S-market Lievestuore uudistuu – uusi sisäänkäynti ja parkkipaikan laajennus

S-market Lievestuoreen kokonaisvaltainen uudistus toteutetaan kevään ja alkukesän aikana. S-marketin myymäläilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi, kaikki vanhat kylmäkalusteet uusitaan, myymälään rakennetaan uusi sisäänkäynti ja myös pysäköintialuetta laajennetaan. Mittavassa hankkeessa myös kiinteistötekniikkaa uudistetaan lämmitysjärjestelmän ja ilmastoinnin osalta. Uudistustyöt ovat alkaneet maalis–huhtikuun vaihteessa ja myymälän osalta remontti valmistuu juhannukseen mennessä.

S-market Lievestuoreen piha-alueen muutostyöt ovat jo päässeet alkuun. Parkkialue laajenee ja sisäänkäynti vaihtaa paikkaansa muutostöiden edetessä. Kuva: Elina Piispanen

S-market Lievestuoreen uudistuksessa myymälän ilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi. Kalustuksen osalta kaikki myymälän kylmäkalusteet uusitaan. Lisäksi hedelmä- ja vihannesosasto, leipäosasto sekä juomaosasto uusitaan kalusteita myöten.

− Haluamme tarjota asiakkaillemme Lievestuoreella entistä viihtyisämmän ja toimivamman myymälän, jonka valikoiman suunnittelussa on kuunneltu asiakkaiden toiveita. Uudistuksen myötä päivitämme valikoimiamme vastaamaan paremmin paikallista kysyntää ja asiakkaidemme toiveita, kertoo S-market Lievestuoreen marketpäällikkö Elina Piispanen.

Sisällä tapahtuvien muutosten lisäksi myös marketin parkkialuetta laajennetaan. Pysäköintialueen laajentamista on edesauttanut kiinteistön viereisen tontin hyödyntäminen parkkialueeksi.

− Olemme saaneet asiakkailta toistuvasti palautetta ahtaista parkkipaikoista ja tähän toiveeseen pystymme vihdoin vastaamaan. Ulospäin näkyvin muutos on uuden sisäänkäynnin rakentaminen myymälään. Sisäänkäynnin sijoittelua muuttamalla saadaan hyödynnettyä uusi, myymälän toiselle puollelle tuleva parkkialue paremmin, taustoittaa Osuuskauppa Keskimaan ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen piha-alueella tapahtuvaa myllerrystä.

Sisäänkäynnin uusi sijoittelu vaikuttaa myös myymäläjärjestykseen. Pullonpalautuspiste muutetaan nykyisen sisäänkäynnin kohdalle ja kassalinjat siirretään uutta sisäänkäyntiä kohden.

− Uusi sisäänkäynti mahdollistaa entistä selkeämmän kokonaisuuden ja uusia tilankäytön mahdollisuuksia. Uuden sisäänkäynnin tuulikaappiin saadaan sijoitettua Postin noutolokerikot, Piispanen täydentää.

Kalustevalinnoissa ja kiinteistön lämmitysjärjestelmissä korostuu ekologisuus

Keskimaa on sitoutunut pienentämään liiketoimintansa ympäristövaikutuksia ja tukemaan ekologisesti vastuullista toimintaa. Hiilijalanjäljen ja energiankulutuksen pienentämiseksi energianhankintaa ja -käyttöä halutaan optimoida S-market Lievestuoreen kalustevalinnoilla sekä taloteknisten järjestelmien uudistamisella. Kylmäkalusteet vaihdetaan ovellisiin ja CO²-tekniikalla toimiviin energiatehokkaisiin kylmäkalusteisiin.

Remontin yhteydessä myös kiinteistötekniikka päivitetään uusimalla nykyinen lämmitys- ja ilmastointijärjestelmä sekä rakennusautomaatio tarvittavilta osin. Jatkossa kohde lämmitetään kylmäjärjestelmän lauhdelämmön sekä lämmitysjärjestelmään lisättävän lämpöpumpun avulla, joiden myötä nykyisestä öljypolttimesta voidaan lämmöntuotannossa luopua. Tavoitteena on saada S-Market Lievestuoreen kiinteistö hiilineutraaliksi tämän vuoden aikana.

Remontin uudistustyöt pyritään tekemään mahdollisimman pienin häiriöin, joten osa remontin vaiheista toteutetaan yöaikaan. Uudistus valmistuu myymälän sisätilojen ja uuden sisäänkäynnin osalta juhannukseen mennessä. Parkkialueen laajennus valmistuu kesän loppuun mennessä. Investoinnin kustannusarvio on noin 1 400 000 €.

Osuuskauppa Keskimaa, S-market ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen, 010 767 3032, mikko.lehtinen@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, S-marketpäällikkö Elina Piispanen, 010 767 4345,

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan alkuvuoden myynti edellisvuoden tasoa – investoinnit etenevät suunnitellusti, vaikka korona kurittaa tulosta23.4.2021 08:15:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-maaliskuun liikevaihto oli 143,9 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua viime vuoteen 0,1 prosenttia. Tammi-maaliskuun operatiivinen tulos oli -0,7 miljoonaa euroa, mikä on noin 1,7 miljoonaa euroa vähemmän kuin viime vuonna. Lomautuksilta on vältytty ravintolahenkilökunnan siirryttyä väliaikaisesti kaupan työtehtäviin. Koko vuoden tulostaso riippuu vahvasti koronatilanteen kehittymisestä Suomessa.

ABC Palokan sisätilat ja palvelukokonaisuus ovat uudistuneet19.4.2021 09:56:25 EEST | Tiedote

ABC Palokan kokonaisvaltainen uudistus on valmistunut sisätilojen ja palvelukokonaisuuden osalta. Remontin aikana liikennemyymälä on uudistettu sisätilojen osalta moderniksi, uuden ABC brändi-ilmeen mukaiseksi kokonaisuudeksi. Uudistuksessa on tavoiteltu lentokenttämäistä asiointikokemusta. Palvelukonseptit on hiottu asiakkaiden tarpeet ja toiveet huomioiden. Uusina palveluina on toteutettu muun muassanoutopöytään lisätty pitsapöytä, perheille rauhoitetut tilat leikkipaikkoineen sekä liikkuvaa työntekoa tukevat modernit kokoustilat.

Keskimaa avaa ravintoloitaan – yhdeksän ruokaravintolaa ja kaikki seitsemän ABC-liikennemyymäläravintolaa auki 19.4. lähtien16.4.2021 15:09:47 EEST | Tiedote

Kuuden viikon ravintolasulku päättyy Suomessa 18.4.2021. Viranomaisten linjauksen mukaan ravintolat avataan asteittain ravintolatyypistä ja epidemiatilanteesta riippuen. Keskimaa avaa maanantaina 19.4. osan ruokaravintoloistaan ja kaikki ABC-liikennemyymäläravintolat asiakkailleen. Tiukkojen aukiolorajoitusten myötä avattavien ravintoloiden määrä jää suunniteltua pienemmäksi.

S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan – Trattoria Aukio valittiin vuoden 2020 Trattoria-ravintolaksi14.4.2021 15:43:57 EEST | Tiedote

Jyväskylässä Solo Sokos Hotel Paviljongin yhteydessä toimiva ravintola Trattoria Aukio on palkittu S-ryhmän ravintoloiden vuoden 2020 Trattoria-ravintolana. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakas-tyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.

Keskimaa palkitsi vuoden 2020 esimiehet arvoperusteisesti26.3.2021 14:10:35 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan vuoden esimiehet 2020 on valittu. Poikkeuksellisen haastavan vuoden 2020 esimiehet palkittiin Keskimaan uusien arvojen mukaisesti, palkittavia oli tällä kertaa neljä. Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2020 esimiehet ovat palvelupäällikkö Maria Niemi Prisma Keljosta, myyntipäällikkö Sanna Hella Prisma Seppälästä, ravintolapäällikkö Tomi Turunen Buffa Seppälästä ja marketpäällikkö Sami Saavalainen S-market Hankasalmelta.