S-ryhmä lennätti Kiinasta Suomeen rahtikoneellisen koronan kotitestejä – myymälöissä huomenna tiistaina

Finnairin rahtikone täynnä kotitestejä laskeutui Suomeen torstaina. Lasti on purettu ja lähtee maanlaajuiseen jakeluun Sipoon logistiikkakeskuksesta. Tiistaina tämä erä antigeenitestejä on myynnissä 1041:ssä S-ryhmän myymälässä ympäri Suomea.

”Nyt saapuneet antigeenitestit ovat nimeltään Alltest. Näissä testeissä näyte otetaan nenästä. Olemme myyneet korona-aikana jo 1 150 000 kotitestiä ja kysyntä on kiihtynyt koko ajan. Viime viikolla testejä myytiin 366 000 kappaletta”, myyntipäällikkö Juhani Haara S-ryhmän marketkaupasta kertoo.

S-ryhmä laski testien hintaa 1.1.2022 alkaen. Uudet hinnat ovat siitä lähtien olleet 3,89 euroa per testi tai 19,45 euroa per viiden kappaleen pakkaus.

”Kiinasta Suomeen lentorahtina tuodun erän avulla saamme pidettyä testien saatavuuden hyvällä tasolla. Viestimme kuluttajille on, ettei kotitestejä tarvitse varastoida kotiin. Muutama kappale omassa hyllyssä riittää ja S-kaupasta saa lisää. Testejä voi tilata myös ruoan verkkokaupastamme”, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho toteaa.

Prismoissa on edelleen saatavilla myös koronan kotitestien aiempaa täydennyserää, jota myydään ainoastaan Prismojen infopisteillä. Syynä tähän järjestelyyn ovat pakkauksista puuttuvat suomen- ja ruotsinkieliset käyttöohjeet.

Lisätietoa koronan kotitesteistä löydät THL:n sivuilta. S-ryhmän kaupoissa myytävät antigeenitestit soveltuvat akuutin koronatartunnan toteamiseen. Antigeenitestit tunnistavat tartunnan parhaiten, kun oireiden alkamisesta on kulunut korkeintaan viisi päivää. Huomioitavaa on, ettei kotitesti korvaa terveydenhuollossa tehtävää koronatestiä.

Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, sampo.paallysaho@sok.fi, puh. 010 7680665
Juhani Haara, myyntipäällikkö, S-ryhmän marketkauppa, juhani.haara@sok.fi, puh. 010 768 0628

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten ostavan nyt pääosin FFP2-hengityssuojaimia – kahdeksan rahtikoneellista turvaamaan kasvomaskien saatavuutta14.1.2022 08:30:00 EET | Tiedote

S-ryhmä täydentää nyt marketkaupan myymälöihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku, Kodin Terra) sekä ABC-liikenneasemille nyt toden teolla FFP2-hengityssuojaimia, joiden kysyntä on hurjassa kasvussa. Saatavuus on hyvä ja varastoja täydennetään etupainotteisesti. Tämän vuoden puolella S-ryhmän varastolle on Finnairin koneilla lennätetty noin 20 miljoonaa FFF2-suojainta ja myös kirurgisia suu-nenäsuojaimia on täydennetty 10 miljoonalla kappaleella.

Neljässä kuukaudessa jo puoli miljoonaa Falleroa myyty – Suomalainen menestysresepti -kilpailu on ruoka-alan hittitehdas11.1.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Järjestyksessään kolmas Suomalainen menestysresepti -voittaja, turkulaisen ravintolan tuotekehityksestä S-ryhmän kauppojen hyllyille ponnistanut härkäpapufalafel Fallero, on ollut huikea menestys. Myös edellisten kausien voittajat Boltsi ja Rostis ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi. Kilpailusta on muodostunut merkittävä ponnahduslauta kotimaisten pienten ja keskisuurten yritysten uusille tuotteille. Nyt etsitään seuraavaa menestysreseptiä.