Saarioinen

Saarioisten laatikot – suomalaisten lempiruokaa jo vuodesta 1957

Jaa

Positiivinen asenne valmisruokia kohtaan näkyy niiden kasvavassa kulutuksessa. Vaikka syöminen muuttuu ja monipuolistuu, klassikkotuotteet ovat pitäneet pintansa kuluttajien suosikkeina ja lempiruokina jo 65 vuoden ajan. Saarioinen käynnistää ikonisten laatikkoruokien kunniaksi Laatikoilla kasvaneet -kampanjan, jonka kasvoina toimivat juontaja Vappu Pimiä, artisti ALMA sekä uimari Matti Mattsson.

Saarioisten Laatikoilla kasvaneet -kampanjan kasvoina toimivat Vappu Pimiä, Matti Mattson ja ALMA.
Saarioisten Laatikoilla kasvaneet -kampanjan kasvoina toimivat Vappu Pimiä, Matti Mattson ja ALMA.

Laatikoiden tarina alkaa vuodesta 1957, jolloin Saarioisten kartanolla Sahalahdessa syntyi radikaali ajatus: ryhdyttiin valmistamaan tuoretta, valmista ruokaa, joka myytäisiin koteihin valmiiksi pakattuna. Saarioinen lähti valmistamaan päivän ruoan valmiiksi työstä kotiin palaaville suomalaisille. Saarioinen kehitti laatikkoruokiin omat herkulliset reseptinsä – lihaperunasose-, maksa- ja makaronilaatikko etunenässä.

65 vuotta myöhemmin Saarioinen valmistaa edelleen Suomen ostetuimpia valmisruokia. Vaikka syöminen muuttuu ja monipuolistuu, laatikot ovat säilyttäneet asemansa suomalaisten suosikkeina ja lempiruokina. Yli 80 % valmisruokaa ostavista suomalaisista kertoo syövänsä niitä vähintään kuukausittain. Saarioisten laatikkosarjassa on tällä hetkellä 12 laatikkoa. Ne tehdään kuten kotonakin, mutta isommissa uuneissa. Paistamisen jälkeen tuotteet jäähdytetään nopeasti, mikä takaa säilyvyyden. Mitään säilön­täaineita ei siis tarvita.

Laatikoilla kasvaneet -kampanja kannustaa jokaista seuraamaan omaa kutsumustaan

Saarioinen käynnistää ikonisten laatikkoruokien kunniaksi Laatikoilla kasvaneet -kampanjan, jonka kasvoina toimivat juontaja Vappu Pimiä, artisti ALMA sekä uimari Matti Mattsson.

”Kampanjan tavoitteena on kannustaa jokaista seuraamaan oma sydäntään. Me teemme päivän ruoan, jotta jokainen voi keskittyä siihen missä on paras. Samalla kampanja on hatunnosto laatikoidemme suosiolle suomalaisen arjen klassikoina ja lempiruokina”, kommentoi Saarioisten kuluttajakokemuksen johtaja Tia Yrjölä.

Vappu Pimiä, Alma ja Matti Mattsson kertovat kampanjassa asenteestaan omaan tekemiseensä ja hyvään arkeen, jossa laatikot ovat kulkeneet mukana lapsuudesta saakka. Kampanja käynnistyy huhtikuussa ja näkyy myös uudistuneessa pakkausilmeessä. 

Kuvia Laatikoilla kasvaneet -kampanjasta ja laatikoista löytyy täältä.

Lähteet:

Saarioisen laatikkokysely 12/2018 CINT, n = 1021 (229 lapsiperhetaloutta)
Saarioinen laatikoiden pakkaustutkimus 9/2021, n= 603

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Saarioinen:
Tia Yrjölä
tia.yrjola@saarioinen.fi
+358 50 5932 168

Mellakka:
Anniina Nissinen
anniina@mellakkahelsinki.fi
+358 40 038 0010

Kuvat

Saarioisten Laatikoilla kasvaneet -kampanjan kasvoina toimivat Vappu Pimiä, Matti Mattson ja ALMA.
Saarioisten Laatikoilla kasvaneet -kampanjan kasvoina toimivat Vappu Pimiä, Matti Mattson ja ALMA.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Saarioinen



Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Saarioinen

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme