S-market Herttoniemen uudistus valmistui - palvelutarjonta monipuolistui ja energiatehokkuus parani

S-market-ketjun remonttikierros on vuoden 2021 osalta valmistunut. Vuoden viimeisin remontoitava kohde, S-market Herttoniemi avataan torstaina 2.12.2021 klo 10. Marketpäällikkö Petteri Lehtimäki kertoo remontin sujuneen ongelmitta, ja toivottaa asiakkaat taas tervetulleeksi ostoksille.

Viisi viikkoa kestänyt myymäläremontti valmistui aikataulussaan, ja marketpäällikkö Petteri Lehtimäki kiittelee remonttiryhmää sujuvasti sujuneesta uudistuksesta.

- Isoin työ tehtiin myymälän hevi- ja panimojuomaosastoilla. Heviosaston uusi avarampi kokonaisuus mahdollistaa satokausituotteiden näyttävät esillepanot, ja panimojuomaosastolla sesongin erikoisuudet ja pienpanimotuotteet pääsevät paremmin esille, marketpäällikkö Petteri Lehtimäki kertoo.

Lehtimäen mukaan myymäläuudistus oli odotettu, ja nostaa S-market Herttoniemen uudelle tasolle. Näkyvän miljöömuutoksen lisäksi Herttoniemeen tuotiin uudistuksen yhteydessä Itsudemon sushipiste, ja Ruokatorin tarjonta päivittyi entistä monipuolisemmaksi kokonaisuudeksi. Myymälästä löytyy lisäksi salaattibaari, appelsiinimehukone, tapas-lautaset & myymälässä valmistetut napolilaiset pizzat.

Valikoimatyö asiakkaiden kanssa jatkuu

Myymäläuudistuksen yhtenä osa-alueena on valikoimatyön edistäminen yhdessä asiakkaiden kanssa. Lehtimäen mukaan tavoitteena on tehdä S-market Herttoniemen valikoimasta alueen osuvin.

- Vuodenvaihteessa lanseerattu Sinuntoive.fi-alusta on ollut valikoimatyössä ratkaisevassa roolissa. Asiakkaiden on helppo antaa tuotetoiveita, ja me pysymme pulssilla siitä, mitä tuotteita asiakkaamme haluavat myymälään. Hyvä yhteistyö asiakkaiden kanssa jatkuu remontin valmistuttua, Lehtimäki summaa.

Kylmälaitteiden tuottama lauhdelämpö hyötykäyttöön

Näkyvän myymäläuudistuksen lisäksi myös myymälän kylmälaitteet uusittiin. Myymälän uusi kylmälaitos käyttää kylmäaineena ympäristöystävällistä hiilidioksidia, ja parantaa samalla myymälän energiatehokkuutta.

- Myymälän käyttämä sähkö on päästötöntä, valaistus toteutetaan LED-valaisimilla ja kylmälaitoksen käyttämä kylmäaine on ympäristöystävällisempi vanhaan verrattuna. Tehdyt toimenpiteet ovat merkittäviä, ja tukevat kaupparyhmän matkaa kohti hiilinegatiivisuutta, HOK-Elannon vastuullisuuspäällikkö Satu Kattilamäki kertoo.

Kylmäainevuotojen aiheuttamien päästöjen osuus HOK-Elannon kokonaispäästöistä oli vuonna 2020 lähes 70 %. Tähän mennessä yli puoleen myymäläverkostosta kylmäaineeksi on vaihdettu ympäristön kannalta parempi hiilidioksidi, ja sen myötä voidaan laskea saavutetun 7000-kertainen päästövähennys.

- Päästövähennys syntyy, koska kylmäainetäytöt ovat uusissa laitteissa lähes puolet pienempiä ja kylmäaineena käytettävän hiilidioksidin GWP-arvo on 1, kun aiemmin tyypillisesti käytetyn R404:n vastaava luku on 3922, Kattilamäki summaa.

Kylmälaitosuudistuksen myötä S-market Herttoniemen kylmälaitteiden tuottama lauhdelämpö saadaan lisäksi hyödynnettyä kiinteistön lämmityksessä, joka vähentää usein fossiilisilla polttoaineilla tuotetun kaukolämmön tarvetta, ja näin myös lämmityksen aikaansaamat päästöt vähenevät.

S-market Herttoniemi

• Hitsaajankatu 16, 00810 Helsinki
  • Myymälä palvelee 24 h.
  • Myymälän palvelutarjontaan kuuluu: monipuolinen Ruokatori, Itsudemon sushipiste, salaattibaari, appelsiinimehukone, tapas-lautaset & napolilaiset pizzat.
  • Uudistettu myymälä avataan torstaina 2.12. klo 10.

Petteri LehtimäkimarketpäällikköS-market Herttoniemi

Puh:010 766 2761

Espooseen avataan torstaina uudenlainen Alepan ja ABC-aseman yhdistelmä: ruokakauppa, sähkölataus ja autopesu mutta ei bensa- ja dieselpumppuja12.1.2022 07:00:00 EET | Tiedote

S-ryhmän suurin alueosuuskauppa HOK-Elanto avaa torstaina 13.1. Espoon Jupperiin Alepan ja ABC-aseman. Kyseessä on ensimmäinen Alepan ja ABC-aseman yhdistelmä, jossa on autopesu ja sähköautojen latauspisteet, muttei lainkaan bensan tai dieselin tankkausmahdollisuutta. Jupperin Alepa ja ABC-asema palvelevat asiakkaita, jotka haluavat käydä ruokakaupassa ja samalla ladata autoonsa lisää ajokilometrejä sekä pesettää autonsa.

Kunniamaininta kriisijohtamisesta ja liiketoiminnan jatkuvuudesta HOK-Elannolle ja Newsecille8.12.2021 15:30:00 EET | Tiedote

Vuoden työympäristöteko 2021 -kilpailussa HOK-Elannolle ja Newsecille on myönnetty kunniamaininta kriisijohtamisesta ja liiketoiminnan turvaamisesta. HOK-Elannon työympäristöä on vahvistettu koronapandemian aikana kokonaisvaltaisesti fyysisen, digitaalisen ja sosiaalisen työympäristön näkökulmasta. Laajaan työympäristökokonaisuuteen kuuluu yli 300 toimipaikkaa ja vuonna 2020 valmistunut uusi pääkonttori. Pääkonttorihankkeessa Newsec toimi HOK-Elannon luotettuna kumppanina.