S-market Kuhmoinen uudistetaan – myymäläjärjestys kääntyy 90 astetta

S-market Kuhmoisilla aloitetaan syyskuun lopulla mittava remontti, jonka yhteydessä myymälän yleisilme päivitetään uudistuneen S-market-konseptin mukaiseksi. Uudistuksessa S-market Kuhmoisen myymäläjärjestys muuttuu ja kaikki myymälän kalusteet uusitaan kassapöytiä ja kylmäkalusteita myöten. Remontti valmistuu joulukauppaan.

S-market Kuhmoinen uudistuu täydellisesti, kun  kaikki myymälän kalusteet uusitaan ja samalla myymälää pyöräytetään 90 astetta ja kulkusuunta muuttuu myötäpäivään. Kuva: Keskimaa / Laura Kärkkäinen.
S-market Kuhmoinen uudistuu täydellisesti, kun kaikki myymälän kalusteet uusitaan ja samalla myymälää pyöräytetään 90 astetta ja kulkusuunta muuttuu myötäpäivään. Kuva: Keskimaa / Laura Kärkkäinen.

Osuuskauppa Keskimaa on tämän ja edellisen vuoden aikana uudistanut urakalla S-marketeja uuden S-market-ilmeen mukaisiksi. Syyskuun lopulla aloitetaan S-market Kuhmoisessa myymäläuudistus, jonka yhteydessä ei pelkästään päivitetä myymälää uuteen S-market ilmeeseen, vaan myymälässä tehdään hyvin kokonaisvaltainen uudistus. Myymälän kaikki kalusteet uusitaan ja tilaratkaisuja muutetaan toimivammiksi.

− S-market Kuhmoisella tehdään hyvin kokonaisvaltainen uudistus. Vanhat kalusteet ovat jo käyttöikänsä päässä, joten koko myymälän kalusteet uusitaan ja samalla myymäläkiertoa muutetaan merkittävästi, kun myymälää pyöräytetään 90 astetta ja kulkusuunta muuttuu myötäpäivään. Hyvällä suunnittelulla kaupasta saadaan entistä toimivampi kokonaisuus, toteaa projektista vastaava Osuuskauppa Keskimaan ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen.

S-market Kuhmoisten kokonaisvaltaisessa uudistuksessa yhtenä merkittävänä parannuksena on uusien kylmäkalusteiden myötä saavutettava energiansäästö. Energiankulutuksen pienentämiseksi S-market Kuhmoisten kylmäkalusteiksi vaihdetaan ovelliset hiilidioksiditekniikalla toimivat kalusteet.

Ostamisen helppous ja paremmat valikoimat

Kuhmoisten myymäläuudistuksessa kalustuksen päivittämisen ja myymälämiljöön raikastamisen lisäksi myös valikoimat päivitetään vastaamaan paikallisten asiakkaiden tarpeita.

− Asiakkaamme ja ostamisen helppous ovat tietenkin tämän uudistuksen keskiössä. Meille on tärkeää, että uudistamme kauppaa nyt entistä paremmin asiakkaidemme tarpeita vastaavaksi niin valikoimaltaan kuin ostamisen helppouden näkökulmasta. Uudistus tuo lisää näyttävyyttä esillepanoihin sekä raikastaa ja selkeyttää myymäläkokonaisuutta, toteaa S-market Kuhmoisten myymäläpäällikkö Laura Kärkkäinen.

− Myymäläuudistus mahdollistaa meille valikoimien kohdentamisen entistä paremmin meidän asiakkaiden tarpeita vastaaviksi. Asiakkailla on mahdollisuus laittaa toiveita valikoiman suhteen sinuntoive.fi -palvelun kautta tai toiveista voi kertoa suoraan myös henkilökunnallemme, Kärkkäinen muistuttaa.

Asiakkaille näkyvien muutosten lisäksi myös myymälän takatiloja uusitaan. Taustatilojen lisäksi myös alakerran asiakas-wc uudistetaan.
− Myymälämuutosten lisäksi saamme remontin aikana parannettua myös taustatilojemme, kuten kylmätilojen ja muiden varastotilojen toimivuutta. Näillä tiloilla on suuri vaikutus päivittäiseen työhömme. Myös uudet kassapöydät ovat paljon odotettu uudistus henkilökunnallemme, iloitsee Kärkkäinen.

Remontin huolellisella suunnittelulla varmistetaan, että uudistustyöt aiheuttavat mahdollisimman vähän häiriötä S-market Kuhmoisten asiakkaille. Myymälä on avoinna normaalisti koko remontin ajan. Uudistuksen avajaisia vietetään joulukuun alussa. Investoinnin kustannusarvio on noin 900 000 €.

Osuuskauppa Keskimaa, S-market ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen, 010 767 3032, mikko.lehtinen@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, S-marketpäällikkö Laura Kärkkäinen, 010 767 5283, laura.karkkainen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Yli puolet Osuuskauppa Keskimaan asiakasomistajista käyttää S-mobiilia18.10.2021 13:05:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa ja sen keskisuomalaiset asiakasomistajat ovat ensimmäisenä Suomessa ylittäneet S-mobiilissa 50 % aktiivisen käyttörajan. 103 000 Keskimaan asiakasomistajaa eli sekä pää- että rinnakkaisjäsentä käyttää aktiivisesti S-mobiilia. Käytetyimmät S-mobiilin palvelut ovat oman osuuskaupan ajankohtaiset edut, sähköiset kuitit, omaan ostodataan perustuvat kotimaisuus- ja hiilijalanjälkilaskurit sekä S-pankin palvelut.

Uusi parturi-kampaamo avataan torstaina 14.10. S-market Vaajalan yhteyteen13.10.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa parantaa kauneuden ja hyvinvoinnin palveluja Vaajakoskella, kun S-market Vaajalan kiinteistössä avataan uusi Parturi-kampaamo Vaajala. Aikaisemmin Keski-maalla on ollut kampaamoliiketoimintaa ainoastaan Prisma Seppälän yhteydessä sijaitsevassa Parturi-kampaamo Seppälässä. Uusi parturi-kampaamo palvelee erityisesti Vaajakosken suunnalta tulevia asiakkaita tasaten samalla Seppälän parturi-kampaamon asiakasmääriä.

Osuuskauppa Keskimaa mukaan ennätyslaajaan Pidä huolta -kampanjaan nuorten mielenterveyden edistämiseksi21.9.2021 10:44:58 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena paitsi valtakunnallisesti, myös Keski-Suomessa. Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteisen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteen avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. Osuuskauppa Keskimaa liittyy 10 000 euron lahjoituksella osaksi LähiTapiolan ja S-ryhmän yhteistä puolen miljoonan euron kokonaislahjoitusta.

Satamankärjen rakentaminen etenee – nimikilpailussa saatiin lähes 9000 ehdotusta17.9.2021 12:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan saunaravintolan rakennustyöt Jyväskylän sataman kärjessä etenevät suunnitellusti. Saunaravintolarakennuksen tiloihin rakennetaan uniikki ravintola, kokous- ja juhlatiloja sekä saunamaailmaa. Keskimaa järjesti sataman kärkeen rakentuvalle kohteelle nimikilpailun, nimi julkaistaan myöhemmin tänä syksynä. Ravintolapäälliköksi on nimitetty kokenut ammattilainen Jaska Lahti.