Saaristo Areenalla ruoditaan jälleen saariston tulevaisuutta

Perinteinen Saaristo Areena järjestetään tällä kertaa lauantaina 20.5. Merimaskussa, ravintola Rantamakasiinin terassilla. Keskusteluiden aiheina ovat Itämeren ja Saaristomeren tilanne, matkailuasiat sekä Naantalin saariston olosuhteet.
Naantalin Merimaskussa, Rantamakasiinin terassilla paneudutaan jälleen lauantaina saariston asioihin

Keskustelijoiksi on saapumassa kattava läpileikkaus saaristossa toimivien yritysten edustajia, saaristokuntien päättäjiä ja viranhaltijoita sekä saariston asukkaita. Luvassa onkin mielenkiintoisia keskusteluja ja myös yleisölle on varattu mikrofoni kysymyksiä ja kommentteja varten. Keskustelut vetää, ja puhetta johtaa saaristossa, Naantalin Rymättylässä asuva Lassi Lähteenmäki.

-Saaristo Areenalla on aina pureuduttu ajankohtaisiin saariston asioihin, niin tälläkin kertaa. Saariston rooli on viime vuosina korostunut kotimaanmatkailussa ja esimerkiksi viime kesän Asuntomessut Naantalissa nostivat jälleen saaristoa esille asumisen ja matkailun muodossa. Mutta asioita voidaan tehdä edelleen paremmin ja niihin asioihin Saaristo Areenalla jälleen pureudutaan, kertoo Areenan järjestelyistä vastaava Ville Vuorio.

Lisätiedot: Ville Vuorio, 0400 932 235

www.saaristoareena.fi

Saaristo Areenan ohjelma 20.5.2023, isäntänä toimii Lassi Lähteenmäki

klo 13.00 Saaristomeren ja Itämeren ympäristö, miten voisimme parantaa meren tilannetta?

kansanedustaja Saara-Sofia Siren (Kok.) Turku, Suomen Luonnonsuojeluliiton Varsinais-Suomen piirin puheenjohtaja Saija Porramo, Naantali, Tomas Björkroth (RKP), elinvoimavaliokunnan puheenjohtaja, Parainen.

klo 14.00 Miten matkailua ja matkailun olosuhteita tulisi kehittää saaristossa?

Marja Tuohimaa, kaupunginjohtaja, Taivassalo, Tarja Rautiainen, toimitusjohtaja, Naantalin Matkailu Oy, Jani Ollikainen, kalastusopas ja hiihdonopettaja, Merimasku, Mirja Sievänen, toimitusjohtaja, Saaristohotelli Vaihela, Velkua.

klo 15.00 Naantalin saaristossa asuminen, yrittäminen ja eläminen

Toni Forsblom, Naantalin kaupunginhallituksen puheenjohtaja, Lassi Rosala, Naantalin elinkeinoasiamies, Lasse Valtonen, Naantalin saaristolautakunnan puheenjohtaja, Maikku Tuomi, Merimaskuseuran puheenjohtaja.

www.saaristoareena.fi

Saaristo Areenan isäntänä toimii Lassi Lähteenmäki.