä kiinnitetään erityistä huomiota laatuun ja tuoreuteen. Tuotteet säilytetään asianmukaisesti ja viileässä säilytettäville tuotteille ja pakasteille on omat noutolokeronsa, täsmentää Puranen.

Tuotteille voi myös valita kotiinkuljetuksen, jolloin lähetti tuo ostokset kotiovelle asti sovittuna ajankohtana. Tarkempi kotiinkuljetusalue hintatietoineen julkaistaan myöhemmin.

– Suosittelen lämpimästi kokeilemaan uutta palvelua. Kehitämme palveluitamme omistajia varten, rakkaudesta Pohjois-Suomeen, Puranen summaa.

Arinan Ruoan verkkokauppa avautuu Rovaniemen Prismalle

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Henkilökunnalle kasvosuojaimet käyttöön Osuuskauppa Arinan toimipaikoissa14.10.2020 09:36:02 EESTTiedote

Osuuskauppa Arina haluaa konkreettisilla teoilla varmistaa, että teemme yhdessä Pohjois-Suomesta paremman paikan elää. Vaikka tartuntatautitilanne on toimialueella toistaiseksi rauhallinen, halutaan Arinassa osaltaan vaikuttaa siihen, että se myös pysyy rauhallisena. Tämän vuoksi Arinan toimipaikoissa otetaan henkilökunnan kasvosuojaimet käyttöön 14.10. tai heti, kun suojaimet ovat käytettävissä.

Rovaniemen Original Sokos Hotel Vaakuna palkittiin jälleen13.10.2020 11:56:52 EESTTiedote

SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus palkitsi Sokos Hotellien parhaat päälliköt, onnellistajat ja hotellit 6.10. Ajan hengen mukaisesti palkinnot jaettiin Helsingin Original Sokos Hotel Triplasta ja kaikkien hotellien henkilöstö oli mukana etäyhteydellä. Palkittujen kunniaksi juotiin yhdet Suomen suurimmista virtuaalikahveista. Rovaniemen Original Sokos Hotel Vaakuna sai peräti kaksi palkintoa.

Osuuskauppa Arinan työntekijöille vuoden alusta lähtien keskimäärin 6 % taulukkopalkkaa kovempi tuntipalkka6.10.2020 14:09:56 EESTTiedote

– Osuuskauppa Arinan henkilökunnalla on ratkaiseva rooli siinä, miten osuuskauppa menestyy, kykenee kehittämään palveluja ja jakamaan hyötyjä omistajilleen. Halusimme kannustaa arinalaisia tavoitteelliseen toimintaan ja toiminnan edelleen kehittämiseen korottamalla palkkioiden maksimimäärää sekä tuomalla palkitseminen lähemmäs tehtyä työtä ja arkea, kertoo Osuuskauppa Arinan toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio. Jopa 1,25 euroa enemmän tunnilta Osuuskauppa Arinan osuustoiminnallinen tulos nousi vuonna 2019 ennätystasolle, minkä johdosta osuuskauppa päätti uudistaa palkkiojärjestelmänsä. Vuoden 2020 alusta lähtien arinalaisille on maksettu tulospalkkioita kuukausittain. Osuuskauppa Arina palkitsi aiemmin koko henkilöstöä tulospalkkioilla kerran vuodessa. Osuuskaupan kannattavuuden kehityttyä useana peräkkäisenä vuonna päätettiin kehityksestä palkita onnistumisesta arinalaisia pitkin vuotta ja aiempaa enemmän. Uusi vuoden alusta käyttöön otettu palkkiojärjestelmä palkitsee henkilöstöä kuuka

Terva, Lohi ja Kesäyö – Original Sokos Hotel Arina uudistuu täydellisesti6.10.2020 12:49:34 EESTTiedote

Original Sokos Hotel Arinassa aloitettiin lokakuun alussa täydellinen peruskorjaus ja hotellihuoneiden uudistus. Alkuperäisestä, vuonna 1939, avatusta hotellista muistuttaa yhä suojelukohteena säilytetty Isokadun ja Pakkahuoneenkadun funkkistyylinen julkisivu. Edellinen suurempi remontti toteutettiin vuonna 2003, jolloin hotellihuoneiden kokonaismäärä nousi 260 huoneeseen. Uudistus toteutetaan kolmessa eri vaiheessa ja hotellin ovet pysyvät avoinna vieraille koko uudistuksen ajan. Investoinnin suuruus on 8 M€ ja kokonaiskesto on n. 1,5 vuotta.