S-market Herttoniemen uudistus valmistui - palvelutarjonta monipuolistui ja energiatehokkuus parani

S-market-ketjun remonttikierros on vuoden 2021 osalta valmistunut. Vuoden viimeisin remontoitava kohde, S-market Herttoniemi avataan torstaina 2.12.2021 klo 10. Marketpäällikkö Petteri Lehtimäki kertoo remontin sujuneen ongelmitta, ja toivottaa asiakkaat taas tervetulleeksi ostoksille.

Viisi viikkoa kestänyt myymäläremontti valmistui aikataulussaan, ja marketpäällikkö Petteri Lehtimäki kiittelee remonttiryhmää sujuvasti sujuneesta uudistuksesta.

- Isoin työ tehtiin myymälän hevi- ja panimojuomaosastoilla. Heviosaston uusi avarampi kokonaisuus mahdollistaa satokausituotteiden näyttävät esillepanot, ja panimojuomaosastolla sesongin erikoisuudet ja pienpanimotuotteet pääsevät paremmin esille, marketpäällikkö Petteri Lehtimäki kertoo.

Lehtimäen mukaan myymäläuudistus oli odotettu, ja nostaa S-market Herttoniemen uudelle tasolle. Näkyvän miljöömuutoksen lisäksi Herttoniemeen tuotiin uudistuksen yhteydessä Itsudemon sushipiste, ja Ruokatorin tarjonta päivittyi entistä monipuolisemmaksi kokonaisuudeksi. Myymälästä löytyy lisäksi salaattibaari, appelsiinimehukone, tapas-lautaset & myymälässä valmistetut napolilaiset pizzat.

Valikoimatyö asiakkaiden kanssa jatkuu

Myymäläuudistuksen yhtenä osa-alueena on valikoimatyön edistäminen yhdessä asiakkaiden kanssa. Lehtimäen mukaan tavoitteena on tehdä S-market Herttoniemen valikoimasta alueen osuvin.

- Vuodenvaihteessa lanseerattu Sinuntoive.fi-alusta on ollut valikoimatyössä ratkaisevassa roolissa. Asiakkaiden on helppo antaa tuotetoiveita, ja me pysymme pulssilla siitä, mitä tuotteita asiakkaamme haluavat myymälään. Hyvä yhteistyö asiakkaiden kanssa jatkuu remontin valmistuttua, Lehtimäki summaa.

Kylmälaitteiden tuottama lauhdelämpö hyötykäyttöön

Näkyvän myymäläuudistuksen lisäksi myös myymälän kylmälaitteet uusittiin. Myymälän uusi kylmälaitos käyttää kylmäaineena ympäristöystävällistä hiilidioksidia, ja parantaa samalla myymälän energiatehokkuutta.

- Myymälän käyttämä sähkö on päästötöntä, valaistus toteutetaan LED-valaisimilla ja kylmälaitoksen käyttämä kylmäaine on ympäristöystävällisempi vanhaan verrattuna. Tehdyt toimenpiteet ovat merkittäviä, ja tukevat kaupparyhmän matkaa kohti hiilinegatiivisuutta, HOK-Elannon vastuullisuuspäällikkö Satu Kattilamäki kertoo.

Kylmäainevuotojen aiheuttamien päästöjen osuus HOK-Elannon kokonaispäästöistä oli vuonna 2020 lähes 70 %. Tähän mennessä yli puoleen myymäläverkostosta kylmäaineeksi on vaihdettu ympäristön kannalta parempi hiilidioksidi, ja sen myötä voidaan laskea saavutetun 7000-kertainen päästövähennys.

- Päästövähennys syntyy, koska kylmäainetäytöt ovat uusissa laitteissa lähes puolet pienempiä ja kylmäaineena käytettävän hiilidioksidin GWP-arvo on 1, kun aiemmin tyypillisesti käytetyn R404:n vastaava luku on 3922, Kattilamäki summaa.

Kylmälaitosuudistuksen myötä S-market Herttoniemen kylmälaitteiden tuottama lauhdelämpö saadaan lisäksi hyödynnettyä kiinteistön lämmityksessä, joka vähentää usein fossiilisilla polttoaineilla tuotetun kaukolämmön tarvetta, ja näin myös lämmityksen aikaansaamat päästöt vähenevät.

S-market Herttoniemi

• Hitsaajankatu 16, 00810 Helsinki
  • Myymälä palvelee 24 h.
  • Myymälän palvelutarjontaan kuuluu: monipuolinen Ruokatori, Itsudemon sushipiste, salaattibaari, appelsiinimehukone, tapas-lautaset & napolilaiset pizzat.
  • Uudistettu myymälä avataan torstaina 2.12. klo 10.

Petteri LehtimäkimarketpäällikköS-market Herttoniemi

Puh:010 766 2761

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 630 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 500 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikenneasemia ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 300.

Prisma Hyvinkää saa uuden ilmeen ja valikoima monipuolistuu – myymälä palvelee koko uudistuksen ajan11.7.2022 07:49:00 EEST | Tiedote

Hyvinkäällä kauppakeskus Willan yhteydessä sijaitseva, vuonna 2001 avattu Prisma uudistuu tänä syksynä entistä nykyaikaisemmaksi ja monipuolisemmaksi. Laajan myymälämiljöön päivityksen ohella myymälän tuotevalikoima kasvaa ja Ruokatorilta voi jatkossa napata mukaansa muun muassa sushia, kanansiipiä ja paikan päällä savustettua kalaa. Asiakkaiden käyttöön saadaan lisäksi toivottu Kerää & Skannaa -palvelu.

Nopea suurteholataus onnistuu nyt myös Helsingin keskustassa – ABC-latausverkosto laajenee voimakkaasti pääkaupunkiseudulla29.6.2022 09:17:00 EEST | Tiedote

Sähkö- ja hybridiautojen latauspistetarjonta kasvaa voimakkaasti HOK-Elannon toimialueella vuoden 2022 aikana. Jo kesäkuun lopussa Helsingin keskustassa päästään nauttimaan parannetusta latauspisteinfrasta, kun auton voi jatkossa ladata uudella Bulevardin S-marketin yhteydessä sijaitsevalla ABC-latausasemalla. Autoilijoiden käytössä kyseisellä latausasemalla on yhteensä kuusi suurteholatauspistettä, joissa lataus onnistuu nopeimmillaan minuuteissa, sekä kaksi AC-peruslatauspistettä.

HOK-Elanto toimitti viime vuonna lähes miljoona ruoan verkkokauppatilausta – näillä alueilla verkkokauppa vetää eniten21.6.2022 07:09:00 EEST | Tiedote

Ruoan verkkokauppa on ollut vahvassa kasvussa jo yli kahden vuoden ajan. Vuonna 2021 HOK-Elannon asiakkaat tekivät lähes miljoona ruoan verkkokaupan tilausta ja myynti harppasi 53 prosenttia edellisvuodesta siivittäen HOK-Elannon ruoan verkkokaupan markkinajohtajaksi alueellaan. Tarkempi katsaus HOK-Elannon myyntidataan osoittaa, että ruoan verkkokaupan käyttö korostuu etenkin pientalovaltaisilla alueilla ja lapsiperheiden keskuudessa.