Sähköverkon viankorjaukset etenevät – kiinteälle asutukselle sähköt saataneen palautettua torstaina

Vaasan Sähköverkon korjaustyöt ovat edenneet torstain aikana. Viankorjaustöissä on myös ollut käytössä lisäresursseja. Keskiviikkona klo 14 sähköttömiä asiakkaita oli noin 6 900. Tänään iltapäivällä juuri ennen klo 14 sähköttömiä oli vielä jäljellä noin 3 340. Torstain tavoitteena on saada sähköt palautettua kiinteälle asutukselle, vapaa-ajan asuntoja jää vielä sähköttä.

Lukuisten puiden poisto sähkölinjoilta työllistää yhtiötä vielä viikkojen ajan.

Vaasan Sähköverkko tekee seuraavan tilannepäivityksen lehdistölle perjantaina 4.1.

Käyttöpäällikkö Petter Södergran

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö sekä verkkourakointi. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee noin 150 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2017 oli noin 130 milj. euroa.

Korkea markkinahinta haastaa sekä sähkönkäyttäjiä että energiayhtiötä26.8.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Tammi–kesäkuussa Vaasan Sähkö -konsernin liikevaihto oli 126,2 miljoonaa euroa (83,3 M€). Haastava tilanne energiamarkkinoilla tuotti kuitenkin viime vuotta heikomman liikevoittoprosentin, joka jäi 5,4:ään (9,5 %). Omavaraisuusaste laski 49,1 prosenttiin (53,6 %). Tuloksen taustalla oli ennen kaikkea sähkön korkeat hankintakustannukset, jotka jouduttavat Vaasan Sähkön siirtymistä uudenlaisiin sähkötuotteisiin. Sähkökauppaa ei vielä ensimmäisen kuuden kuukauden aikana saatu kannattavaksi.