S-ryhmän ravintolat, ABC:t ja hotellit tarjoavat palveluitaan myös ravintolasulun jatkuessa

S-ryhmä jatkaa määräysten mukaisesti ravintolasulkua myös seuraavat kolme viikkoa. Useista ravintoloista voi kuitenkin ostaa joko take away -annoksia tai tilata niitä kotiinkuljetuksella. ABC-verkostossa palvelee take awayn lisäksi normaaliin tapaan marketit, polttonestemyynti ja autopesupisteet. Hotellit ovat avoinna kattavasti ympäri Suomea.

Koronatartuntojen hillitsemiseksi annettu määräys ravintoloiden asiakastilojen sulkemisesta jatkuu myös seuraavat kolme viikkoa 18.4.2021 asti. Ravintolasulku koskee koko muuta Suomea, mutta ravintolat saavat olla auki voimassa olevien koronarajoitusten puitteissa Ahvenanmaalla, Etelä-Pohjanmaalla, Keski-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Lapissa Kittilän kuntaa lukuun ottamatta. Ruuan ulosmyynti on kaikkialla sallittua, kunhan ruokailu tapahtuu muualla kuin ravintolan tai liikennemyymälän tiloissa.

S-ryhmän koko Suomen take away -annoksia myyvät ravintolat löytyvät Raflaamo.fi:stä, josta löytyy muutakin ajankohtaista tietoa muun muassa turvallisuudesta ja hygieniasta.

Tien päällä ja kaupunkien liepeillä palvelevat puolestaan ABC-liikennemyymälät ja -automaattiasemat sekä CarWash-autopesujen verkosto. ABC-verkosto on tärkeä myös huoltovarmuuden takaajana, joten toimipaikat palvelevat niin laajasti kuin määräykset sallivat. Polttonesteiden lisäksi marketista voi hakea päivittäistavarat ja ravintolan vitriinistä tai tiskiltä mukaan haettavat syötävät. Osassa liikennemyymälöistä myös noutopöydästä voi kerätä itse mukaan haluamansa annoksen.

Asemakohtaiset aukiolo- ja muu tiedot löytyvät helpoiten asemakohtaisilta sivuilta. Sujuvinta on tilata ruuat ennakkoon ABC-mobiililla. Ennakkoon tilatut annokset voit joko noutaa ravintolan tiskiltä tai pyytää toimitettuna suoraan parkkiruutuun. ABC-mobiililla voi maksaa myös polttonesteet ja autopesun.

Myös S-ryhmän hotellit palvelevat kattavasti ympäri Suomen. Osa hotellien palveluista saattaa olla poissa käytöstä, ja aamiainen toimii noutoperiaatteella tai sen voi tilata huoneeseen. Avoinna olevat hotellit ja lisätietoja palveluista löytyy osoitteesta sokoshotels.fi.

S-ryhmässä huolehditaan kaikin tavoin, että toimipaikkojen turvallisuus ja hygienia ovat erityisen hyvin hoidettu. Toiminnassa noudatetaan viranomaisten ja yrityksen sisäisiä koronavirusta koskevia ohjeita ja määräyksiä. Henkilökunta on ohjeistettu huolehtimaan hyvästä käsihygieniasta ja yleisestä hygieniasta sekä toimimaan poikkeustilanteissa. Henkilökuntamme käyttää myös aina kasvosuojaimia ollessaan samoissa tiloissa muiden työntekijöiden tai asiakkaiden kanssa. Siivouskäytäntöjä on tehostettu ja saippuan, käsidesin ja käsipyyhkeiden riittävyys kaikissa tiloissa varmistettu. Lisäksi asiakkaita ohjeistetaan monin tavoin, jotta asiointi on mahdollisimman turvallista.

S-ryhmän ravintolat: www.raflaamo.fi ja take away -tarjonta: https://www.raflaamo.fi/fi/take-away

ABC-asemat: www.abcasemat.fi

Hotellit: www.sokoshotels.fi ja www.radissonhotels.com

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

S-ryhmältä jättiponnistus ja koko Suomen laajuinen investointi tulevaisuuteen: jo lähes 300 S-marketia uudistettu9.4.2021 09:10:27 EEST | Tiedote

Suomen suurin ruokakauppaketju S-market panostaa palveluidensa kehittämiseen poikkeusoloissakin. Vuoden 2020 alussa aloitettu S-marketien uudistus on muokannut jo lähes 300 myymälästä entistäkin laadukkaamman, asiakaslähtöisemmän ja energiatehokkaamman ruokakaupan. Miljoonaluokan panostus jatkuu: uudistusvauhti on kova ja valtaosa koko S-market-ketjusta on uudistunut vuoden 2021 loppuun mennessä.

S-ryhmä kartoitti Kiinasta tulevan puuvillan alkuperää laajalla tavarantoimittajaselvityksellä31.3.2021 13:07:03 EEST | Tiedote

S-ryhmä tekee jatkuvaa yhteistyötä tavarantoimittajiensa kanssa edistääkseen myymiensä tekstiilien vastuullisuutta ja tekstiiliketjujensa läpinäkyvyyttä mahdollisimman pitkälle. Kiinan Xinjiangin alueella tuotettu puuvilla herättää paljon keskustelua ja S-ryhmän marketkauppa selvitti 220 Kiinassa sijaitsevan tai Kiinasta peräisin olevia raaka-aineita käyttävän valmistajan linkitykset alueelle.

Mielenterveyssyistä johtuvat pitkät sairauspoissaolot jatkoivat S-ryhmässä laskuaan koronavuonna31.3.2021 08:12:49 EEST | Tiedote

Mielenterveyden oireet ja niiden vuoksi lisääntyvät työkyvyttömyyseläkkeet ovat kasvava haaste työelämälle. S-ryhmässä kehitetyllä Mielen tuki -mallilla on saatu erinomaisia tuloksia, ja sairauspoissaolojen nousu on saatu katkaistua. Erityisesti mielialahäiriöistä ja masennuksesta johtuvat pitkät sairauspoissaolot jatkoivat viime vuonna edelleen laskuaan. Koronakriisin sävyttämä poikkeusvuosi näkyy kuitenkin lisääntyneenä ahdistuneisuutena.