SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä mukaan Women’s Empowerment Principles -sitoumukseen

Jaa
YK:n tasa-arvojärjestöllä UN Women ja YK:n yritysvastuualoitteella UN Global Compact on naisten voimaannuttamiseksi laaditut periaatteet Women’s Empowerment Principles. S-ryhmä liittyy periaatteisiin maailmalla sitoutuneiden suuryritysten joukkoon, tavoitteenaan edistää työelämän tasa-arvoa ja tukea laajasti inkluusion ja monimuotoisuuden toteutumista.

– Periaatteilla edistetään naisten vaikutusmahdollisuuksia ja tasa-arvoa työpaikoilla. Se on tärkeää Suomessa ja erityisesti maailmalla. Sitoumuksen allekirjoittamalla tuemme tätä pyrkimystä ja lähetämme signaalin sidosryhmiemme suuntaan ja globaalien hankintaketjujemme toimijoille. Käytännössä tasa-arvo tarkoittaa esimerkiksi samaa palkkaa samasta työstä ja nollatoleranssia seksuaaliselle häirinnälle, toteaa henkilöstöjohtaja Susa Nikula SOK:lta.

S-ryhmässä etsitään parhaillaan keinoja edistää monimuotoisuutta ja yhdenvertaisuuden kokemusta laajasti, useasta näkökulmasta tarkasteltuna.

– Sukupuolten välisen tasa-arvon toteutuminen on yksi kehitysasioista, joihin haluamme sitoutua työnantajana. Naisvaltaisella alalla näkökulma on hyvin tärkeä, onhan työntekijöistämme 78 % naisia. Voimme esimerkiksi tukea voimakkaammin sitä, että naisia hakeutuu entistä enemmän myös ylimpiin johtotehtäviin – esimiehistössämmehän naisia on meillä perinteisesti runsaasti, Susa Nikula kuvailee.

Osana periaatteisiin sitoutumista S-ryhmä osallistuu lokakuussa 2020 juuri startanneeseen WEPs Activator -kehittämisohjelmaan, jota koordinoivat UN Women sekä eurooppalaisten yritysten sosiaalista vastuuta edistävä ja kehittävä järjestö amfori.

–  Ohjelman ja verkoston kautta saamme työkaluja sukupuolinäkökulman huomioimiseen työnantajana ja hankintaketjuissa toimiessamme. Saamme myös näkökulmia henkilöstö- ja vastuullisuustyömme kehittämiseen ja mahdollisuuden oppia organisaationa. Tämä auttaa meitä nykytilamme analysoinnissa, konkreettisten tavoitteiden asettamisessa ja toimenpideohjelmamme työstämisessä tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden kehittämiseksi, vastuullisuusjohtaja Nina Elomaa SOK:lta sanoo. 

 

Lisätiedot:

Susa Nikula, henkilöstöjohtaja, SOK

Nina Elomaa, vastuullisuusjohtaja, SOK

Nina Meincke, johtaja, keskitetyt HR-palvelut ja D&I, SOK

Tiedustelut S-ryhmän viestintään: viestinta@sok.fi

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote

Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.

Prisman data näyttää: Suomalaisten tapa grillata on murroksessa – nyt halutaan pitkää nautintoa8.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Koronavuosina suomalaiset panostivat kalliiden ja hienojen grillien ostamiseen, mutta nyt suunta on kääntynyt, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tällä hetkellä suomalaiset hakevat grillauksesta uudella tavalla pitkäkestoisia elämyksiä, mistä kertoo muun muassa savustuslastujen ja erityisesti pitkään hauduttamiseen soveltuvien digitaalisten paistomittareiden myynnin merkittävä kasvu. Ylipäätänsä grillauksen lisävarusteisiin satsataan nyt uudella innolla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye