Ryhmä Halme -dekkarisarjan toisessa osassa rikoksen jäljet ulottuvat itärajan taakse

Luopiot jatkaa Pirulaisen aloittamaa rikosromaanisarjaa, jonka ytimenä on Lounais-Suomen poliisin erikoistiimi Ryhmä Halme. Tomas Gads kuvaa kirjoissaan terävällä psykologisella silmällä niin rikostapauksia tutkivan poliisiryhmän keskinäisiä jännitteitä kuin rikoksen poluille päätyneiden mielenmaisemaa.

Kirjan painokelpoinen kansikuva

Rikoskomisario Halmeen puhelin soi. Soittaja on rikos ylikonstaapeli Ann-Mari Forsman hänen erikoisryhmästään. Ann-Mari on löytänyt mökkinsä portailta jäätyneen, verisen ruumiin. Kuolleen taskussa on henkilöllisyystodistus, mutta tiimin lappeenrantalaisvahvistus Sergei Petrov tietää heti, etteivät henkilötiedot ole uhrin. Hän ei kuitenkaan hiisku siitä sanaakaan muille, ja siihen hänellä on syynsä. Ann-Mari jäävätään tapauksen tutkinnasta. Sergei häipyy omin luvin seuraamaan murhan jälkiä Venäjälle. Kun kaksi on poissa pelistä, Halmeen tiimi nilkuttaa, ja uuden kihlakunnansyyttäjän haukankatseelta mikään epäkohta ei jää huomaamatta.

Kirjailijaesittely

Iisalmelaiset Satu Roos (s. 1958) ja Kaisa Nummela (s. 1979) ovat yhdessä Tomas Gads. Roos ja Nummela ovat taustaltaan sosiaalipsykologeja ja kummallakin on takanaan työvuosia teollisuuden alalla. Nykyisin Nummela toimii psykologina, ja Roos, joka on alun perin biokemisti, työskentelee työyhteisöasiantuntijana.

Luopiot on Gadsin toinen teos, ja se jatkaa psykologisten rikosromaanien sarjaa nimeltä Ryhmä Halme. Sarjan ensimmäinen osa, Pirulainen, oli Savonia-palkintoehdokkaana vuonna 2019.

Tomas Gads: Luopiot
316 sivua
Saatavana painettuna kirjana, sähkökirjana ja äänikirjana

Arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt: viestintäpäällikkö Minttu Nikkilä, minttu@bazarkustannus.fi, 040 736 1313

Kirjan painokelpoinen kansikuva
Tomas Gads eli Satu Roos (vas.) ja Kaisa Nummela (kuva: Petra Tiihonen, Alias Studiot Oy)

www.bazarkustannus.fi

Viihdyttävä tietokirja kertoo persoonallisista kissoista ja heidän tunnetuista palvelijoistaan25.5.2020 12:25:00 EESTTiedote

Kiehtovat kissat avaavat meille näkymän satumaahan, jossa kehrääminen, naukuminen, raapiminen ja laiskottelu ovat vielä arvossaan. Historian saatossa myös monet erilaisilla luovuuden aloilla menestyneet naiset ja miehet ovat hurmaantuneet kissojen maailmasta seuratessaan lemmikkinsä edesottamuksia. Uutuuskirja Kuuluisat kissat ja heidän ihmisensä kokoaa mielenkiintoisia tarinoita ja anekdootteja kuuluisien karvapalleroiden ja heidän kaksijalkaisten purkinavaajiensa elämästä.