S-market Jämsään laajennus – apteekin palvelut siirtyvät S-marketin yhteyteen

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa S-market Jämsän kiinteistön 700 neliön laajennuksen tämän vuoden aikana. Laajennuksen myötä myymälän yhteyteen saadaan tilat apteekille sekä parannettua myymälän taustatiloja ja kaupan palveluja, kuten ruoan verkkokaupan noutopalvelua sekä ruokatoria. Laajennusprojekti alkaa toukokuussa ja se valmistuu joulukuussa 2021.

S-market Jämsän laajennusosan myötä myymälän yhteyteen saadaan tilat apteekille sekä parannettua myymälän taustatiloja ja kaupan palveluja, kuten ruoan verkkokaupan noutopalvelua sekä ruokatoria. Kuva: Tiina Hyytiäinen / Keskimaa

S-market Jämsän laajennuksen suunnitelmat ovat valmistuneet ja myymälän 700 neliön laajennusprojekti aloitetaan toukokuussa.
− Haluamme vahvistaa asemaamme Jämsässä. S-market Jämsän kiinteistön laajennus mahdollistaa myymälän toimivuuden ja palveluiden parantamisen entisestään. Laajennuksen myötä saamme tilat uudelle vuokralaiselle, apteekille, mikä tuo yhden asiakkaiden kaipaaman palvelun saman katon alle marketpalveluiden kanssa. Laajennusosa mahdollistaa myös ruoan verkkokaupan noutopalvelun kehittämisen S-market Jämsän tiloissa, toteaa Osuuskauppa Keskimaa ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen.

Myymälälaajennuksessa S-market Jämsän laajennusosaan sijoitetaan uusi, entistä laajempi ruokatori. Laajennusosaan tulee myös ruoan verkkokauppapalvelulle noutopiste omalla sisäänkäynnillä. Suurimmat myymälän toimivuuden kannalta toteutettavat muutokset ovat laajennusosaan rakennettavat taustatilat.

− Myymälässämme ei ole käytännössä juuri lainkaan takatiloja, vaan olemme joutuneet säilyttämään saapuvia tavarakuormia käytävillä, kunnes ne on saatu purettua hyllyihin. Olemme saaneet tästä runsaasti asiakaspalautetta, joten tämä on niin meidän henkilökunnallemme kuin asiakkaillemmekin paljon odotettu uudistus. Laajennuksen myötä saamme myymälän käytävillä olleet kuormat pois asiakkaiden tieltä, iloitsee S-market Jämsän marketpäällikkö Tiina Hyytiäinen.

− Vaikka puhummekin nyt merkittävästä myymälän laajennuksesta, niin kuitenkaan se ei vaikuta juurikaan tuotteiden sijoitteluihin ja asiakaskiertoon. Projektin aikana meille onkin erityisen tärkeää, että ostamisen helppous säilyy ja asiakkaat voivat asioida meillä turvallisin mielin muutoksista huolimatta, Hyytiäinen lisää.

Apteekki muuttaa S-market Jämsän laajennusosaan

S-market Jämsän laajennusosaan rakennetaan tilat apteekille. Jämsän apteekki aloittaa toimintansa uusissa tiloissa, uuden apteekkarin luotsaamana lokakuussa.

− Olemme etsineet apteekille sopivia tiloja, jonne asiakkaiden olisi helppo tulla. Toimitilat yhdessä kerroksessa, hyvät parkkitilat sekä mahdollisuus sijoittaa nykyaikainen varastoautomaatti tiloihin, olivat tärkeitä kriteereitä, kun etsimme Jämsän apteekille uusia toimitiloja, kertoo vielä tällä hetkellä Oulaisten apteekkarina toimiva apteekkari Lippe Keskinen.

Jämsän apteekki muuttaa nykyiseltä paikaltaan S-market Jämsän kiinteistöön heti tilojen valmistuttua lokakuussa.

− Apteekin muutosta johtuva apteekkipalveluiden katkos pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä. Uusissa tiloissa apteekkipalveluiden aukioloajat säilyvät entisellään, apteekkari Keskinen lisää.

Kiinteistön laajennusosa pienentää hieman parkkitilaa, mutta alueelle jää edelleen satoja parkkipaikkoja. Osuuskauppa Keskimaa kokonaisinvestointi kiinteistön laajennukseen on lähes 1,9 milj. euroa.

Osuuskauppa Keskimaa, S-market ryhmäpäällikkö, Mikko Lehtinen, mikko.lehtinen@sok.fi, 010 767 3032
Osuuskauppa Keskimaa, S-market Jämsän marketpäällikkö Tiina Hyytiäinen, tiina.hyytiainen@sok.fi, 010 767 4310
Apteekkari Lippe Keskinen, lippe.keskinen@oulaistenapteekki.fi, 0400 936 769

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaa ottaa harppauksen ruoan verkkokaupassa – S-kaupat-palvelu käyttöön yli kymmenessä Keskimaan toimipaikassa23.2.2021 10:56:00 EETTiedote

Ruoan verkkokaupan kysyntä on ollut viime vuoden aikana vahvassa kasvussa. Osuuskauppa Keskimaan alueella ruoan verkkokaupan verkostoa on lähdetty kehittämään voimakkaasti. Uusi S-kaupat-verkkokauppapalvelu on alkuvuoden aikana laajentunut jo kahdeksaan Keskimaan S-marketiin. Ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi noutaa kätevästi noutopisteestä, toimitukset suoraan kotiin onnistuu valituista toimipaikoista.

Keskimaa onnistui päivittäistavarakaupassa – matkailu- ja ravitsemiskauppa koronakriisin kärsijänä23.2.2021 10:55:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan liikevaihto laski edellisestä vuodesta, myös tulos heikkeni merkittävästi. Toimialoista päivittäistavarakaupan myynti ja tulos nousivat reilusti, kun taas matkailu- ja ravitsemiskauppa kärsi ennennäkemättömästi koronakriisistä. Henkilökunnan työtyytyväisyys on noussut ennätyslukemiin haastavasta vuodesta huolimatta. Vuonna 2020 Investointeja jatkettiin määrätietoisesti erityisesti marketkaupan kehittämiseen.

Kutsu lehdistötilaisuuteen: Osuuskauppa Keskimaan myynti- ja tulosjulkistus ti 23.2.202116.2.2021 10:05:47 EETKutsu

Aika: Tiistai 23.2.2021 klo 10 – 11 Paikka: Teams Tervetuloa Osuuskauppa Keskimaan tulosinfoon tiistaina 23.2.2021 klo 10. Tulosinfossa julkistetaan Keskimaan vuoden 2020 myynti- ja tulosluvut sekä käydään läpi poikkeuksellisen vuoden keskeisimpiä tapahtumia. Tilaisuus järjestetään etänä Teams-sovelluksen kautta. Toimitusjohtaja Antti Määttä esittelee Keskimaan tuloksen, keskeisiä tekemisiä ja korona-ajan vaikutuksia eri toimialoihin. Lisäksi kerromme tulevaisuuden näkymistä. Market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen esittelee uutta ruoan verkkokauppapalvelua, joka on yksi Keskimaan merkittävimmistä kehittämishankkeista tänä vuonna. Tilaisuuden lopuksi on mahdollista esittää kysymyksiä. Ilmoittaudu tilaisuuteen 22.2. klo 12:00 mennessä: suvi.elonheimo-tikkanen@sok.fi Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille. Voit halutessasi lähettää ilmoittautumisen yhteydessä kysymyksiä myös etukäteen. Lämpimästi tervetuloa!

Keskimaa palkkaa satoja kesätyöntekijöitä sekä yli 500 nuorta Tutustu ja tienaa -harjoitteluun29.1.2021 08:50:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tavoitteena on työllistää kesällä 2021 useita satoja kesätyöntekijöitä sekä työelämään ensikertaa tutustuvia kesäharjoittelijoita Keskimaan myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissä eri puolilla Keski-Suomea. Hakuaika kesätöihin on 16.12.2020–7.2.2021. 15–17-vuotiaille nuorille ensikertalaisille suunnattu Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöharjoitteluhaku on avoinna 15.3.2021 asti.