S-market Tikkakoskelle kokonaisvaltainen myymäläuudistus verkkokauppapalvelu huomioiden

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Tikkakosken. S-marketin myymäläilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi ja samalla kaikki vanhat kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Uudistus mahdollistaa valikoimien laajentamisen sekä ruoan verkkokaupan taustatoimintojen kehittämisen. Uudistustyöt alkavat osittain jo syksyllä 2020, remontti valmistuu kokonaisuudessaan maaliskuussa 2021.
S-market Tikkakoski uudistetaan kokonaisvaltaisesti uuden S-market ilmeen mukaiseksi. Kuva: Keskimaan arkisto.

Suomen kaikki S-marketit uudistetaan tämän ja seuraavan vuoden aikana, yli 400 myymälää saa uuden konseptin mukaisen ilmeen.

− Me Keskimaalla olemme aloittaneet S-marketien uudistamiset alkuvuodesta ja Tikkakosken S-market on nyt jo 17. uudistettava S-market. Kaiken kaikkiaan meillä on 24 S-marketia, joista jokaisen ilme uudistuu vuoteen 2022 mennessä, taustoittaa Osuuskauppa Keskimaan ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen.

Tikkakosken S-marketissa syksyllä alkavassa uudistuksessa myymälän ilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi. Miljööuudistuksen lisäksi myymälän kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten ja samalla hyllyjen uudella sijoittelulla myymäläkierrosta saadaan toimivampi kokonaisuus. Valmistelevat työt taustatiloissa alkavat lokakuussa. Pullonpalautus sujuvoituu merkittävästi marraskuussa, kun järjestelmä uudistetaan kahden automaatin kokonaisuudeksi. Myymälän kalusteiden vaihdot toteutetaan tammi-helmikuussa 2021.

− Haluamme tarjota asiakkaillemme Tikkakoskella entistäkin toimivamman ja viihtyisän myymälän, jonka valikoiman suunnittelussa on kuunneltu asiakkaiden toiveita. Uudistuksen myötä saamme lisää hyllytilaa myymäläämme, joten meillä on nyt mahdollisuus laajentaa valikoimiamme asiakkaidemme toiveiden pohjalta. Muutosten yhteydessä tuomme tikkakoskelaisille helppokäyttöisen ja kätevän ruoan verkkokauppapalvelun tuomaan helpotusta arjen kiireisiin, iloitsee S-market Tikkakosken marketpäällikkö Marita Schroderus

Merkittävimmät valikoimien parannukset tulevat leikkeleisiin, ruokamakkaroihin, juustoihin, texmexiin, pastoihin, eläintenruokiin ja erikoisoluisiin. Tuotteiden esillepanot muuttuvat entistä houkuttelevimmiksi.

− S-market Tikkakoski on avattu vuonna 1999 ja osa kylmäkalusteista on tuolta ajalta, eli elinkaarensa loppupuolella. Nyt on tullut aika uudistaa koko myymälän ilme modernimmaksi ja vastaamaan uutta S-market ilmettä. Uudistuksen myötä kaikki myymälän kalusteet uusitaan. Kylmäkalusteet vaihdetaan ovellisiin ja energiatehokkaisiin, nykystandardien mukaisiin kalusteisiin, toteaa Schroderus.

Keskimaa on sitoutunut parantamaan liiketoimintansa ympäristövaikutuksia ja tukemaan ekologisesti vastuullista toimintaa. Hiilijalanjäljen ja kulutuksen pienentämiseksi energianhankintaa ja -käyttöä optimoidaan ja uudistetaan jatkuvasti. S-market Tikkakosken entiset kylmä- ja pakastekalusteet ovat jo käyttöikänsä päässä, joten ne vaihdetaan uudistuksen yhteydessä waterloop-tekniikalla toimiviin, ovellisiin kylmäkalusteisiin. Uusilla kylmäkalusteilla tavoitellaan jopa 30 %:n vuosittaisia säästöjä sähkön kulutuksessa.

Lokakuussaalkavan remontin uudistustyöt pyritään tekemään mahdollisimman pienin häiriöin, joten osa remontin vaiheista toteutetaan yöaikaan. Uudistus valmistuu maaliskuussa 2021. Myymäläuudistuksen kustannusarvio on noin 1 000 000 €.

Osuuskauppa Keskimaa, Marita Schroderus, marketpäällikkö, 010 767 4134, Marita.Schroderus@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Jarno Minkkinen, S-market ryhmäpäällikkö, 010 767 3039, jarno.minkkinen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan Ilo auttaa 2024 -lahjoituksella järjestetään ikäihmisille digitaitojen koulutusta25.3.2024 09:35:48 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on valinnut kumppanit vuoden 2024 Ilo auttaa -hyväntekeväisyyslahjoituksen toteuttamiseen, mikä kohdistuu ikäihmisten digitaitojen kartuttamiseen. Ikäihmisille järjestetään tulevan kevään ja syksyn aikana maksuttomia digitaitojen valmennuksia sekä koulutetaan digitaitojen vertaisopastajia eri puolille Keski-Suomea. Yhteistyökumppanina koulutuksia järjestävät Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry ja Eläkeliiton Keski-Suomen piiri ry.

Keskimaan marketkaupan johtoa vahvistetaan21.2.2024 10:25:00 EET | Tiedote

Keskimaan marketkaupan johtoa vahvistetaan vastaamaan entistä paremmin tämän päivän toimintaympäristön tarpeita, kun keskijohtoon perustetaan kaksi uutta roolia. Keskimaan yhteensä 28* S-marketin johtaminen jaetaan kahden ryhmäpäällikön sijaan jatkossa kolmelle ryhmäpäällikölle, kun taas Keskimaan Prismojen johtamisesta kokonaisvastuu siirtyy kahden Prismajohtajan sijaan yhdelle Prismajohtajalle. Lisäksi marketkaupan asiantuntijapalveluiden kehittämiseen ja johtamiseen perustetaan uusi ryhmäpäällikön rooli. Marketkaupan johdon uusi organisaatio on voimassa 1.4.2024 alkaen.