SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä palkkaa noin 14 000 kesätyöntekijää – Tavoitteena tarjota yhtä monta positiivista kokemusta työelämästä

Jaa

S-ryhmä työllistää kesällä 2020 ympäri Suomen noin 14 000 nuorta myymälöissä, ravintoloissa ja hotelleissaan. S-ryhmä on tänäkin vuonna yksi Vastuullinen kesäduuni -kampanjan pääyhteistyökumppaneista: ”Haluamme olla Suomen vastuullisin ensimmäisten työkokemusten tarjoaja!”

− Ykköstavoitteemme on tarjota nuorille myönteisiä oppimiskokemuksia. Ensimmäisillä kosketuksilla työelämään on tutkitusti vaikutusta ammatti-identiteetin syntyyn ja koko työuran onnistumiseen. Puhumme esimiestemme kanssa jatkuvasti siitä, miten tärkeää perehdytys ja nuoren kohtaaminen on, kun pesti alkaa, henkilöstöjohtaja Susa Nikula SOK:lta kertoo.

S-ryhmä on eniten nuoria työllistävä yritysryhmä Suomessa.

− Kaupan ala on silta työelämään, ja otamme roolimme nuorten työelämätaitojen opastajana vakavasti. Saamme kymmeniä tuhansia hakemuksia vuosittain, mutta monet osuuskaupat ja S-ryhmän yritykset järjestävät pikahaastattelun ihan kaikille hakijoille. Järjestämme ja osallistumme useisiin rekrytointitapahtumiin ympäri Suomen, ja kehitämme yhteistyötä oppilaitosten kanssa jatkuvasti. Haluamme, että nuoret näkevät työelämän houkuttelevana ja tuntevat imua työssä oppimaan. Kaikki nuoret eivät valitettavasti saa kesätyötä, mutta hyvää kokemusta työnhaustakin kannattaa ehdottomasti hankkia, Susa Nikula kannustaa.

 

Lisätiedot:

S-ryhmä, henkilöstöjohtaja Susa Nikula (SOK), p. 010 76 80260

Vinkkejä työnhakuun ja avoimet kesätyöpaikat: www.s-ryhma.fi/tyopaikat/kesatyo

Vastuullinen kesäduuni -kampanja

Vastuullinen kesäduuni on Oikotie Työpaikkojen luotsaama kampanja, joka haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja. S-ryhmä on yksi kampanjan pääyhteistyökumppaneista. Lue lisää: www.kesaduuni.org

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 19 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

S-ryhmän keskeiset liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, rautakauppa sekä rahoituspalvelut. S-ryhmän vähittäismyynti oli vuonna 2018 noin 11,5 miljardia euroa, ja se oli suurin yksityinen työllistäjä Suomessa yli 38 000 työntekijällään.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Reilusti yli 100 tonnia vähemmän muovia vuodessa – S-ruokakauppojen pakkausuudistukset tähtäävät kierrätettävyyteen ja kestävään muovin käyttöön21.7.2020 08:07:00 EESTTiedote

Yhdessä hedelmärasiassa käytetyn muovin määrä voi vaikuttaa pieneltä asialta, mutta kun volyymit ovat suuria, on pienilläkin muutoksilla suuri merkitys. Viinirypälerasioiden kansien vaihtaminen ohuisiin muovikalvoihin säästää yli miljoonan muovikassin verran muovia vuodessa. Kotimaista-merkin jauhelihapakkauksen vaihtaminen ohuempaan muoviin säästää vuodessa lähes 80 tonnia muovia. S-ryhmä kehittää jatkuvasti pakkauksiaan yhä vastuullisemmiksi yhdessä tavarantoimittajien kanssa.

Kaikkien aikojen keksikesä? S-ruokakauppojen myyntidata paljastaa suomalaisten kesäherkut9.7.2020 08:46:17 EESTTiedote

Millaisia herkkuja suomalaisten ostoskoreista löytyy tänä kesänä? S-ruokakauppojen myyntidatasta selviää, että kaupaksi ovat käyneet niin tutut kestosuosikit, kuten suklaajäätelö ja kaurakeksit, kuin tämän kesän uutuustuotteetkin. Kesälomalla herkutellaan niin jäätelöillä, makeisilla kuin kekseilläkin, mutta myös terveellisempien vaihtoehtojen suosio on kasvussa. Pullovesien myynti kasvaa kesähelteillä jopa 70 %. Kotimaisista marjoista mansikka on ykkönen vuodesta toiseen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme