S-Pankin rahastot kehittämässä Tammelan stadionia Tampereella

Tampereen keskustan lähistöllä sijaitsevaan Tammelan kaupunginosaan rakennetaan uusi stadion, liikekeskus, asuntoja sekä pysäköintilaitos. Noin 8 000 katsojan stadionista kaavaillaan Tampereen ykkösjalkapallokenttää ja alue kehittyy vauhdikkaasti eteenpäin.

Tammelan Stadion

S-Pankki-konserniin kuuluvien yhtiöiden hallinnoimat rahastot osallistuvat Tammelan stadion -hankkeeseen.

Vuosille 2021–2023 ajoittuvassa hankkeessa Tampereen ydinkeskustan itäpuolella sijaitsevaan Tammelan kaupunginosaan valmistuu uusi stadion, jossa on paikat noin 8 000 katsojalle. Lisäksi alueelle toteutetaan liiketiloja sekä rakennetaan uusia asuntoja ja pysäköintilaitos.

Mukana kehittämässä aluetta ovat S-Pankki-konserniin kuuluvien yhtiöiden hallinnoimat tonttirahastot. S-Pankki Tontti Erikoissijoitusrahasto sijoitti aiemmin syksyllä tonttiin, jolle rakennusyhtiö YIT rakentaa As Oy Tampereen Vapari -nimisen asuinkerrostalon. Suljettu vaihtoehtorahasto FIM Tonttirahasto I Ky taas on sijoittanut tontteihin, joille Pohjola Rakennus toteuttaa As Oy Tampereen Victoria- ja As Oy Tampereen Vesta -asuinkerrostalot.

”Tampereen seutu kasvaa tällä hetkellä vauhdikkaasti, ja kysyntää on erityisesti hyvien kulkuyhteyksien ja palveluiden äärellä sijaitseville asunnoille”, kertoo rahastonhoitaja Ville Vääränen, joka luotsaa molempia rahastoja.

Stadionille rakennettavat liikekeskuksen ja uuden pysäköintilaitoksen on hankkinut omistukseensa puolestaan Terrieri Kiinteistöt Ky -rahasto, joka osti kokonaisuuden YIT:ltä joulukuussa. Terrieri Kiinteistöt Ky on S-Pankki Pääomarahastot Oy:n hallinnoima vaihtoehtorahasto, joka sijoittaa kiinteistökehityshankkeisiin. Liikekeskuksen tilojen pinta-ala on yhteensä 3 300 neliömetriä.

”Tammelan stadionin sijainti on erinomainen ja alueella on erityinen paikka tamperelaisten sydämissä. Näemme Tammelan seudussa paljon potentiaalia ja olemme iloisia siitä, että voimme olla mukana kehittämässä aluetta”, Terrieri Kiinteistöjen rahastonhoitaja Eero Ojala sanoo.

Heinäkuussa alkaneen Tammelan Stadion -hankkeen on määrä valmistua marraskuussa 2023.

Ville Vääränen, rahastonhoitaja, tonttirahastot, p. 050 322 9988, ville.vaaranen@s-pankki.fi
Eero Ojala, rahastonhoitaja, Terrieri Kiinteistöt Ky, p. 040 560 1243, eero.ojala@s-pankki.fi

Tammelan Stadion

+358 50 573 5855http://www.s-pankki.fi