S-market Savelan ympärivuorokautinen aukioloaika jää pysyväksi

Osuuskauppa Keskimaan S-market Savela on kokeillut lähes puolen vuoden ajan ympärivuorokautista aukioloaikaa. Hyvien kokemusten perusteella 24/7 -aukioloajasta on päätetty tehdä pysyvä ratkaisu S-market Savelassa.

S-market Savelassa aloitettiin maaliskuussa 2019 ympärivuorokautisen aukioloajan puolen vuoden kokeilujakso. Jakson aikana haluttiin selvittää, onko Jyväskylän alueella kysyntää 24/7 -aukioloajalle päivittäistavarakaupassa. Kokemukset olivat verrattain hyviä, joten Osuuskauppa Keskimaa on päättänyt muuttaa S-market Savelan ympärivuorokautisen aukioloajan pysyväksi.

Asiakkaat ovat ottaneet ympärivuorokautiset aukioloajat hyvin vastaan, kun kauppa on pystynyt palvelemaan eri rytmissä eläviä perheitä paremmin.
− Puolen vuoden kokeilujakson aikana olemme saaneet vahvistuksen siihen, että ympärivuorokautiselle aukioloajalle on kysyntää Jyväskylässä. Monet tekevät vuorotyötä ja ihmiset elävät eri vuorokausirytmeissä. Savelan lähistöllä elää paljon opiskelijoita ja lapsiperheitä, myös keskussairaalan läheisyys vaikuttaa asiakasvirtoihin, S-marketin ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen toteaa.

S-market Savela on ensimmäinen 24 h ruokakauppa Keski-Suomessa. Yöaikaan asiakkaiden ja myyjien turvallisuudesta vastaa myyjä-vartija. Kokeilujakson aikana ei ole ollut normaalista poikkeavia järjestyshäiriöitä. Myös myymälän henkilökunta on ottanut uudet aukioloajat positiivisesti vastaan.

− Vapaaehtoista henkilökuntaa on löytynyt yövuoroihin helposti – jopa tarvetta enemmän. Kuormista suurin osa puretaan yöllä, joten myös päivällä asioivien ostokokemusta on saatu parannettua, kun myymälässä on huomattavasti vähemmän purettavia lavoja ruuhkaisimpina aikoina, kertoo S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä

Lisätietoja:
Osuuskauppa Keskimaa, S-market ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen, 050 303 5277
Osuuskauppa Keskimaa, S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä, 050 321 7052

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan ravintolat ja ABC-liikennemyymälät avautuvat asiakkaille – turvalliseen asiointiin on kiinnitetty erityistä huomiota29.5.2020 10:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa 1.6.2020 osan ravintoloistaan sekä kaikkien ABC-liikenneasemien ravintolapalvelut kesäkuun ensimmäisen viikon aikana. Tehostetut turvallisuustoimet näkyvät järjestelyissä ja palveluissa. Asiakaspalvelussa henkilökunnalla on käytössä kasvovisiirit, pöytien sijoittelussa on huomioitu turvavälit ja toimintavoissa on paljon hiottuja yksityiskohtia turvallisen ja hygieenisen asioinnin varmistamiseksi. Myös asiakkaita opastetaan turvalliseen asiointiin.

Keskimaan ruokakauppojen tilaus- ja noutopalvelu saatavilla nyt kaikista Keskimaan S-marketeista ja Saleista sekä kolmesta ABC-marketista12.5.2020 08:55:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on kehitetty ja laajennettu aktiivisesti vastaamaan asiakkaiden tarpeita koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Nyt palvelu on käyttöönotettu kaikissa Keskimaan 24 S-marketissa ja 14 Salessa, sekä lisäksi kolmessa ABC-marketissa. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollista hoitaa myös puhelimitse.

Kauppakeskus Sokkarin poikkeusaukioloajat laajenevat ja kehityshankkeet etenevät8.5.2020 10:55:18 EESTTiedote

Kauppakeskus Sokkarin aukioloaikoja supistettiin koronaviruksen aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi maaliskuun lopulla. Aukioloaikojen laajentaminen arki-iltojen osalta on tullut ajankohtaiseksi, kun rajusti laskeneet asiakasmäärät ovat alkaneet kasvamaan hillitysti. Poikkeustilanteesta huolimatta Sokkarille suunniteltuja kehitys- ja rakennusprojekteja, kuten ravintolamaailman uudistaminen, uusien toimijoiden myymälätilojen rakentamiset, Mestarin Herkun täydellinen uudistaminen ja kauppakeskuksen julkisivun kunnostus, on viety suunnitelmien mukaisesti eteenpäin.

Kodin Terran aukioloaikoja laajennetaan ja puutarhan pop up -myymälät saapuvat marketien pihoihin30.4.2020 10:50:00 EESTTiedote

Kevään saapuminen on saanut pihan ja parvekkeen laittajat liikenteeseen koronasta huolimatta. Kauppa on vilkastunut selvästi Jyväskylän Kodin Terrassa, jossa aukioloaikoja laajennetaan 4.5.2020 alkaen. Kodin Terran puutarhamyymälän lisäksi myös Prismojen Kesäpihat on avattu. Tänä keväänä osa Keskimaan S-marketeista, Saleista ja ABC-liikennemyymälöistä ovat saaneet piha-alueilleen uuden puutarha pop up -myymälän.