S-Asuntorahasto rakennuttaa kymmeniä asuntoja Espooseen metroaseman ja Ison Omenan viereen yhdessä Pohjola Rakennuksen kanssa

Kahdeksankerroksisen Espoon Mahtitaipaleen rakentaminen käynnistyy elokuussa. Talon 59 huoneistoa vastaavat osaltaan pääkaupunkiseudun voimistuvaan vuokra-asuntojen tarpeeseen.

S-Asuntorahasto rakennuttaa kymmeniä asuntoja Espooseen

Kaupungistuminen etenee vauhdilla Euroopassa. Alati kasvava osa suomalaisistakin asuu kaupungeissa ja etenkin pääkaupunkiseudun asukasmäärä on kasvanut viime vuosina voimakkaasti.

Kasvun uskotaan jatkuvan. Esimerkiksi Espoo ennustaa, että sen väestö voi kasvaa jopa 466 000 asukkaaseen vuoteen 2060 mennessä. Tämä kehitys tarkoittaa voimistuvaa tarvetta asunnoille. Kysynnän kasvun takia S-Asuntorahasto kasvattaa sijoituksiaan pääkaupunkiseudulla ja rakennuttaa kahdeksankerroksisen asuinrakennuksen Espoon Matinkylään.

Alle puolen kilometrin päähän Matinkylän metroasemasta ja kauppakeskus Isosta Omenasta nousevan talon rakennustyöt käynnistyvät elokuussa. Taloon on tulossa 59 huoneistoa ja 29 autopaikkaa ja sen arvioidaan valmistuvan vuoden 2020 loppupuolella. Asuntojen keskikoko on 45 neliömetriä.

”Espoon Mahtitaival on S-Asuntorahastolle hyvä sijoitus, sillä etenkin pienempien asuntojen kysyntä on vahvaa Espoossa ja muualla pääkaupunkiseudulla”, sanoo S-Pankki-konserniin kuuluvan FIMin kiinteistösijoituksista vastaava johtaja Petri Jokinen.

Jokisen mukaan rakennutettavien asuntojen houkuttelevuutta kasvattaa muun muassa se, että ne sijaitsevat lähellä monipuolisia palveluita ja erinomaisten liikenneyhteyksien varrella.
”Metrolla ja sujuvilla liikenneyhteyksillä ylipäänsä on nykyään iso merkitys asuntojen vuokraajille”, Jokinen kertoo.

Kohteen toteuttaa S-Asuntorahaston pitkäaikainen kumppani Pohjola Rakennus Oy Suomi.

”Meille valmistuu kortteliin kaikkiaan yli 200 asuntoa. Näistä 124 sijaitsee 16-kerroksisessa Espoon Mahtinokassa, jota myydään kuluttajille. Haimme kortteliin kumppania, ja S-Asuntorahasto valikoitui kumppaniksi, koska aiempinakin vuosina yhteistyö on toiminut ja S-Asuntorahasto toteuttaa laadukkaita vuokra-asuntoja omistukseensa”, sanoo Pohjolan asiakkuuksista vastaava varatoimitusjohtaja Miika Oksanen.

S-Asuntorahasto on erikoissijoitusrahasto, joka sijoittaa kasvukeskusten pieniin vuokra-asuntoihin Suomen kasvukeskuksissa tai niiden lähettyvillä työssäkäynti- ja opiskelualueilla. Rahastoa myydään S-Asuntorahasto- ja FIM Asuntotuotto -nimillä.

Vaikka kotimaisten asuntomarkkinoiden takavuosien huippuvauhdin tasaantuminen on saanut paljon huomioita osakseen, asuntosijoittaminen kannattaa yhä, Petri Jokinen arvioi.

”Uskon, että suurten kaupunkikeskusten suhteellinen vetovoima kasvaa Suomessa entisestään.”

Lisätietoja:
Petri Jokinen, kiinteistösijoituksista vastaava johtaja, p. 040 751 081, petri.jokinen@fim.com
Miika Oksanen, varatoimitusjohtaja, p. 040 0781 341, miika.oksanen@pohjolarakennus.fi

Monella on jemmarahaa, josta he eivät tiedä – jopa 350 miljoonaa euroa käyttämätöntä rahaa S-Pankissa asiakasomistajien tileillä5.6.2020 08:00:00 EESTTiedote

S-Etukortti löytyy jo lähes neljältä miljoonalta suomalaiselta ja vuonna 2019 niillä kerättyä Bonusta ja muita etuja maksettiin asiakasomistajille keskimäärin 160 euroa. Osa jemmaa Bonuksensa tietoisesti tulevaa varten, mutta moni ei vielä edes tiedä bonuspottiaan: S-Pankin tileillä on koskemattomana asiakasomistajien rahoja jopa 350 miljoonaa euroa.

S-Pankki ostaa Fennian varainhoito- ja kiinteistösijoituspalvelut20.5.2020 09:15:00 EESTTiedote

S-Pankki kasvattaa varallisuudenhoitoaan yrityskaupalla ja nousee samalla yhdeksi Suomen merkittävimmistä kiinteistövarainhoitajista. Fennialta siirtyvät toiminnot saavat voimakkaasti kasvavan kotimaisen omistajan, jolle varallisuudenhoito on toinen tukijalka. Fennia keskittyy jatkossa entistä voimakkaammin ydinliiketoimintansa kehittämiseen ja tähtää tulevaisuudessa vakuutusalan asiakaslähtöisimmäksi toimijaksi.

Suomen markkinoille fossiilisista polttoaineista vapaa rahasto – S-Pankki ja FIM kiihdyttävät ilmastotyötään19.5.2020 09:00:00 EESTTiedote

Ilmastonmuutos on yksi aikamme suurimmista haasteista. Samalla se on riski, joka jokaisen säästäjän on syytä huomioida omissa sijoituksissaan. Tavallisen rahastosäästäjän on kuitenkin ollut vaikea välttää sijoituksia fossiilisiin polttoaineisiin, sillä erilaiset energiayhtiöt ovat kuuluneet tyypillisesti laajasti hajautettujen rahastojen sijoituskohteisiin.

Suomalaiset paljastavat S-Pankin kyselyssä: Näitä asioita ostetaan, kun koronarajoitukset hellittävät15.5.2020 07:00:00 EESTTiedote

Koronakriisi on saanut joka kolmannen suomalaisen miettimään aiempaa tarkemmin omaa rahankäyttöään. Lähes viidenneksellä on kuitenkin kriisin takia aiempaa enemmän rahaa käytössään. Kun yhteiskunta palaa takaisin normaalitilaan, aikovat suomalaiset suunnata ravintoloihin, kotimaan matkalle, kulttuuritapahtumiin ja kampaajalle. Tiedot selviävät S-Pankin Kantarilla teettämästä tutkimuksesta.