Sähköisestä asioinnista kohti vau! -kokemusta
Tieto siirtyy tulevaisuudessa yhä enemmän järjestelmästä toiseen ilman käsin tapahtuvaa työtä. Digitaalisuus mahdollistaa tietolähteiden yhdistämisen, tiedon analysoinnin ja jopa profiilien laatimisen. Tämä tarkoittaa entistä yksilöllisempiä palveluita ja jopa palveluiden ehdottamista automaattisesti.
Palveluiden käyttäjältä, sinulta, tämä vaatii luottamusta siihen, että antamaasi tietoa käytetään omaksi eduksesi. Hyväksymällä tiedonvälittämisen omista tiedoistasi olet luomassa osaltasi luottamusverkostoa.
Itsepalvelusta puhuttaessa ei voida toisaalta olla puhumatta kustannustehokkuudesta. Esimerkiksi sähkön verkkopalvelumaksu, kansankielellä siirtomaksu on herättänyt vilkasta keskustelua. Tehtävämme onkin kehittää palveluja niin, että niistä asiakkaalle kohdistuva euromääräinen rasitus on mahdollisimman pieni.
Vaikka moni arkinen asia hoituukin jo helposti koneen avulla, on ihmisten välinen henkilökohtainen kanssakäyminen myös kallisarvoista. Henkilökohtaisen palvelun tulee olla jatkossakin osa palveluamme, tukipalveluna. Yhteiskunnan digitalisoituessa ja palveluiden vakiintuessa tukipalvelua tarvitaan vähenevässä määrin.
Erilaisille sidosryhmille erilaisia palveluita
Kehitämme sähköisiä palveluitamme erilaisten asiakasryhmiemme näkökulmasta.
Verkkopalveluasiakkaan ja maankäytön asiakkaille olemme kehittäneet muun muassa entistä parempaa itsepalveluportaalia. Tulevaisuudessa heille avautuu mahdollisuus tehdä vaikkapa ajanvaraus asiakaspalveluumme kalenterista. Visiona voisi olla jopa asiakasyhteisö yhdessä muiden yhteiskunnallisten toimijoiden kanssa. Samalla kehitämme jatkuvasti verkkosivujamme ja somekanaviamme, sekä puhelimessa ja tekstiviestitse tapahtuvaa palveluamme.
Tavoitteena entistä yksinkertaisempi asiointi
Paljon on jo tehty ja vielä enemmän on vielä tekemättä. Tänä vuonna tavoitteenamme on Järvi-Suomen Energian viestinnän kehittäminen asiakaslähtöisemmäksi ja ymmärrettäväksi. Kehitämme asiakaspalvelunprosesseja asiakkaan näkökulmasta mahdollisimman sujuviksi ja yksinkertaisiksi.
Kehitystyötä varten perustettiin jo päättynyt projekti, jonka tuloksena esimerkiksi asiakasviestinnän materiaalit kirjoitettiin uudelleen. Lisäksi laadittiin konkreettinen kehityssuunnitelma, jossa määrittelimme tavoitteita viestinnän digitalisoimiseksi ja kehittämiseksi. Seuraamme edistymistä osana vastuullisuusohjelmaamme. Ihan selkeillä ja yksitulkintaisilla lukuarvoilla.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Pilvi Lötjönenpalveluasiantuntija
Työskentelen Järvi-Suomen Energialla, sähköverkkopalveluja tuunaamassa. Pyrin hyvään, ihmettelen ihmisyyttä ja nautin luonnosta vaalien sen monimuotoisuutta.
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Järvi-Suomen Energia on Suur-Savon Sähkö -konserniin kuuluva jakeluverkkoyhtiö, jonka ammattilaiset huolehtivat noin 28 000 kilometrin mittaisesta sähköverkosta ja sähköenergian jakelusta yli 100 000 taloudelle. Rakennamme perustaa Järvi-Suomen tulevaisuuden energiajärjestelmälle, jossa säävarma ja älykäs sähköverkko mahdollistaa uudet digitaaliset palvelut, vihreän murroksen ja kuluttajien kasvavan roolin energiantuottajana. Liikevaihtomme on noin 140 miljoonaa ja työntekijöitä meillä on noin 20.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Järvi-Suomen Energia
Järvi-Suomessa tarkastetaan sähköverkkoa dronella 1850 kilometriä huhti-kesäkuussa16.4.2024 09:36:58 EEST | Tiedote
Järvi-Suomen Energia on aloittanut sähkölinjojen lentotarkastukset. Tarkastukset tehdään dronelennokeilla ja helikoptereilla. Helikopteritarkastukset sijoittuvat alustavasti viikoille 20–21 sään mukaan. Dronet lentävät viikoilla 16–25. Lennoilla pyritään ottamaan huomioon eläintilat.
Sähkön toimitusvarmuutta parannetaan Juvalla16.4.2024 07:26:00 EEST | Tiedote
Järvi-Suomen alueella sähköenergian jakelusta huolehtiva Järvi-Suomen Energia parantaa merkittävästi sähkön toimitusvarmuutta Juvalla vuonna 2024.
Sähkön toimitusvarmuutta parannetaan Mikkelissä9.4.2024 07:26:00 EEST | Tiedote
Järvi-Suomen alueella sähköenergian jakelusta huolehtiva Järvi-Suomen Energia parantaa merkittävästi sähkön toimitusvarmuutta Mikkelissä vuonna 2024.
Sähkön toimitusvarmuutta parannetaan Jaalassa28.3.2024 07:24:00 EET | Tiedote
Järvi-Suomen alueella sähköenergian jakelusta huolehtiva Järvi-Suomen Energia parantaa merkittävästi sähkön toimitusvarmuutta Kouvolan Jaalassa vuonna 2024.
Sähkön toimitusvarmuutta parannetaan Suomenniemellä26.3.2024 07:25:00 EET | Tiedote
Järvi-Suomen alueella sähköenergian jakelusta huolehtiva Järvi-Suomen Energia parantaa merkittävästi sähkön toimitusvarmuutta Mikkelin Suomenniemellä vuonna 2024.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme