S-Pankki ja Visa jatkavat entistäkin sujuvamman maksamisen kehittämistä

Suomalaisilla on käytössään 2,3 miljoonaa S-Etukortti Visaa ja jo joka kymmenes Suomessa tehty ostos maksetaan S-Pankin kortilla. Uusitun yhteistyösopimuksen myötä S-Pankki ja Visa jatkavat entistä paremman ja turvallisemman maksamisen kehittämistä.

Suomalaisten lompakosta löytyy 2,3 miljoonaa S-Etukortti Visaa. Yhteistyö Visan kanssa tekee mahdolliseksi yhä parempien maksamisen palvelujen tarjoamisen S-Pankin asiakkaille tulevina vuosina. S-Pankki ja Visa ovat solmineet sopimuksen yhteistyön jatkamisesta.

”Visa toimii maailman joka kolkassa, yli 200 maassa, joten se on meille erinomainen kumppani maksamisen palvelujen kehittämiseen. Yhdessä teemme maksamisesta yhä turvallisempaa ja helpompaa”, kertoo S-Pankin korttien tuoteryhmäpäällikkö Marketta Lundell.

“Olemme iloisia, että uuden sopimuksen myötä menestyksekäs yhteistyömme S-Pankin kanssa saa jatkoa. Visa haluaa tuoda toimintaansa Helsingissä ja Pohjoismaissa paikallisemmalle tasolle, jotta saamme uudet innovaatiomme ja teknologiamme paremmin asiakkaidemme käyttöön. Tämän vahvan paikallisen osaamisen myötä voimme myös syventää yhteistyötämme S-Pankin kanssa ja tukea heitä korttiliiketoimintansa kasvattamisessa”, kertoo Visan tuore Suomen, Ruotsin ja Baltian maajohtaja Riikka Salminen.

S-Pankin korttimaksut tuplaantuneet kolmessa vuodessa

Viimeisen kolmen vuoden aikana S-Etukortti Visalla maksaminen on jopa tuplaantunut ja jo joka kymmenes suomalaisella pankkikortilla tehty ostos maksetaan S-Pankin kortilla. S-Etukortti Visan käyttö lisääntyy vauhdilla erityisesti verkossa ja ulkomailla maksaessa.

”Asetimme kolme vuotta sitten kovan tavoitteen tuplata S-Pankin kortilla maksaminen, ja saavutimme sen reippaasti. Odotamme, että S-Etukortti Visasta tulee yhä useammalle suomalaiselle lompakon ykköskortti, jota käytetään maksamiseen niin S-ryhmässä kuin sen ulkopuolellakin”, Lundell sanoo.

Visa-kortilla on maailmanlaajuisesti 2,5 miljardia käyttäjää. Viime vuonna Visalla tehtiin 109 miljardia maksutapahtumaa.

Lisätietoja

Marketta Lundell, korttien tuoteryhmäpäällikkö, S-Pankki, p. 040 505 8858, marketta.lundell@s-pankki.fi

Riikka Salminen, Visan Suomen, Ruotsin ja Baltian maajohtaja, p. 040 708 8678, salminer@visa.com

S-Pankin korttien tuoteryhmäpäällikkö Marketta Lundell ja Visan Suomen, Ruotsin ja Baltian maajohtaja Riikka Salminen

S-Pankin Rahastopörssi: Koronakevät yllätti – huolista huolimatta uusia säästäjiä virtasi yhdistelmärahastoihin27.7.2020 09:00:00 EESTTiedote

Koronavuoristorata on heilutellut rahoitusmarkkinoita tänä vuonna. Yhä useampi säästäjä on nähnyt markkinalaskun mahdollisuutena lähteä mukaan kartuttamaan tuottoja, sillä vuoden toisella neljänneksellä yhdistelmärahastoihin tuli uusia osuudenomistajia toiseksi eniten viiteen vuoteen. Ainekset rahastojen suosion jatkolle ovat kasassa.