S-market Laukaan myymäläuudistus on valmistunut

Syksyllä 2022 alkanut S-market Laukaan kiinteistön laajennus ja myymäläuudistus on valmistunut. Myymälän 350 neliön laajennusosaan on avattu ruoan verkkokaupan noutopiste omalla sisäänkäynnillä. Laajennusosan myötä kaupan taustatiloille on saatu lisätilaa, joten asiakastilat ovat nyt entistä avarammat ja toimivammat niin asiakkaiden kuin henkilökunnankin näkökulmasta.
Laukaan S-marketin myymäläuudistus on valmistunut suunnitelmien mukaisesti. Myymälän 350 neliön laajennusosaan on avattu ruoan verkkokaupan noutopiste omalla sisäänkäynnillä. Kuva: Kristiina Anttila

S-market Laukaassa ollaan tyytyväisiä remontin lopputulokseen.

− Kaikki kalusteet kassoista lähtien on vaihdettu ja koko myymälä käännetty 90 astetta. Esimerkiksi maitokaapit sekä Ruokatori ja paistopiste on siirretty takaseinälle, laajennusosaan sijoittuvien taustatilojen välittömään läheisyyteen. Nykyiset puitteet nostavat sekä asioinnin että työskentelyn myymälässä aivan uudelle tasolle, kun ahtaus on vaihtunut avaruuteen, toimivuuteen ja helppouteen, S-market Laukaan marketpäällikkö Nina Röppänen kuvailee muutoksia.

S-marketin valikoimia on jo viime vuoden puolella muokattu vastaaman entistä paremmin paikallisten asiakkaiden tarpeita. Ruokatorin valikoimaa on laajennettu ja se on nyt entistä runsaampi.

– Ruokatorilla uutuuksina ovat paikan päällä paistetut pizzat ja täytetyt patongit. Suunnitteilla on lisätä ravintolatasoisia ruoka-annoksia valikoimiin kevään ja kesän aikana, Röppänen kertoo.

S-market Laukaan kaikki kylmäkalusteet on vaihdettu hiilidioksidilla toimiviin, ovellisiin kylmäkalusteisiin, joiden lauhdelämpö hyödynnetään kiinteistön lämmityksessä. Kylmäkalusteuudistus parantaa merkittävästi myymälän energiatehokkuutta.

Nykyaikaisiksi remontoidut tilat ovat ilahduttaneet niin asiakkaita kuin kaupan henkilökuntaakin, kun taustatoiminnot tukevat nyt paremmin kaupan toimintoja ja selkeyttävät niin asiointia kuin kuormien purkamistakin. Myymälään on saatu paljon toivotut itsepalvelukassat, jotka sujuvoittavat asiakaspalvelua erityisesti pienempiä ostoksia tehdessä. Myös laajennusosaan siirtynyt ruoan verkkokauppapalvelu helpottaa asiointia. Ostoksia noudettaessa auton saa kätevästi noutopisteen sisäänkäynnin läheisyyteen.

– Olemme saaneet jo nyt paljon kiitosta laajennusosaan avatusta verkkokaupan noutopisteestä omalla sisäänkäynnillä. Ruokaostosten lisäksi tilassa on Postin ja Matkahuollon pakettiautomaatit, Nina Röppänen kertoo.

Piha-alueiden uudistustyöt viimeistellään vielä kesällä 2023. Aurinkosähköjärjestelmä asennetaan myymälän katolle ensi vuoden puolella.

Uudistuneen Laukaan S-marketin avajaisia juhlitaan viikonlopun ajan avajaistarjousten merkeissä. Avajaispäivänä torstaina 9.3. on kakkukahvitus asiakkaille klo 10–18.

Osuuskauppa Keskimaa, ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen, 010 767 3039, jarno.minkkinen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa, marketpäällikkö Nina Röppänen, 010 767 4500, nina.roppanen@sok.fi

Asiakastilat ovat nyt entistä avarammat ja toimivammat niin asiakkaiden kuin henkilökunnankin näkökulmasta. Kuva: Kristiina Anttila
Laajennusosaan siirtynyt ruoan verkkokauppapalvelu helpottaa asiointia. Ostoksia noudettaessa auton saa kätevästi noutopisteen sisäänkäynnin läheisyyteen. Kuva: Kristiina Anttila
Ruokatorin valikoimaa on laajennettu ja se on nyt entistä runsaampi. Kuva: Kristiina Anttila

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 733 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 137000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme noin 2000 keskisuomalaista.

Urban Bistro avataan alkukesästä kävelykadulle ravintola VENNin tiloihin5.4.2024 10:05:00 EEST | Tiedote

Jyväskylä saa uuden ravintolan kävelykadulle, kun Osuuskauppa Keskimaa avaa ravintola Revolutionin viereiseen liiketilaan uuden Urban Bistron alkukesästä. Urban Bistro on rento ruoka- ja seurusteluravintola, jossa nautitaan ruoat ja juomat yhdessä kaveriporukalla viihtyen. Samalla vuodesta 2018 kävelykadulla toiminut ravintola VENN lopettaa toimintansa vapun jälkeen, ja tilat remontoidaan uutta Bistroa varten toukokuun aikana.

Keskimaan Ilo auttaa 2024 -lahjoituksella järjestetään ikäihmisille digitaitojen koulutusta25.3.2024 09:35:48 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on valinnut kumppanit vuoden 2024 Ilo auttaa -hyväntekeväisyyslahjoituksen toteuttamiseen, mikä kohdistuu ikäihmisten digitaitojen kartuttamiseen. Ikäihmisille järjestetään tulevan kevään ja syksyn aikana maksuttomia digitaitojen valmennuksia sekä koulutetaan digitaitojen vertaisopastajia eri puolille Keski-Suomea. Yhteistyökumppanina koulutuksia järjestävät Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry ja Eläkeliiton Keski-Suomen piiri ry.