S-market Savelan ympärivuorokautinen aukioloaika jää pysyväksi

Osuuskauppa Keskimaan S-market Savela on kokeillut lähes puolen vuoden ajan ympärivuorokautista aukioloaikaa. Hyvien kokemusten perusteella 24/7 -aukioloajasta on päätetty tehdä pysyvä ratkaisu S-market Savelassa.

S-market Savelassa aloitettiin maaliskuussa 2019 ympärivuorokautisen aukioloajan puolen vuoden kokeilujakso. Jakson aikana haluttiin selvittää, onko Jyväskylän alueella kysyntää 24/7 -aukioloajalle päivittäistavarakaupassa. Kokemukset olivat verrattain hyviä, joten Osuuskauppa Keskimaa on päättänyt muuttaa S-market Savelan ympärivuorokautisen aukioloajan pysyväksi.

Asiakkaat ovat ottaneet ympärivuorokautiset aukioloajat hyvin vastaan, kun kauppa on pystynyt palvelemaan eri rytmissä eläviä perheitä paremmin.
− Puolen vuoden kokeilujakson aikana olemme saaneet vahvistuksen siihen, että ympärivuorokautiselle aukioloajalle on kysyntää Jyväskylässä. Monet tekevät vuorotyötä ja ihmiset elävät eri vuorokausirytmeissä. Savelan lähistöllä elää paljon opiskelijoita ja lapsiperheitä, myös keskussairaalan läheisyys vaikuttaa asiakasvirtoihin, S-marketin ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen toteaa.

S-market Savela on ensimmäinen 24 h ruokakauppa Keski-Suomessa. Yöaikaan asiakkaiden ja myyjien turvallisuudesta vastaa myyjä-vartija. Kokeilujakson aikana ei ole ollut normaalista poikkeavia järjestyshäiriöitä. Myös myymälän henkilökunta on ottanut uudet aukioloajat positiivisesti vastaan.

− Vapaaehtoista henkilökuntaa on löytynyt yövuoroihin helposti – jopa tarvetta enemmän. Kuormista suurin osa puretaan yöllä, joten myös päivällä asioivien ostokokemusta on saatu parannettua, kun myymälässä on huomattavasti vähemmän purettavia lavoja ruuhkaisimpina aikoina, kertoo S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä

Lisätietoja:
Osuuskauppa Keskimaa, S-market ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen, 050 303 5277
Osuuskauppa Keskimaa, S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä, 050 321 7052

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Osuuskauppa Keskimaa välttää lomautukset ravintolasulun aikana – ravintoloiden henkilökunnalle tarjotaan töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista1.3.2021 15:23:01 EETTiedote

Suomen hallituksen päätöksen mukaan Suomessa toteutetaan 8.3. alkava kolmen viikon sulkutila niillä alueilla, jotka ovat koronaviruksen kiihtymis- ja leviämisvaiheessa. Sulkutilan tuomat muutokset koskevat nykytiedon mukaan myös Keskimaan ravintoloita ja liikennemyymälöitä 8.3.–28.3.2021 välisellä ajalla. Osa Keskimaan ravintoloista siirtyy take away -myyntiin ja osa ravintoloista suljetaan kokonaan. Jokaiselle noin 130 keskimaalaiselle ravintola-alan ammattilaiselle, jonka työtä sulkutila koskettaa, on tarjottu töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista.

Keskimaa ottaa harppauksen ruoan verkkokaupassa – S-kaupat-palvelu käyttöön yli kymmenessä Keskimaan toimipaikassa23.2.2021 10:56:00 EETTiedote

Ruoan verkkokaupan kysyntä on ollut viime vuoden aikana vahvassa kasvussa. Osuuskauppa Keskimaan alueella ruoan verkkokaupan verkostoa on lähdetty kehittämään voimakkaasti. Uusi S-kaupat-verkkokauppapalvelu on alkuvuoden aikana laajentunut jo kahdeksaan Keskimaan S-marketiin. Ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi noutaa kätevästi noutopisteestä, toimitukset suoraan kotiin onnistuu valituista toimipaikoista.

Keskimaa onnistui päivittäistavarakaupassa – matkailu- ja ravitsemiskauppa koronakriisin kärsijänä23.2.2021 10:55:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan liikevaihto laski edellisestä vuodesta, myös tulos heikkeni merkittävästi. Toimialoista päivittäistavarakaupan myynti ja tulos nousivat reilusti, kun taas matkailu- ja ravitsemiskauppa kärsi ennennäkemättömästi koronakriisistä. Henkilökunnan työtyytyväisyys on noussut ennätyslukemiin haastavasta vuodesta huolimatta. Vuonna 2020 Investointeja jatkettiin määrätietoisesti erityisesti marketkaupan kehittämiseen.

Kutsu lehdistötilaisuuteen: Osuuskauppa Keskimaan myynti- ja tulosjulkistus ti 23.2.202116.2.2021 10:05:47 EETKutsu

Aika: Tiistai 23.2.2021 klo 10 – 11 Paikka: Teams Tervetuloa Osuuskauppa Keskimaan tulosinfoon tiistaina 23.2.2021 klo 10. Tulosinfossa julkistetaan Keskimaan vuoden 2020 myynti- ja tulosluvut sekä käydään läpi poikkeuksellisen vuoden keskeisimpiä tapahtumia. Tilaisuus järjestetään etänä Teams-sovelluksen kautta. Toimitusjohtaja Antti Määttä esittelee Keskimaan tuloksen, keskeisiä tekemisiä ja korona-ajan vaikutuksia eri toimialoihin. Lisäksi kerromme tulevaisuuden näkymistä. Market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen esittelee uutta ruoan verkkokauppapalvelua, joka on yksi Keskimaan merkittävimmistä kehittämishankkeista tänä vuonna. Tilaisuuden lopuksi on mahdollista esittää kysymyksiä. Ilmoittaudu tilaisuuteen 22.2. klo 12:00 mennessä: suvi.elonheimo-tikkanen@sok.fi Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille. Voit halutessasi lähettää ilmoittautumisen yhteydessä kysymyksiä myös etukäteen. Lämpimästi tervetuloa!

Keskimaa palkkaa satoja kesätyöntekijöitä sekä yli 500 nuorta Tutustu ja tienaa -harjoitteluun29.1.2021 08:50:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tavoitteena on työllistää kesällä 2021 useita satoja kesätyöntekijöitä sekä työelämään ensikertaa tutustuvia kesäharjoittelijoita Keskimaan myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissä eri puolilla Keski-Suomea. Hakuaika kesätöihin on 16.12.2020–7.2.2021. 15–17-vuotiaille nuorille ensikertalaisille suunnattu Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöharjoitteluhaku on avoinna 15.3.2021 asti.