S-Pankki ja Fennia ovat saaneet päätökseen Fennia Varainhoito -yrityskaupan

S-Pankki ja Fennia ovat saaneet onnistuneesti päätökseen yrityskaupan, jossa pankki ostaa Fennia-konsernin varainhoito- ja kiinteistösijoituspalvelut. Kauppa nostaa S-Pankin yhdeksi Suomen merkittävimmistä kiinteistövarainhoitajista. Fennia keskittyy jatkossa entistä voimakkaammin ydinliiketoimintaansa.

Vakuutuskonserni Fennian varainhoito- ja kiinteistösijoituspalvelut siirtyvät S-Pankin omistukseen.

S-Pankki ja Fennia ovat saaneet päätökseen yrityskaupan, jossa vakuutuskonserni Fennian varainhoito- ja kiinteistösijoituspalvelut siirtyvät S-Pankin omistukseen.

Fennia Varainhoito Oy ja sen tytäryhtiö Fennia Kiinteistöt Oy liitetään osaksi S-Pankin Varallisuudenhoitoliiketoimintaa. Kauppa julkistettiin 20.5.2020, ja Finanssivalvonta sekä Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyivät sen heinäkuussa.

”Me S-Pankissa haluamme mahdollistaa vähän rahakkaamman huomisen jokaiselle. Huolehdimme jo satojen tuhansien suomalaisten sijoituksista rahastojemme avulla ja tämä kauppa auttaa meitä tuottamaan lisää hyödyllisiä palveluita asiakkaillemme – olivatpa he sitten institutionaalisia sijoittajia, yksityispankkiasiakkaita tai ensimmäistä kertaa elämässään sijoittavia mikrosäästäjiä”, S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula sanoo.

Ylihurulan mukaan yrityskauppa on hyvä osoitus siitä, että S-Pankilla on kykyä ja halua hyödyntää mahdollisuudet kasvuun. S-Pankin Varallisuudenhoitoliiketoiminnan johtaja Hanna Porkka kertoo olevansa innoissaan kaupasta.

”Minulla on ilo toivottaa tervetulleiksi S-Pankkiin monia uusia osaavia kollegoita. Heillä on ainutlaatuista osaamista varainhoidossa, minkä turvin voimme täydentää nykyisiä tuotteitamme ja palveluitamme asiakkaillemme erityisesti kiinteistösijoittamisessa sekä kiinteistörahastoissa”, Porkka sanoo. Yrityskaupan myötä S-Pankin Varallisuudenhoitoliiketoimintaan kuuluva FIM Varainhoito Oy hoitaa merkittävää osaa koko Fennia-konsernin varallisuudesta.

"Olemme erittäin tyytyväisiä, että Fennia Varainhoito ja Fennia Kiinteistöt ovat löytäneet hyvän kodin S-Pankista. Meidän on nyt aika keskittyä entistä voimakkaammin ydinliiketoimintaamme, jotta voimme strategiamme mukaisesti olla tulevaisuudessa vakuutusalan asiakaslähtöisin toimija. Olemme keskellä suurta uudistumisprosessia, Tulevaisuuden Fennia -hanketta, jonka myötä voimme vastata asiakkaidemme, henkilöstömme ja yhteistyökumppaneidemme tarpeisiin muuttuvassa toimintaympäristössä", Fennian konsernijohtaja ja Fennia Varainhoidon hallituksen puheenjohtaja Antti Kuljukka sanoo.

Fennialta ostetuissa yhtiöissä työskentelee noin 40 ammattilaista, joista merkittävä osa siirtyy vanhoina työntekijöinä S-Pankkiin, loput henkilöstöstä jää Fennia-konserniin.
Kaupan myötä Fennian kiinteistörahastot siirtyvät S-Pankille. S-Pankki pyrkii tuomaan rahastot verkkopankkiinsa mahdollisimman pian.

Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki, +358 10 768 2100, pekka.ylihurula@s-pankki.fi

Hanna Porkka, johtaja, Varallisuudenhoitoliiketoiminta, S-Pankki, +358 50 596 1150, hanna.porkka@s-pankki.fi

Antti Kuljukka, konsernijohtaja, Fennia-konserni, +358 40 840 0066, antti.kuljukka@fennia.fi

S-Pankin Rahastopörssi: Koronakevät yllätti – huolista huolimatta uusia säästäjiä virtasi yhdistelmärahastoihin27.7.2020 09:00:00 EESTTiedote

Koronavuoristorata on heilutellut rahoitusmarkkinoita tänä vuonna. Yhä useampi säästäjä on nähnyt markkinalaskun mahdollisuutena lähteä mukaan kartuttamaan tuottoja, sillä vuoden toisella neljänneksellä yhdistelmärahastoihin tuli uusia osuudenomistajia toiseksi eniten viiteen vuoteen. Ainekset rahastojen suosion jatkolle ovat kasassa.