Pinesker Media CompanyPinesker Media CompanyPinesker Media Company

S-ryhmä valitsi taustamusiikki- ja äänimainontakumppaniksi Mediaconen - ”Äänimaailman tulee olla kiinteä osa mietittyä asiointikokemusta”

Lehdistötiedote 24.5.2018. S-ryhmä haluaa satsata aiempaa vahvemmin myymälöidensä äänisisältöihin. Huhtikuussa päättyneessä kilpailutuksessa haettiin ratkaisut taustamusiikille, äänimainonnan laitteistolle, musiikkikirjastoille, musiikin brändäyspalvelulle sekä äänimainonnan tuotannolle. Kotimainen Mediacone valittiin tuottamaan sekä taustamusiikki- että äänimainospalveluita.

Kuva: Laura Mannermaa

”Uskomme, että äänimaailman tulee olla kiinteä osa mietittyä asiointikokemusta. Olemme viime aikoina uudistaneet vahvasti omia digitaalisen sisällön hallintajärjestelmiämme. Uusien järjestelmien sekä Pineskerin kaltaisten yhteistyökumppaneiden avulla voimme ottaa suuremman roolin myymälöidemme äänimaailman suunnittelemisessa”, kertoo SOK Median kehityspäällikkö Sameli Kujala.

S-ryhmä hyödyntää musiikkia kasvavassa määrin myös ketjujensa markkinoinnissa. Tästä hyvinä esimerkkeinä toimivat Prisman ”Juokse kovempaa” sekä ”Taste of the Champion”, S-Pankin ”Laina” sekä uudenlaiset artistiyhteistyön muodot, kuten Eppu Normaalin (Prisma) sekä viimeisimpänä Apulannan (Kodin Terra) kanssa.

Sisältö- ja tekniikkaratkaisu

Äänisisältöihin liittyvässä kilpailutuksella S-ryhmä halusi löytää ratkaisun, joka tuo yhtenäisyyttä myös audiopuolen teknisiin ratkaisuihin.

”Halusimme paitsi kirkastaa äänimaailman erilaisia rooleja myymälöissämme, myös muuttaa myymälöissä toistettavien ääniviestien tuotanto- ja jakeluprosessia siten, että ne hyödyntävät S-ryhmän olemassa olevia taustajärjestelmiä. Tärkeää on ollut myös löytää kumppaneiden verkosto, jossa aikaisemman yhden toimittajan mallin sijaan voimme jatkossa yhteistyössä tuottaa taustamusiikin ja ääniviestinnän palveluita monitoimittajaympäristössä.”, Kujala jatkaa.

Mediacone tuottaa taustamusiikkipalvelun yhteistyössä Craneworksin kanssa, joka vastaa taustamusiikin sekä äänimainonnan jakelussa hyödynnettävästä tekniikasta. Samoja teknologisia ratkaisuja hyödynnetään S-ryhmän diginäyttösisältöjen jakelussa.

Mediacone on suomalainen asiakastilamarkkinoinnin kokonaisratkaisu. Sen palveluihin kuuluvat brändin mukaisen taustamusiikin lisäksi äänentoisto- ja diginäyttöratkaisut sekä äänimainonta- ja videotuotannot. Mediacone-palvelua tuottaa Pinesker Media Company. Mediacone-taustamusiikkipalvelua käyttävät S-ryhmän lisäksi mm. Picnic- ja Hilton-ketjut sekä Keops Optiikka.

Lisätiedot:

Sanna Suonpää, markkinointi- ja asiakkuusjohtaja
Pinesker Oy, Puhelin: 050 3000 389

Sähköposti: sanna@pinesker.com
www.mediacone.fi

Sameli Kujala, kehityspäällikkö
SOK Media
Sähköposti: sameli.kujala@sok.fi

Pinesker Media Company
Metsänneidonkuja 6

Pinesker Media Company on asiakastilamarkkinointiin erikoistunut suomalainen yritys. Sen päätuote on Mediacone-asiakastilamarkkinoinnin kokonaisratkaisu.

Yrityksen palveluihin kuuluvat brändin mukainen tilamusiikki, äänentoisto- ja diginäyttöratkaisut sekä äänimainonta- ja videotuotannot. Yrityksen asiakkaita ovat mm. S-ryhmä, Hilton-ketju, Picnic-ketju ja Keops Optiikka.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pinesker Media Company