S-market Savelan ympärivuorokautinen aukioloaika jää pysyväksi

Osuuskauppa Keskimaan S-market Savela on kokeillut lähes puolen vuoden ajan ympärivuorokautista aukioloaikaa. Hyvien kokemusten perusteella 24/7 -aukioloajasta on päätetty tehdä pysyvä ratkaisu S-market Savelassa.

S-market Savelassa aloitettiin maaliskuussa 2019 ympärivuorokautisen aukioloajan puolen vuoden kokeilujakso. Jakson aikana haluttiin selvittää, onko Jyväskylän alueella kysyntää 24/7 -aukioloajalle päivittäistavarakaupassa. Kokemukset olivat verrattain hyviä, joten Osuuskauppa Keskimaa on päättänyt muuttaa S-market Savelan ympärivuorokautisen aukioloajan pysyväksi.

Asiakkaat ovat ottaneet ympärivuorokautiset aukioloajat hyvin vastaan, kun kauppa on pystynyt palvelemaan eri rytmissä eläviä perheitä paremmin.
− Puolen vuoden kokeilujakson aikana olemme saaneet vahvistuksen siihen, että ympärivuorokautiselle aukioloajalle on kysyntää Jyväskylässä. Monet tekevät vuorotyötä ja ihmiset elävät eri vuorokausirytmeissä. Savelan lähistöllä elää paljon opiskelijoita ja lapsiperheitä, myös keskussairaalan läheisyys vaikuttaa asiakasvirtoihin, S-marketin ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen toteaa.

S-market Savela on ensimmäinen 24 h ruokakauppa Keski-Suomessa. Yöaikaan asiakkaiden ja myyjien turvallisuudesta vastaa myyjä-vartija. Kokeilujakson aikana ei ole ollut normaalista poikkeavia järjestyshäiriöitä. Myös myymälän henkilökunta on ottanut uudet aukioloajat positiivisesti vastaan.

− Vapaaehtoista henkilökuntaa on löytynyt yövuoroihin helposti – jopa tarvetta enemmän. Kuormista suurin osa puretaan yöllä, joten myös päivällä asioivien ostokokemusta on saatu parannettua, kun myymälässä on huomattavasti vähemmän purettavia lavoja ruuhkaisimpina aikoina, kertoo S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä

Lisätietoja:
Osuuskauppa Keskimaa, S-market ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen, 050 303 5277
Osuuskauppa Keskimaa, S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä, 050 321 7052

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan työyhteisötutkimuksessa koronavuonna kaikkien aikojen paras tulos27.11.2020 08:15:00 EETTiedote

Palvelualalla historiallisen vaikeasta vuodesta huolimatta Keskimaan tuoreessa henkilöstötutkimuksessa on saavutettu kaikkien aikojen paras tulos. Ihmisten turvallisuudentunne ja työtyytyväisyys ovat säilyneet tai jopa kehittyneet haastavista olosuhteista huolimatta. Vuosittain toteutettavaan työtyytyväisyystutkimukseen vastasi lähes 1700 Keskimaan työntekijää, mikä on peräti 92,7% henkilöstöstä. Tulokset paranivat edellisestä vuodesta jopa neljä pistettä, ennätykselliselle 78,2 tasolle.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja auttaa yhteen yli 101 000 keskisuomalaista16.11.2020 09:45:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä syksynä Keskimaa etsi yhteistyökumppaneita, jotka pystyvät auttamaan keskisuomalaisia kohtaamaan toisensa poikkeusaikaan sopivalla tavalla. Hakemuksia tuli yli 130 taholta, joista 56 lahjoituskohteen myötä mahdollistetaan yli 101 000 keskisuomalaista kohtaamista. Lahjoituksen kokonaissumma on lähes 138 000 euroa.

Keskimaan edustajiston vaalit vuonna 2021 – ehdokkaiden liityttävä jäseniksi viimeistään tämän vuoden aikana2.11.2020 13:55:00 EETTiedote

Osuuskaupan edustajiston vaalit järjestetään joka neljäs vuosi. Seuraavat Osuuskauppa Keskimaan edustajiston vaalit pidetään syksyllä 2021. Osuuskaupan vaaleissa voi olla ehdokkaana jäsen, joka on hyväksytty osuuskaupan jäseneksi vaalivuotta edeltäneen vuoden loppuun mennessä, on maksanut osuusmaksun, on täysivaltainen ja asuu jäsenalueella.