S-Pankin huhti-kesäkuun tulos lähes kolminkertaistui vuodentakaisesta

S-Pankki julkaisee ennakkotietoja vuoden toisen neljänneksen ja ensimmäisen vuosipuoliskon tuloksestaan. Samalla S-Pankki nostaa näkymiään vuodelle 2021.

S-Pankki julkaisee ennakkotietoja tuloksestaan huhti-kesäkuussa ja ensimmäisellä vuosipuoliskolla.

Vuoden toisen neljänneksen liikevoiton arvioidaan olevan 7,7 miljoonaa euroa (2,7). Vuodentakaiseen verrattuna liikevoitto on lähes kolminkertainen. Koko ensimmäisen vuosipuoliskon liikevoiton arvioidaan olevan 14,2 miljoonaa euroa (6,6).

Luvut perustuvat alustaviin, tilintarkastamattomiin tietoihin. S-Pankki julkaisee puolivuosikatsauksensa ajalta 1.1.–30.6.2021 torstaina 29.7.2021.
S-Pankki arvioi hyvän tuloskehityksen jatkuvan jälkimmäisellä vuosipuoliskolla ja nostaa näkymiään vuodelle 2021.

Uuden arvion mukaan vuoden 2021 liikevoitto ylittää edellisvuoden tason. Aiemman arvion mukaan liikevoiton odotettiin pysyvän vuonna 2021 samalla tasolla kuin edellisvuonna. Positiivisista näkymistä huolimatta talouden elpymiseen liittyy yhä epävarmuutta.

S-Pankki tuo markkinoille listaamattomiin yhtiöihin sijoittavan rahaston25.5.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Moni sijoittaja hyötyisi sijoitustensa hajauttamisesta perinteisten omaisuusluokkien, kuten osake- ja korkosijoitusten, ulkopuolelle. Listattuihin yhtiöihin verrattuna pörssin ulkopuolisiin yhtiöihin sijoittaminen on kuitenkin työläämpää. Uusi erikoissijoitusrahasto tarjoaa kätevän väylän pääomasijoituksiin, joka on auki myös muille kuin suurille institutionaalisille sijoittajille.