S-market Savelan ympärivuorokautinen aukioloaika jää pysyväksi

Osuuskauppa Keskimaan S-market Savela on kokeillut lähes puolen vuoden ajan ympärivuorokautista aukioloaikaa. Hyvien kokemusten perusteella 24/7 -aukioloajasta on päätetty tehdä pysyvä ratkaisu S-market Savelassa.

S-market Savelassa aloitettiin maaliskuussa 2019 ympärivuorokautisen aukioloajan puolen vuoden kokeilujakso. Jakson aikana haluttiin selvittää, onko Jyväskylän alueella kysyntää 24/7 -aukioloajalle päivittäistavarakaupassa. Kokemukset olivat verrattain hyviä, joten Osuuskauppa Keskimaa on päättänyt muuttaa S-market Savelan ympärivuorokautisen aukioloajan pysyväksi.

Asiakkaat ovat ottaneet ympärivuorokautiset aukioloajat hyvin vastaan, kun kauppa on pystynyt palvelemaan eri rytmissä eläviä perheitä paremmin.
− Puolen vuoden kokeilujakson aikana olemme saaneet vahvistuksen siihen, että ympärivuorokautiselle aukioloajalle on kysyntää Jyväskylässä. Monet tekevät vuorotyötä ja ihmiset elävät eri vuorokausirytmeissä. Savelan lähistöllä elää paljon opiskelijoita ja lapsiperheitä, myös keskussairaalan läheisyys vaikuttaa asiakasvirtoihin, S-marketin ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen toteaa.

S-market Savela on ensimmäinen 24 h ruokakauppa Keski-Suomessa. Yöaikaan asiakkaiden ja myyjien turvallisuudesta vastaa myyjä-vartija. Kokeilujakson aikana ei ole ollut normaalista poikkeavia järjestyshäiriöitä. Myös myymälän henkilökunta on ottanut uudet aukioloajat positiivisesti vastaan.

− Vapaaehtoista henkilökuntaa on löytynyt yövuoroihin helposti – jopa tarvetta enemmän. Kuormista suurin osa puretaan yöllä, joten myös päivällä asioivien ostokokemusta on saatu parannettua, kun myymälässä on huomattavasti vähemmän purettavia lavoja ruuhkaisimpina aikoina, kertoo S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä

Lisätietoja:
Osuuskauppa Keskimaa, S-market ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen, 050 303 5277
Osuuskauppa Keskimaa, S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä, 050 321 7052

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Koronaviruksen vaikutukset näkyvät vahvasti Keskimaan alkuvuoden tuloksessa11.8.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 299,4 miljoonaa euroa, missä oli laskua 1,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 2,4 miljoonaa euroa, mikä on noin 6,5 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän selvästi edellisen vuoden tasosta. Koronakriisin vaikutus Keskimaan tulokseen on ollut merkittävä. Marketkaupan myynti ja tulos ovat hyvällä tasolla, mutta erityisesti hotellit, ravintolat ja liikennemyymälät kärsivät kriisistä.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.