S-market Korson aseman myymäläuudistus valmistui – myymälän energiankulutus laskee noin 30 prosenttia

Uudistettu S-market Korson asema avaa ovensa torstaina 2.6. klo 10. Kuukauden mittaisen remontin yhteydessä myymälämiljöö nykyaikaistettiin, energiatehokkuuteen tehtiin merkittäviä parannuksia ja käyttötavaravalikoimaa kasvatettiin. Lisäksi myymälään tuotiin uusi nopean ostamisen alue, josta matkaansa voi kätevästi napata helppoa evästä.

Torstaina 2.6. valmistuva S-market Korson aseman (Metsolantie 2) myymäläuudistus on osa HOK-Elannon laajempaa hanketta, jossa S-market-myymälät uudistetaan vastaamaan asiakkaiden toiveita entistäkin paremmin. Uudistettu myymälä palvelee tutulla henkilökunnalla sekä laajoilla aukioloajoilla jälleen 2. kesäkuuta alkaen.

Näkyvin osa uudistushanketta on päivittynyt myymälämiljöö: muun muassa hedelmä- ja vihannesosasto uusittiin täysin ja uudet, nykyaikaiset kalusteet mahdollistavat entistä näyttävämmät esillepanot.

- Erityisen odotettuna lisänä myymälään on tuotu nopean ostamisen alue, josta matkaansa saa helppoa ja nopeaa purtavaa, kylmää juotavaa, tuoretta pullaa sekä kahvia. Myymälän palveluvalikoimaan kuuluu jatkossa myös toivottu mehukone, jolla voi itse puristaa tuoretta appelsiinimehua. Asiakkailta saamamme palaute on huomioitu lisäksi laajentuneena käyttötavaravalikoimana. Lisää asiakastoiveita otamme jatkossakin mielellämme vastaan ja pyrimme toteuttamaan niitä mahdollisimman paljon, S-market Korson aseman marketpäällikkö Virpi Kytö kertoo.

Energiankulutusta pienennettiin ovellisilla kylmäkalusteilla sekä uudella kylmälaitoksella ja -aineella

HOK-Elannossa on käynnissä kymmenien miljoonien eurojen investointi, jossa uudistetaan kaikkien toimialueen Prisma-, S-market-, Alepa- ja Food Market Herkku -myymälöiden kylmälaitokset ja kylmäaineet, jotka muodostavat huomattavan osan myymälöiden päästöistä sekä energiankulutuksesta. Mittavassa, reilun 200 toimipaikan muutostyössä on edetty suunniteltua aikataulua nopeammin ja jo 60 prosenttia kylmälaitoksista on uudistettu.

S-market Korson aseman remontin yhteydessä myymälään sekä osaan rakennuksen julkisivun valaisimista vaihdettiin LED-valot ja myymälään päivitettiin uudet, energiatehokkaat kylmäkalusteet. Myös kylmälaitos uusittiin ja käytettävä kylmäaine vaihdettiin ympäristöystävällisempään hiilidioksidiin. Myymälän käyttämä sähkö on lisäksi täysin päästötöntä. Uudistusten ansiosta S-market Korson aseman energiankulutuksen arvioidaan pienentyvän noin 30 prosenttia.

S-market Korson asema

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 630 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 500 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikenneasemia ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 300.

Nopea suurteholataus onnistuu nyt myös Helsingin keskustassa – ABC-latausverkosto laajenee voimakkaasti pääkaupunkiseudulla29.6.2022 09:17:00 EEST | Tiedote

Sähkö- ja hybridiautojen latauspistetarjonta kasvaa voimakkaasti HOK-Elannon toimialueella vuoden 2022 aikana. Jo kesäkuun lopussa Helsingin keskustassa päästään nauttimaan parannetusta latauspisteinfrasta, kun auton voi jatkossa ladata uudella Bulevardin S-marketin yhteydessä sijaitsevalla ABC-latausasemalla. Autoilijoiden käytössä kyseisellä latausasemalla on yhteensä kuusi suurteholatauspistettä, joissa lataus onnistuu nopeimmillaan minuuteissa, sekä kaksi AC-peruslatauspistettä.

HOK-Elanto toimitti viime vuonna lähes miljoona ruoan verkkokauppatilausta – näillä alueilla verkkokauppa vetää eniten21.6.2022 07:09:00 EEST | Tiedote

Ruoan verkkokauppa on ollut vahvassa kasvussa jo yli kahden vuoden ajan. Vuonna 2021 HOK-Elannon asiakkaat tekivät lähes miljoona ruoan verkkokaupan tilausta ja myynti harppasi 53 prosenttia edellisvuodesta siivittäen HOK-Elannon ruoan verkkokaupan markkinajohtajaksi alueellaan. Tarkempi katsaus HOK-Elannon myyntidataan osoittaa, että ruoan verkkokaupan käyttö korostuu etenkin pientalovaltaisilla alueilla ja lapsiperheiden keskuudessa.

Alepa Kallio uudistui – myymälään esteetön kulkureitti ja odotettu salaattibaari7.6.2022 07:30:00 EEST | Tiedote

Helsingin Cástreninkadulla sijaitseva Alepa Kallio avaa ovensa uudistettuna torstaina 9.6. klo 10. Laajamittaisessa uudistusprojektissa alueen nopeimpaan lähikauppaan luotiin esteetön kulkureitti, myymälämiljöö päivitettiin ja myymälän palveluita täydennettiin muun muassa paljon toivotulla salaattibaarilla. Lisäksi Alepa Kallion energiatehokkuutta parannettiin huomattavasti uusimalla kaikki kylmäkalusteet.