SAK:n Oulun toimiston uudet asiantuntijat Mette Nissinen ja Miikka-Aukusti Heiskanen ovat tuttuja nuorisotoiminnasta

SAK:n pohjoisin aluetoimisto Oulussa on saanut uudet työntekijät. Sekä Mette Nissinen että Miikka-Aukusti Heiskanen ovat olleet aktiivisesti mukana ammattiliittojen nuorisotoiminnassa.

Molemmat uudet SAK:n alue- ja järjestöasiantuntijat ovat opiskelleet Lapin yliopistossa yhteiskuntatieteitä. Nissinen valmistui yhteiskuntatieteiden maisteriksi viime syksynä pääaineenaan valtio-oppi. Heiskasenkin hallintotieteiden opinnot ovat loppuvaiheessa.

Ennen yliopisto-opintojaan Mette Nissinen työskenteli yhdeksän vuotta rakennusalalla maalarina. Hän on osallistunut Rakennusliiton nuorisotoimintaan muun muassa Raksanuoret-lehden päätoimittajana. Lisäksi Nissinen on toiminut luottamusmiehenä ja Rakennusliiton liittovaltuuston jäsenenä sekä ollut mukana kahden eri ammattiosaston hallinnossa.

Miikka-Aukusti Heiskanen on tehnyt pitkää uraa turvallisuusalalla. Hän työskenteli usean vuoden ajan järjestyksenvalvojana muun muassa ravintoloissa ja erilaisissa tapahtumissa. Sen lisäksi hän on kirjoittanut Demokraatti-lehteen vapaana toimittajana ja toiminut Pohjolan työ -verkkomedian päätoimittajana.

Heiskanen on ollut mukana suunnittelemassa Palvelualojen ammattiliiton PAMin nuoriso- ja aluetoimintaa. Hän on myös osallistunut aktiivisesti SAK Nuorten Oulun ja Kainuun aluetoimintaan.

Mette Nissisen ja Miikka-Aukusti Heiskasen työsuhteet SAK:n Oulun aluetoimistossa alkoivat vuodenvaihteessa. Toimiston aikaisemmat työntekijät Riitta-Liisa Ojuva ja Vesa Saarinen ovat jäämässä eläkkeelle tämän vuoden alkuvaiheissa.

Många arbetsgivare bryter fortfarande mot lagar och avtal i arbetslivet18.9.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

En tiondel av förtroendemännen och arbetarskyddsfullmäktige har i år blivit utsatta för påtryckningar från arbetsgivaren, när arbetsgivaren har försökt få personalens representanter att gå med på försämringar av anställningsvillkoren. Det visar en förtroendemannaenkät som fackcentralen FFC har gjort. Situationen kommer att förvärras om det lokala avtalandet utökas på det sätt som regeringen vill.