S-ryhmä ja Swappie tekevät älypuhelimien uusiokäytöstä helpompaa

S-ryhmä ja kunnostettuja iPhoneja myyvä Swappie aloittavat yhteistyön. Yhteistyö alkaa Tampereella Prisma Kalevassa, jonka infopisteeseen avataan lokakuun alussa ensimmäinen Swappielle myytyjen käytettyjen iPhone-puhelimien keräyspiste. Tavoitteena on madaltaa asiakkaiden kynnystä laittaa tarpeettomat älypuhelimet kiertoon tuomalla keräyspiste kauppareissun yhteyteen.

Prisma Kalevassa avataan Swappien keräyspiste.

Suomalaisilla makaa käytettyjä älypuhelimia kaappien perällä, mutta moni lykkää puhelimen kierrätystä. Swappien tekemän tutkimuksen mukaan valtaosa haluaa jättää käytetyn puhelimen myymälään tai fyysiseen keräyspisteeseen postittamisen sijaan.

”Totesimme, että tässähän me voimme auttaa. Kun kierrättämiseen liittyvät palvelut tuodaan lähelle arjen asiointia, kynnys niiden hyödyntämiseen madaltuu. Haluamme auttaa asiakkaitamme tekemään kestäviä valintoja ja etsimme jatkuvasti uusia ratkaisuja asiakkaidemme avuksi”, sanoo käyttötavarakaupan johtaja Virpi Viinikainen S-ryhmästä.

“On hienoa, että pääsemme juuri Pirkanmaalla tarjoamaan palvelua ensimmäisenä asiakkaillemme. Tässä ajassa taloudellisesti fiksujen ja samalla kestävään kuluttamiseen liittyvien palveluiden tärkeys korostuvat entisestään”, Pirkanmaan Osuuskaupan palveluliiketoiminnan kehityspäällikkö Mia Häkkinen sanoo.

”83 prosenttia älypuhelimien päästöistä syntyy tuotannon, kuljetuksen ja ensimmäisen vuoden käytön aikana. Kun vanha älypuhelin kunnostetaan uudenveroiseksi ja myydään eteenpäin, vähennetään alan päästöjä merkittävästi. Yhteistyö S-ryhmän kanssa tekee koko prosessista, ja samalla kiertotalouden tukemisesta, vielä helpompaa”, sanoo Swappien VP Supply and Business Acceleration Pekka Vanne.

S-ryhmän ja Swappien puolen vuoden kokeilujaksolla kerätään oppeja ja asiakkaiden palautetta palvelun jatkokehittämiseksi. Askeleet kiertotalouden edistämiseksi ovat tärkeä osa S-ryhmän vastuullisuusohjelmaa, jonka yksi keskeinen tavoite on kestävän kuluttamisen edistäminen yhdessä asiakkaiden kanssa.

Asiakkaille palvelun käyttö on tehty yksinkertaiseksi. Asiakkaat aloittavat älypuhelimensa myymisen osoitteessa swappie.fi/myy/prisma ja vievät tämän jälkeen kauppareissunsa yhteydessä puhelimensa pakkaamatta Prisma Kalevan infopisteen asiakaspalvelijalle, josta ne toimitetaan edelleen Swappielle.

Virpi Viinikainen, käyttötavarakaupan johtaja, S-ryhmä, puh. 010 768 1080, virpi.viinikainen(at)sok.fi
Mia Häkkinen, palveluliiketoiminnan kehityspäällikkö, Pirkanmaan Osuuskauppa, puh. 010 767 2527, mia.k.hakkinen(at)sok.fi

Prisma Kalevassa avataan Swappien keräyspiste.

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

ABC-latausasemia on pian jo 200 – Suomen suurin sähköautojen teholatausverkosto kasvaa ennakoitua nopeammin1.12.2022 09:13:54 EET | Tiedote

Lähes kahdensadan aseman ja yli tuhannen latauspisteen verkosto laajenee parhaillaan täysin uusille alueille. Muun muassa Pohjois-Savo ja Salon seutu saavat pian ensimmäiset ABC-latausasemansa. Viime aikoina asemien määrä on kasvanut erityisesti Pohjois-Suomessa. ABC-latauksen hinnat laskivat tänään sähkön arvonlisäverokannan alennuksen myötä.

Hinta, helppous ja hyvinvointi korostuvat nyt ruokaostoksilla, vaikkakin yksilöllisinä valintoina30.11.2022 11:00:00 EET | Tiedote

Ruoan hinta puhuttaa nyt ehkä enemmän kuin koskaan. Hinta onkin tällä hetkellä merkittävin ruoan ostamiseen vaikuttava asia. Muita tämän hetken merkittävimpiä trendejä ovat helppous ja hyvinvointi. Kuluttajakäyttäytyminen on myös yhä näkyvämmin yksilöllistä: siinä missä valtatrendinä vastuulliset valinnat uhkaavat monella jäädä hintaherkkyyden alle, on tietyille asiakasryhmille samaan aikaan vastuullisuus tärkein asia ruokakaupassa.

Black Fridayn hiteissä näkyy nyt kriisitalveen varautuminen ja elintarvikkeet – Prisman asiantuntijat kertovat mistä tuotteista saa tänä vuonna parhaat säästöt21.11.2022 08:41:03 EET | Tiedote

Prisman myyntipäälliköt ennustavat tämän vuoden Black Friday -alennuksien nousevan nykyisen hintakehityksen vuoksi entistä merkittävämpään rooliin. Tällä kertaa Black Friday -hiteiksi ennustetaan perinteisen viihde-elektroniikan lisäksi muun muassa toppahousuja, kahvia, virvoitusjuomia sekä varavirta-asemaa.