Sähköverkon viankorjaukset jatkuvat – osa talouksista ilman sähköä jopa vuorokausia

”Pahin myrsky koskaan Vaasan Sähköverkon alueella.” Näin kuvailee tilannetta Vaasan Sähköverkon käyttöpäällikkö Petter Södergran. Enimmillään yli 14 000 yhtiön asiakasta on ollut ilman sähköjä. Työt jatkuvat ja vikoja korjataan mahdollisimman pian. - Tälläkin hetkellä lähes 6 900 asiakastamme on ilman sähköjä. Arviomme mukaan osa joutuu odottamaan sähköjen palautumista jopa vuorokausia.
Oy RAVERA Ab korjaustöissä. Kuva syksyltä 2018.

Petter Södergran pahoittelee tilannetta. Nyt nähdyn kaltainen myrsky aiheuttaa niin paljon vikatilanteita, että korjaukset kestävät kauan.

- Kaikki korjaukset ovat tärkeitä. Pyrimme ensin korjaamaan sellaiset viat, jotka vaikuttavat isoon alueeseen ja suureen määrään sähkönkäyttäjiä.

- Todennäköisesti kaikkia vikoja ei vielä ole löydetty, ja siksi onkin tärkeää, että saamme asiakkailtamme ilmoituksia esimerkiksi sähköjohtojen päälle kaatuneista puista.

Vaasan Sähköverkko suosittelee, että vikailmoitukset tehdään numeroon 06 324 5700. Koska vikailmoituksia tulee nyt paljon, ruuhkautuu vikailmoitusnumero helposti. Silloin voi lähettää asiasta sähköpostia osoitteeseen sahkovalvomo@vaasansahkoverkko.fi tai täyttää vikailmoituslomakkeen osoitteessa www.vaasansahkoverkko.fi/ilmoita.

Älä koske sähkölinjalle kaatuneeseen puuhun

Jakelualueen monet viat ovat ensisijaisesti aiheutuneet linjojen päälle kaatuneista puista. Sähkölinjoille kaatuneisiin puihin ei saa koskea eikä ryhtyä itse raivaamaan. Turvaetäisyys sähkölinjaan nojaavaan puuhun on 20 metriä.

Reaaliaikainen tilanne sähköverkossa: www.vaasansahkoverkko.fi

Vikailmoitukset: 06 324 5700 tai sahkovalvomo@vaasansahkoverkko.fi tai www.vaasansahkoverkko.fi/ilmoita

Vaasan Sähköverkko tekee seuraavan tilannepäivityksen lehdistölle torstaina 3.1.

Käyttöpäällikkö Petter Södergran

Oy RAVERA Ab korjaustöissä. Kuva syksyltä 2018.

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö sekä verkkourakointi. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee noin 150 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2017 oli noin 130 milj. euroa.