Ruokakasvatusyritys Vennerin kasvisreseptikirja Vegentäjä tekee monipuolisesti hyvää niin kokkailijalle, ilmastolle kuin yhteiskunnallekin

Ruokakasvatusyritys Venner on tuonut maukkaat, kasvisrikkaat reseptinsä yksiin kansiin, luoden vegentämiseen kannustavan, värikkään ja kasvisten ilosanomaa pursuavan kokonaisuuden. Readme.fi:n kustantama Vegentäjä inspiroi kasvisten lisäämiseen rennoin ottein. Kirja pyrkii tuomaan ruokavaliokeskusteluun sallivuutta sekä kannustaa pieniinkin askeliin, samalla kuitenkin tarjoten valmiita ateriasuunnitelmia ja päiväkokonaisuuksia pitempäänkin vegentämiseen.

Kansi_hires

Vegentäminen eli kasvisten määrän lisääminen ruokavalioon onkin useimmille hyvin tarpeellista. Suomalaiset syövät keskimäärin liian vähän kasviksia: naisista vain 22 % ja miehistä 14 % pääsi Finravinto-tutkimuksen mukaan suositeltuun 500 gramman päivätavoitteeseen. Venner kannustaa ihan kaikkia lisäämään kasvisten määrää ruokavaliossaan ja on laskenut kokkailijan puolesta kasvisten määrän valmiiksi päiväkokonaisuuksien yhteyteen. Vegentäjä-kirjan vinkkejä noudattaen kasvisten määrän lisääminen ruokavalioon on helppoa sekä herkullista!

Readme.fi:n kustantama kirja tuo esiin kasvisten lisäämisen hyötyjä sekä kasvisruoan ilmastovaikutuksia, luoden lukijalle tiiviin ja helposti ymmärrettävän näkemyksen vegennyksen hyödyistä. Maailma ei tarvitse lisää vegaaneja, vaan lisää ihan tavallisia sekasyöjiä vegentämään eli lisäämään kasvisten ja kasvisruoan osuutta ruokavaliossaan. Kirja sisältää yli 60 maukasta kasvisreseptiä pääruoista välipaloihin. Vegennys tuo usein mustavalkoiseen ruokavaliokeskusteluun kaikki vegemaailman värit sekä tarjoaa lukijalle tietoa ja samalla helpotusta keittiöön.

Kirja tekee monipuolisesti hyvää niin kokkailijalle, ilmastolle kuin yhteiskunnallekin. Vennerin jokainen tuote mahdollistaa parempaa ravitsemusta myös apua tarvitseville perheille Suomessa ja sama pätee myös Vegentäjä-kirjaan. Venner ohjaa 2 euroa jokaista myytyä kirjaa kohti terveelliseen ruokakonseptiinsa vähävaraisille perheille. Syö ja tee hyvää!

#syöjateehyvää #vegentäjä

Tutustu kirjaan: https://www.readme.fi/kirja/vegentaja/

Lisätietoja:

Venner, Tuulia Järvinen, tuulia@venner.fi, 050 300 1390

Readme.fi Oy, Ari Sahanen, ari.sahanen@readme.fi

Kansi_hires

Someri − Jatkosodan saaritaistelu kesti 36 rajua tuntia, päättyen suomalaisten täydelliseen voittoon21.6.2022 13:00:00 EEST | Tiedote

Vuonna 2022 tulee kuluneeksi 80 vuotta Itämeren suurimmasta meritaistelusta sitten Ruotsinsalmen taistelun vuonna 1790. Ne molemmat myös käytiin osin samoilla, Kotkan eteläpuolisilla merialueilla ja samoilla päivämäärillä. Harri V. Hietikon kirjoittama ja Readme.fi:n kustantama Someri – Jatkosodan saaritaistelu on kertomus saaritaistelun ehdottomuudesta, suomalaisten sotilaiden ja sotilaskotisisarten rohkeudesta ja ihmiskohtaloista noiden dramaattisten tuntien aikana.

UUTUUSKIRJA: KALASTAJAN TÄRPIT – ONNISTU KALASTUKSESSA PAREMMIN6.6.2022 13:00:00 EEST | Tiedote

Kalastus on yksi Suomen suosituimmista harrastuksista, sillä 1,5 miljoonaa suomalaista ilmoittaa kalastavansa vuosittain. Alkuun pääseminen tässä jännittävässä ja hyödyllisessä luontoharrastuksessa saattaa kuitenkin olla haasteellista. Kalastusmuotoja, välineitä ja jopa sanastoa on alussa vaikea tulkita. Readme.fi:n kustantamassa Kalastajan tärpit -kirjassa pyritään taklaamaan kalastajanalun eteen tulevia haasteita, mutta myös antamaan vinkkejä jo kalastusta harrastaneille.