S-ryhmä palkkaa noin 14 000 kesätyöntekijää – Tavoitteena tarjota yhtä monta positiivista kokemusta työelämästä

S-ryhmä työllistää kesällä 2020 ympäri Suomen noin 14 000 nuorta myymälöissä, ravintoloissa ja hotelleissaan. S-ryhmä on tänäkin vuonna yksi Vastuullinen kesäduuni -kampanjan pääyhteistyökumppaneista: ”Haluamme olla Suomen vastuullisin ensimmäisten työkokemusten tarjoaja!”

− Ykköstavoitteemme on tarjota nuorille myönteisiä oppimiskokemuksia. Ensimmäisillä kosketuksilla työelämään on tutkitusti vaikutusta ammatti-identiteetin syntyyn ja koko työuran onnistumiseen. Puhumme esimiestemme kanssa jatkuvasti siitä, miten tärkeää perehdytys ja nuoren kohtaaminen on, kun pesti alkaa, henkilöstöjohtaja Susa Nikula SOK:lta kertoo.

S-ryhmä on eniten nuoria työllistävä yritysryhmä Suomessa.

− Kaupan ala on silta työelämään, ja otamme roolimme nuorten työelämätaitojen opastajana vakavasti. Saamme kymmeniä tuhansia hakemuksia vuosittain, mutta monet osuuskaupat ja S-ryhmän yritykset järjestävät pikahaastattelun ihan kaikille hakijoille. Järjestämme ja osallistumme useisiin rekrytointitapahtumiin ympäri Suomen, ja kehitämme yhteistyötä oppilaitosten kanssa jatkuvasti. Haluamme, että nuoret näkevät työelämän houkuttelevana ja tuntevat imua työssä oppimaan. Kaikki nuoret eivät valitettavasti saa kesätyötä, mutta hyvää kokemusta työnhaustakin kannattaa ehdottomasti hankkia, Susa Nikula kannustaa.

Lisätiedot:

S-ryhmä, henkilöstöjohtaja Susa Nikula (SOK), p. 010 76 80260

Vinkkejä työnhakuun ja avoimet kesätyöpaikat: www.s-ryhma.fi/tyopaikat/kesatyo

Vastuullinen kesäduuni -kampanja

Vastuullinen kesäduuni on Oikotie Työpaikkojen luotsaama kampanja, joka haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja. S-ryhmä on yksi kampanjan pääyhteistyökumppaneista. Lue lisää: www.kesaduuni.org

Herkullinen bliniateria kruunaa talvipäivän. Helsinkiläisbistro Manussa blinit nautitaan rennossa tunnelmassa.13.1.2020 09:00:00 EETTiedote

Blinisesongin käynnistyminen heti tammikuun alussa tarjoaa herkullisen makumatkan talven ruokakauteen. Blinejä paistetaan sesonkia juhlistavissa S-ryhmän ravintoloissa jälleen 8. tammikuuta alkaen. Helsinkiläisessä Original Sokos Hotel Presidentissä sijaitsevan Bistro Manun keittiömestari Janne Tihtonen suosittelee blinejä niin arkeen kuin juhlaan.

Suomen myydyimmän hedelmän vastuullisuuslupaus vahvistuu – vain vastuullisia banaaneja S-ruokakaupoista9.1.2020 11:01:27 EETTiedote

Suomalaiset ovat banaaninsyönnissä maailmanluokkaa. Banaani on S-ruokakauppojen myydyin hedelmä ja sitä ostetaan 45 miljoonaa kiloa joka vuosi. Kaikki S-ruokakaupoissa myytävät banaanit ovat jo vuosia olleet sertifioituja vastuullisuuden osalta. Nyt S-ryhmän myymien Chiquita-banaanien vastuullisuuslupaus vahvistuu entisestään tuotanto-olosuhteiden sosiaaliseen vastuuseen keskittyvän SA8000-sertifioinnin myötä.