S-Pankki on Suomen vastuullisin pankki

Suomalaiset valitsivat S-Pankin jo kuudennen kerran peräkkäin Suomen vastuullisimmaksi pankiksi. Kotimaiset brändit olivat kärjessä muillakin toimialoilla, mutta selvimmin luottamus suomalaisiin toimijoihin näkyy pankkien vertailussa.

S-Pankki säilytti paikkansa Suomen vastuullisimpana pankkina vuosittaisessa Sustainable Brand Index -tutkimuksessa, jossa tutkitaan suomalaiskuluttajien näkemyksiä eri alojen vastuullisimmista toimijoista.

”Tämä on hieno luottamuksen osoitus S-Pankissa päivittäin tehtävälle työlle ja haluamme olla reiluin pankki myös tulevaisuudessa. Uskon, että suomalaiset arvostavat helppoutta pankkiasioiden hoitamisessa, maksuttomia palveluitamme sekä laajaa verkostoamme ja aukioloaikojamme”, kertoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Kotimaisuus ja osuustoiminnallisuus kovaa valuuttaa pankkimaailmassa

S-Pankin jälkeen seuraaville sijoille vertailussa tulivat OP, Säästöpankki ja POP Pankki.

”Suomalaiskuluttajat arvostavat kotimaisuutta ja osuustoiminnallista arvopohjaa. Tämä näkyy erityisen hyvin pankkeja vertailtaessa: suomalainen pankki herättää kuluttajissa enemmän luottamusta”, sanoo Sustainable Brand Indexin toimitusjohtaja Erik Hedén.

Sustainable Brand Index on Pohjoismaiden laajin vastuullisuustutkimus, jossa kuluttajat arvioivat brändejä sen mukaan, kuinka vastuullisina niitä pitävät. S-ryhmä pärjäsi muutenkin hyvin vertailussa, sillä oman alansa kärkeen nousivat myös Sokos Hotellit ja Prisma.

Suomessa tutkimukseen vastasi 9 600 yli 16-vuotiasta vastaajaa. Brändien lisäksi tutkimuksessa selvitetään trendejä ja vastuullisen kuluttamisen ajureita. Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä yleisen bränditietoisuuden perusteella. Kysely pohjautuu sosiaalisen- ja ympäristövastuun osalta YK:n Global Compact -aloitteen kymmeneen periaatteeseen.

Suomen vastuullisimmat pankit, Sustainable Brand Index -tutkimus

1. S-Pankki
  2. OP
  3. Säästöpankki
  4. POP Pankki
  5. Aktia
  6. Danske Bank
  7. Nordea
  8. Handelsbanken

Sustainable Brand Index on Pohjoismaiden laajin vastuullisuustutkimus, joka on toteutettu vuosittain vuodesta 2011 lähtien. Vuoden 2018 tutkimuksessa haastateltiin yhteensä noin 40 000 vastaajaa Pohjoismaissa: 16 600 Ruotsissa, 6 200 Norjassa, 7 000 Tanskassa ja 9 600 Suomessa. Tutkimusten kohderyhmänä ovat 16–70-vuotiaat kyseisissä maissa. Otos edustaa kyseisen maan väestörakennetta. Haastattelut tehtiin tammi–maaliskuussa 2018.

S-Pankki on suomalainen pankki, jonka tavoitteena on tuottaa ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä pankkipalveluita. Se tarjoaa 3 miljoonalle asiakkaalleen kattavat palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki panostaa vahvasti digitaalisuuteen ja asiakkaidensa arjen helpottamiseen. Niinpä se palvelee asiakkaitaan kattavasti verkkopankissa, S-mobiilissa, puhelinpalvelussa, sosiaalisessa mediassa sekä noin 700:ssa S-ryhmän toimipaikassa kautta maan. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin omistavat SOK, S-ryhmään kuuluvat alueosuuskaupat, LähiTapiola Vahinkovakuutus, LähiTapiola Henkiyhtiö, LähiTapiolan alueyhtiöt ja Elo, ja sen palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus.

S-Pankki mukaan hillitsemään isoimpia saastuttajia25.9.2018 07:00Tiedote

S-Pankin varallisuudenhoito liittyy jäseneksi Climate Action 100+ -hankkeeseen. Kyseessä on projekti, jossa sijoittajat ympäri maailman vaikuttavat järjestelmällisesti planeettamme suurimpiin saastuttajiin. Vaikuttamisen kohteena olevat runsaat sata yhtiötä ovat maailman merkittävimpiä kasvihuonepäästöjen aiheuttajia. Siksi niiden päätökset vaikuttavat keskeisesti siihen, että Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteet saavutetaan.

S-Pankilta Suomen ensimmäinen mikrosäästämisen palvelu: Säästäjä21.9.2018 08:15Tiedote

Suomalainen makuuttaa ylimääräisiä rahojaan perinteisesti tuottamattomalla pankkitilillä. Sijoittaminen on liian vaikeaa ja moni ajattelee sen kuuluvan vain rikkaille. Tämä on S-Pankin mielestä väärin, sillä mahdollisuuden panna omat rahat tuottamaan pitäisi olla jokaisen oikeus. Nyt pankki ravistelee sijoitusalan luutuneita rakenteita ja julkaisee markkinoiden ensimmäisen mikrosäästämisen palvelun: Säästäjän avulla jokainen meistä voi alkaa rakentaa rahakkaampaa huomista.