S-Asuntorahasto rakennuttaa 40 asuntoa Helsingin Vallilaan Pohjola Rakennuksen kanssa

Vallilan puiston ympäristöön, Mäkelänkadun uimahallin itäpuolelle nouseva Asunto oy Helsingin Vallilan Jemma valmistuu alkuvuodesta 2022.

Asunto oy Helsingin Vallilan Jemma valmistuu alkuvuodesta 2022

Aiempaa suurempi osa suomalaisista haluaa asua kaupungeissa ja kasvu on voimakasta etenkin pääkaupunkiseudulla. Helsingissä ja sen ympäryskunnissa asuu nykyään noin 1,5 miljoonaa asukasta ja pelkästään Helsingin väkiluvun ennustetaan kasvavan 820 000:een vuonna 2050.

Helsingissä asukasmäärän kasvu on tarkoittanut nopeaa kysynnän kasvua vuokra-asunnoille. Kysynnän voimistumisen takia S-Asuntorahasto rakennuttaa 40 vuokra-asuntoa suosittuun Vallilan kaupunginosaan Helsingin itäisessä kantakaupungissa.

Kohteen toteuttaa S-Asuntorahaston pitkäaikainen kumppani Pohjola Rakennus Oy Suomi, joka rakentaa alueelle yhteensä viisi uutta kerrostaloa. Runsaan kilometrin päässä Pasilan asemasta ja Sörnäisten metroasemasta sijaitsevan Asunto Oy Helsingin Vallilan Jemman rakentaminen alkaa tammikuussa 2021 ja on tarkoitus valmistua alkuvuodesta 2022.

“Vallila on suosittu ja nopeasti kehittyvä alue. Nyt rakennettavat asuntomme helpottavat osaltaan helsinkiläisten pulaa vuokra-asunnoista”, S-Pankki-konserniin kuuluvan FIM Kiinteistö Oy:n toimitusjohtaja Petri Jokinen kertoo.

S-Asuntorahaston rakennuttamat 40 asuntoa sijaitsevat kahdeksankerroksisessa talossa, josta avautuvat näkymät Vallilan siirtolapuutarhaan. Asunnot ovat kooltaan keskimäärin noin 42,5 neliömetriä.

S-Pankki panostaa vahvasti kiinteistövarainhoitoon ja osti kesällä vakuutuskonserni Fennian varainhoito- ja kiinteistösijoituspalvelut. Kaupan myötä pankin asiakkaat voivat sijoittaa ensi vuonna S-Pankki Tontti- ja S-Pankki Toimitila -erikoissijoitusrahastoihin.

”Asuntorahastomme on yli 13 000 osuudenomistajallaan yksi Suomen suosituimmista kiinteistörahastoista ja kiinteistörahastojen suosio ylipäänsä on kasvussa”, kommentoi S-Pankin Varallisuudenhoitoliiketoiminnan johtaja Hanna Porkka.

”Koko Vallilan hanke on Pohjolalle merkittävä ja rakennamme alueelle yhteensä noin 250 kotia muutaman tulevan vuoden aikana. S-Asuntorahastolle toteutettava hanke on luonnollista jatkumoa vuosia jatkuneelle hyvälle yhteistyölle”, kommentoi Pohjola Rakennus Oy Suomen varatoimitusjohtaja Miika Oksanen.

S-Asuntorahasto on osuussarja FIM Asuntotuotto -erikoissijoitusrahastossa, jota hallinnoi S-Pankki-konserniin kuuluva FIM Varainhoito Oy.

Asunto oy Helsingin Vallilan Jemma valmistuu alkuvuodesta 2022

S-Pankin korttitilastot: Koronavuosi näkyi suomalaisten arjessa – verkkokauppa yhä suositumpaa19.1.2021 09:45:00 EETTiedote

Poikkeuksellinen koronavuosi 2020 vaikutti merkittävästi suomalaisten korttiostoihin. Rajoitusten myötä rahaa käytettiin normaalia enemmän ruokakauppoihin ja kodin laittamiseen. Verkkokauppa kasvatti edelleen suosiotaan vuoden loppua kohden. Erityisesti digitaalisten viihdepalvelujen korttiostot lisääntyivät vuodenvaihteessa. Korona näkyi selvästi myös ABC-huoltoasemilla ja liikenteessä.

Finanssivalvonta on hyväksynyt S-Pankin perusesitteen liittyen joukkovelkakirjaohjelmaan22.12.2020 13:35:00 EETTiedote

EI JULKAISTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, JAPANISSA, HONGKONGISSA, ETELÄ-AFRIKASSA, SINGAPORESSA TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, JOSSA JULKAISEMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINVASTAISTA. Finanssivalvonta on eilen 21.12.2020 hyväksynyt S-Pankki Oyj:n perusesitteen liittyen yhteensä enintään 1,5 miljardin euron joukkovelkakirjaohjelmaan, jonka puitteissa voidaan laskea liikkeeseen vakuudettomia lainaosuuksia ja katettuja joukkolainoja. Ohjelman alla liikkeeseenlaskettavia instrumentteja saatetaan hakea listattavaksi Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Perusesite on saatavilla englanninkielisenä S-Pankin internetsivuilta osoitteesta https://www.s-pankki.fi/investors. Danske Bank A/S toimii ohjelman järjestäjänä. Lisätietoja: Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki, pekka.ylihurula@s-pankki.fi, p. 010 768 2100 Eero Saloranta, johtaja, Yritysasiakkaat ja Treasury, S-Pankki, eero.saloranta@s-pankki.fi, p.