S-market Oulun Ritaharjuun – avajaisia vietetään torstaina 31.3. klo 10

Osuuskauppa Arina avaa uuden S-marketin, ABC CarWash -autopesun ja polttonesteaseman Oulun Ritaharjuun tulevana torstaina. Ritaharjun S-market on ketjun 33. myymälä Arinan toimialueella Pohjois-Suomessa.

Uusi Ritaharjun S-market avataan torstaina 31.3. klo 10.

– Lähdemme kehittämään S-marketista alueen parasta kauppaa. Täysin uusi ja raikas myymälä, kattava palvelutarjonta ja S-marketin laaja valikoima tulevat olemaan vahvuuksiamme, listaa marketpäällikkö Maija Kiljo.

Arina työllistää Ritaharjun S-marketissa 19 henkilöä. Joukossa on sekä työuraansa aloittelevia nuoria että jo kokeneita kaupan alan ammattilaisia.

– Työryhmämme on innoissaan, ja hyvästä palvelusta tehdään myymälämme kulmakivi, lupaa Kiljo.

Palveluiden keskus

S-market Ritaharju on kauan odotettu lisä alueelle, josta S-marketin kokoinen ruokakauppa on aiemmin osuuskaupalta puuttunut. Ritaharjun avauksen yhteydessä nykyisen Kuivasrannan Salen toiminta päättyy ja entistä monipuolisemmat ruokakaupan palvelut keskittyvät uuteen yksikköön ja sen ympärille. Salen henkilökunta siirtyy työskentelemään Ritaharjun S-marketiin.

Kaupan viereen avattavat ABC CarWash-pesuasema ja polttonesteen tankkaus helpottavat monen alueen asukkaan arkea. Kiljon mukaan ritaharjulaiset halutaan pitää mukana myymälän kehittämisessä ja toiveita valikoiman täydentämiseksi kuunnellaan.

– Haluamme tarjota alueen asukkaille mahdollisimman toimivan S-marketin niin runsaiden valikoimien kuin palveluidenkin osalta, pysyvästi edullista hintatasoa unohtamatta. Olemme kuunnelleet asukkaiden toiveita tarkalla korvalla - meiltä löytyy muun muassa runsaasti luomua, kasvipohjaisia ja vegaanisia tuotteita sekä erikoisruokavaliotuotteita alueen edullisimpaan hintaan.

Ritaharjun S-marketin valikoimaan kuuluu yli 11.000 tuotetta, joista 80% on kotimaisia. Myymälästä löytyy satoja pohjoissuomalaisia ruokatuotteita kymmeniltä lähialueen tavarantoimittajalta. Asiakkaita odottaa runsas hedelmä- ja vihannesosasto satokauden herkkuineen, monipuolinen paistopiste, palvelua nopeuttavia pikakassoja sekä Postin, PostNordin, että Budbeen automaatit, sekä erikoisuutena Postin ulkoautomaatti, josta paketit voi noutaa vuorokauden ympäri.

– Uusinta uutta meillä on myös pullonpalautusta nopeuttava muovipullojen ja tölkkien suursyömäri Tomra R1, jonne voi kertakaadolla palauttaa yli 100 palautuspulloa- ja tölkkiä, Kiljo lisää.

Sähköautojen latauspisteet avataan myöhemmin tämän vuoden aikana.

Kylmästä lämpöä korttelikaupalla

Viihtyisän ostosympäristön lisäksi päästöttömyys on ollut tärkeä perusta uuden myymälän suunnittelussa. S-market Ritaharju on tältä osin edelläkävijä Arinassa, S-ryhmässä ja jopa maailmanlaajuisesti. Ritaharjun S-marketin kylmälaitteiden hukkalämpö otetaan talteen ja pumpataan Oulun Energian kaukolämpöverkkoon. Yhteistyöllä kaukolämpöverkkoon saadaan syötettyä korttelikaupalla päästötöntä lämpöä - noin 500 tonnin hiilidioksidipäästöjen eli jopa 170 omakotitalon lämmityksen verran.

Palveluverkoston nykyaikaistaminen, energiatehokkuuden kehittäminen ja uusiutuvan energian lisääminen tukevat Osuuskauppa Arinan tavoitetta olla hiilinegatiivinen vuoteen 2025 mennessä. Jo nyt 100 % Arinan toimipaikkojen käyttämästä sähköenergiasta tuotetaan uusiutuvilla energianlähteillä, kuten tuuli- ja aurinkovoimalla.

S-market Ritaharju
Osoite: Ritakierros 2-4
Aukioloajat: ma-la 7-23, su 9-22
Myymälä avataan to 31.3. klo 10.

Uusi Ritaharjun S-market avataan torstaina 31.3. klo 10.
Ritaharjussa kylmälaitteiden hukkalämpö otetaan talteen ja pumpataan Oulun Energian kaukolämpöverkkoon.
Ritaharjun Ässän valikoimissa on yli 11.000 tuotetta, joista 80% on kotimaisia.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti lähes 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Arinan vuoden 2021 parhaat työryhmät ja päälliköt palkittiin Levillä – Miika Huhtaniska pokkasi Arinan vuoden päällikön Martti-patsaan13.5.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arina palkitsi vuoden 2021 parhaat työryhmät ja päälliköt Levillä. Kategorioina olivat vuoden tulokas, vuoden työryhmät ja päälliköt, vuoden kehittäjät ja vuoden ryhmäpäällikkö. Yhdeksästä palkitusta toimiala- ja näkökulmapäälliköstä Arinan vuoden päällikölle luovutettavan Martti-patsaan pokkasi ravintolapäällikkö Miika Huhtaniska Rovaniemeltä.

Kolmasosa Arinan asiakasomistajista äänesti edustajistovaaleissa26.4.2022 19:34:01 EEST | Tiedote

S-vaalilautakunta on julkistanut Arinan kevään 2022 edustajistovaalien tuloksen. Äänioikeutta käytti 56 958 (+31 %) osuuskaupan asiakasomistajaa, äänestysprosentin ollessa 32,2 % (+5,4 %-yksikköä). 65-jäseniseen edustajistoon valittiin 35 nais- ja 30 miesjäsentä, joista 34 (52 %) oli uusia. Edustajistoon valitut ja kaikkien ehdokkaiden äänimäärät on julkaistu arina.fi/vaalit vaalisivuilla. S-vaalilautakunta kiittää asiamiehiä, ehdokkaita ja äänestäjiä aktiivisuudesta. Uusi edustajisto kokoontuu Arinan hallintoneuvoston, hallituksen ja johtoryhmän kanssa 20.-22.5. Rovaniemelle valmennukseen ja sääntömääräiseen kevätkokoukseen.