S-Chef -palkinto arinalaiselle neljättä kertaa peräkkäin – S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan

Rovaniemeläinen keittiömestari Sini Vähäkari palkittiin S-ryhmän ravintoloiden vuoden S-Chefinä. Lisäksi Amarillo Rovaniemi palkittiin ”Vuoden Amarillona” ja Grill It! Oulu jo kolmannen kerran peräkkäin ”Vuoden Grill It! -ravintolana”. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa, jota juhlittiin tällä kertaa virtuaalisesti. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakastyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.

Rovaniemeläinen keittiömestari Sini Vähäkari palkittiin vuoden 2020 S-Chefinä.

Ravintolan valinnassa palvelulla on aina ollut suuri merkitys, mutta nyt pandemiavuoden aikana sen rooli tuntuu entisestään kasvaneen. Tätä havaintoa tukee niin S-ryhmän ravintolaketjujen, kuin Osuuskauppa Arinan ravintoloiden kasvanut asiakastyytyväisyys, jossa erityistä kiitosta saa henkilökunta. Ravintoloista haetaankin hyvän ruuan lisäksi elämyksellisyyttä, ja jokainen asiakaskohtaaminen on silloin merkityksellinen.

– Osaava ja huomioiva palvelu ja siitä syntyvä hyvä fiilis ovat keskeisiä asioita ravintolan valinnassa. Erityisesti haasteelliset korona-ajat ovat selvästi nostaneet ihmiseltä ihmiselle
-kokemuksen merkitystä. Siksi myös palkitsemme henkilökuntaamme ja annamme tunnustusta hyvästä työstä, sanoo johtaja Juha Lindholm SOK:n Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Vuoden 2020 S-Chef on rovaniemeläinen Sini Vähäkari

Vuoden 2020 S-Chef -tunnustuksen sai keittiömestari Sini Vähäkari Rovaniemen Amarillosta. Vähäkari on aktiivinen laaduntekijä ja hän johtaa keittiötä, jonka asiakastyytyväisyys on ketjunsa paras. Sini on Arinan kasvatteja ja osoittanut olevansa erittäin pätevä keittiömestari kaikilla mittareilla sekä henkilökuntaansa kannustavana ja kehittävänä esimiehenä.

– Sini on jo neljäs peräkkäinen arinalainen, joka palkitaan S-Chefinä. Tämä kertoo mielestäni upeasti henkilökuntamme osaamisesta, sitoutuneisuudesta ja ammattiylpeydestä. Olen todella ylpeä Sinistä ja kaikista palkituista arinalaisista, sanoo Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

Ketjujensa parhaina palkattiin Rovaniemen Amarillo ja Grill it! Oulu. Grill it! Oulun toiminta päättyi viime vuoden lopussa, mutta ravintolalle etsitään yhä uusia toimitiloja.

– Viimeisen vuoden aikana olemme matkailu- ja ravitsemisalalla kokeneet täysin uudenlaisia, koronapandemian mukanaan tuomia haasteita. Henkilökuntamme on venynyt ja sopeutunut nopeisiin muutoksiin uskomattoman hienosti ja tämän kaiken lisäksi he ovat rohkeasti hypänneet uusiin tehtäviin turvaamaan Pohjois-Suomen ruokahuoltoa marketkaupan toimipaikoissa. Tästä syystä olen entistäkin onnellisempi omasta väestäni ja heidän sitoutumisestaan, Peltoniemi lisää.

Ulla Peltoniemi, toimialajohtaja, matkailu- ja ravitsemiskauppa, Osuuskauppa Arina, p. 0500 516 855, ulla.peltoniemi@sok.fi
Juha Lindholm, johtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, p. 0500 831 152,
juha.lindholm@sok.fi

Rovaniemeläinen keittiömestari Sini Vähäkari palkittiin vuoden 2020 S-Chefinä.
Rovaniemen Amarillon ravintolapäällikkö Miika Huhtaniska ja keittiömestari Sini Vähäkari riemuitsivat Vuoden Amarillo -palkinnosta.
Oulun Grill it!  -ravintola voitti Vuoden Grill it! -palkinnon jo kolmatta kertaa. Viime vuoden gaalasta otetussa kuvassa palkinnosta iloitsevat keittiömestari Liisa Manninen ja ravintolapäällikkö Teppo Kinnunen. Grill It!:lle etsitään yhä uusia tiloja Oulusta.
Oulun Grill it! -ravintola voitti Vuoden Grill it! -palkinnon jo kolmatta kertaa. Viime vuoden gaalasta otetussa kuvassa palkinnosta iloitsevat keittiömestari Liisa Manninen ja ravintolapäällikkö Teppo Kinnunen. Grill It!:lle etsitään yhä uusia tiloja Oulusta.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki4.6.2021 15:15:27 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki toukokuun lopussa osoituksena kestävän matkailun eteen tehdystä arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä. Visit Finlandin kehittämä ”Sustainable Travel Finland” -ohjelma auttaa suomalaisia matkailualan yrityksiä omaksumaan kestäviä ja vastuullisia käytäntöjä. STF-ohjelman läpäisseet ja kriteerit täyttäneet yritykset saavat Sustainable Travel Finland -tunnuksen ja heidän toimintaansa seurataan ja tarkastellaan säännöllisesti. STF-merkki auttaa kuluttajia vastuullisten matkailualan yritysten löytämisessä.

Tälläämö Linnanmaan avajaisia vietetään 20.5.19.5.2021 07:56:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan viides Tälläämö parturi-kampaamo avaa ovensa Linnanmaan Prisman yhteyteen torstaina 20.5.2021. Nyt avattava toimipiste täydentää jo toiminnassa olevia Tälläämö parturi-kampaamoja Oulun Limingantullissa, Kempeleen Zeppelinissä, Kemissä Kauppakeskus Coronassa ja Rovaniemen Prismakeskuksessa. Linnanmaan uudessa Tälläämössä laadukkaita ja monipuolisia parturi- ja kampaamopalveluita tarjoaa 15 uutta ja nykyistä arinalaista.