S-Asuntorahasto rakennuttaa kymmeniä asuntoja Espooseen metroaseman ja Ison Omenan viereen yhdessä Pohjola Rakennuksen kanssa

Kahdeksankerroksisen Espoon Mahtitaipaleen rakentaminen käynnistyy elokuussa. Talon 59 huoneistoa vastaavat osaltaan pääkaupunkiseudun voimistuvaan vuokra-asuntojen tarpeeseen.

Nähdäksesi tämän sisällön lähteestä www.s-pankki.fi, anna hyväksyntä sivun yläosasta.

Kaupungistuminen etenee vauhdilla Euroopassa. Alati kasvava osa suomalaisistakin asuu kaupungeissa ja etenkin pääkaupunkiseudun asukasmäärä on kasvanut viime vuosina voimakkaasti.

Kasvun uskotaan jatkuvan. Esimerkiksi Espoo ennustaa, että sen väestö voi kasvaa jopa 466 000 asukkaaseen vuoteen 2060 mennessä. Tämä kehitys tarkoittaa voimistuvaa tarvetta asunnoille. Kysynnän kasvun takia S-Asuntorahasto kasvattaa sijoituksiaan pääkaupunkiseudulla ja rakennuttaa kahdeksankerroksisen asuinrakennuksen Espoon Matinkylään.

Alle puolen kilometrin päähän Matinkylän metroasemasta ja kauppakeskus Isosta Omenasta nousevan talon rakennustyöt käynnistyvät elokuussa. Taloon on tulossa 59 huoneistoa ja 29 autopaikkaa ja sen arvioidaan valmistuvan vuoden 2020 loppupuolella. Asuntojen keskikoko on 45 neliömetriä.

”Espoon Mahtitaival on S-Asuntorahastolle hyvä sijoitus, sillä etenkin pienempien asuntojen kysyntä on vahvaa Espoossa ja muualla pääkaupunkiseudulla”, sanoo S-Pankki-konserniin kuuluvan FIMin kiinteistösijoituksista vastaava johtaja Petri Jokinen.

Jokisen mukaan rakennutettavien asuntojen houkuttelevuutta kasvattaa muun muassa se, että ne sijaitsevat lähellä monipuolisia palveluita ja erinomaisten liikenneyhteyksien varrella.
”Metrolla ja sujuvilla liikenneyhteyksillä ylipäänsä on nykyään iso merkitys asuntojen vuokraajille”, Jokinen kertoo.

Kohteen toteuttaa S-Asuntorahaston pitkäaikainen kumppani Pohjola Rakennus Oy Suomi.

”Meille valmistuu kortteliin kaikkiaan yli 200 asuntoa. Näistä 124 sijaitsee 16-kerroksisessa Espoon Mahtinokassa, jota myydään kuluttajille. Haimme kortteliin kumppania, ja S-Asuntorahasto valikoitui kumppaniksi, koska aiempinakin vuosina yhteistyö on toiminut ja S-Asuntorahasto toteuttaa laadukkaita vuokra-asuntoja omistukseensa”, sanoo Pohjolan asiakkuuksista vastaava varatoimitusjohtaja Miika Oksanen.

S-Asuntorahasto on erikoissijoitusrahasto, joka sijoittaa kasvukeskusten pieniin vuokra-asuntoihin Suomen kasvukeskuksissa tai niiden lähettyvillä työssäkäynti- ja opiskelualueilla. Rahastoa myydään S-Asuntorahasto- ja FIM Asuntotuotto -nimillä.

Vaikka kotimaisten asuntomarkkinoiden takavuosien huippuvauhdin tasaantuminen on saanut paljon huomioita osakseen, asuntosijoittaminen kannattaa yhä, Petri Jokinen arvioi.

”Uskon, että suurten kaupunkikeskusten suhteellinen vetovoima kasvaa Suomessa entisestään.”

Lisätietoja:
Petri Jokinen, kiinteistösijoituksista vastaava johtaja, p. 040 751 081, petri.jokinen@fim.com
Miika Oksanen, varatoimitusjohtaja, p. 040 0781 341, miika.oksanen@pohjolarakennus.fi

+358 10 767 9300https://www.s-pankki.fi

S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi

S-Pankin uusi rahasto sijoittaa vähähiilisempään tulevaisuuteen8.11.2023 09:00:00 EET | Tiedote

S-Pankki Ilmastotavoite Maailma Osake -rahasto sijoittaa maailmanlaajuisesti painottaen yhtiöitä, jotka tuottavat ratkaisuja yhteiskuntien siirtymässä kohti vähähiilisempää tulevaisuutta. Rahasto sijoittaa myös yhtiöihin, joilla nähdään olevan keskimääräistä paremmat valmiudet vastata yhteiskuntien vähähiilisyystavoitteiden asettamiin haasteisiin sekä hyödyntää niiden mukanaan tuomat mahdollisuudet. Rahastoa hallinnoi S-Pankki-konserniin kuuluva S-Pankki Rahastoyhtiö Oy.

S-Pankki tarjoaa uudet asuntolainat ilman toimitusmaksua maaliskuun loppuun asti19.10.2023 08:00:00 EEST | Tiedote

S-Pankki tarjoaa uudet asuntolainat ilman toimitusmaksua 19. lokakuuta alkaen maaliskuun 2024 loppuun asti. Muutos koskettaa niitä, jotka ottavat uuden asuntolainan omaan käyttöön hankittavan asunnon rahoittamiseen, asunnonvaihtajista ensiasunnon ostajiin. Tämä kattaa myös aiemmin tarjotut ja toistaiseksi toteutumattomat uudet asuntolainat. Vapaa-ajan asuntojen, korjaus- ja sijoitusasuntolainojen osalta kaikki jatkuu tutulla tavalla. Toimitusmaksujen poisto toteutetaan S-Pankissa asuntomarkkinoiden vauhdittamiseksi ja asiakkaiden rahakkaamman huomisen mahdollistamiseksi.